NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

PKP i Koleje Litewskie powalczą o klienta między Warszawą a Kownem i Wilnem

| Michał Szymajda 02.11.2017 88

PKP i Koleje Litewskie powalczą o klienta między Warszawą a Kownem i Wilnem
Fot. litrail.lt
Lietuvos Geleżinkeliai zapowiedziały skrócenie czasu przejazdu pociągów kursujących pomiędzy Kownem i Warszawą, a w konsekwencji także w relacji z i do Wilna. Ma się to dziać we współpracy ze stroną polską.
Obecnie koleją z Warszawy do Kowna można dostać się 5 razy w tygodniu, korzystając z przesiadki w Białymstoku z pociągu 61109 na autobus szynowy Przewozów Regionalnych. Jeśli jednak dojedziemy do Białegostoku o 14:15, to na pociąg do Kowna przyjdzie nam czekać godzinę i 19 minut. Po przejeździe przez granicę polsko-litewską polski autobus szynowy jedzie z prędkością do 120 km/h, ale infrastruktura przygotowana jest do jazdy z prędkością 160 km/h, czego obecnie się nie wykorzystuje. Łączny czas przejazdu to 8:30, a gdy doliczymy jeszcze dojazd do Wilna (z przesiadką w Kownie) – nawet 10 godzin.

– Jest to strategiczny krok w celu bardziej efektywnego wykorzystania Rail Baltiki. Współpraca z polskimi kolejami otwiera pasażerom i przewoźnikom rynki Europy Zachodniej – napisał w komunikacie dyrektor LG Mantas Bartuszka.

Jak skrócić czas przejazdu?

Jak uda się osiągnąć skrócenie dojazdu między Kownem a Warszawą aż o 2 godziny? Jak informują LG, na litewskim odcinku pociąg ma otrzymać priorytet przejazdowy przed pociągami towarowymi, co powinno przynieść kilkadziesiąt minut zysku czasowego. Kolejna możliwość to odejście od konieczności przesiadki w Białymstoku i wytrasowanie bezpośredniego pociągu po torach 1435 mm z Warszawy do Kowna. Taki pociąg mógłby być uruchomiony przez PKP Intercity. Start połączenia spodziewany jest na początku 2018 roku. Ściślejszą współpracę kolei polskich i litewskich zapowiedziano 13 października tego roku (więcej na ten temat można przeczytać tutaj).

Konkurencja nie śpi

Dla porównania: autobus konkurencyjnego przewoźnika dojeżdża z Warszawy do Wilna w 8 i pół godziny (do Kowna w 7), a średnia cena biletów kupionych do kilku dni przed odjazdem to tylko 79 zł. Od kilku tygodni pomiędzy stolicą Polski (lotnisko Chopina), a Litwy latają też tanie linie lotnicze Wizzair. Także ten przewoźnik oferuje za godzinny lot miejsca w bardzo atrakcyjnych cenach.

W komunikacie Litwini zapowiedzieli uruchomienie kolejnej międzynarodowej relacji. Już w grudniu z Wilna dojedziemy bezpośrednim pociągiem do Łotewskiego Daugavpils (Dyneburg).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Litwa (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Litwa (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS