szukaj
Śledź nas:

Pierwszy \"Swing\" dla Warszawy zaprezentowany

| mg, Rynek Kolejowy, 12 maja 2010 12.05.2010 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2010-05-12 15:32:43 Autor: Dawid
---.chello.pl
Nie wygląda za pięknie... ;( i pojedyńcze siedzenia.. - jak ja mam na takim dziewczyny podrywać?? ale dobrze, że w ogóle będa te tramy...
2010-05-12 15:35:17 Autor: jakiś
---.238.72.112
mocno brzydki / niezgrabny. fatalny kolor siedzeń. fatalne czoło. W kategoriach estetycznych porównania z Tramino nie wytrzymuje.
2010-05-12 15:56:47 Autor: Piotr
---.globalconnect.pl
A mi sie podoba bardiej niz tramino z zewnątrz a w środku faktycznie produkt solarisa jest przyjemniejszy dla oka. A pojedynczy rząd siedzeń jest dlatego ze sami warszawiacy chieli zeby tak było ze względu na panujacy tłok gdy jest rząd podwójnych siedzeń.
2010-05-12 15:58:50 Autor: Let_it_be
---.chello.pl
Na zdjęciu 9 widać ATR220 dla zachodniopomorskiego oraz człon ELFa. A sam tramwaj jest taki sobie...
2010-05-12 16:09:31 Autor: Gierek
---.acn.waw.pl

Gierek
Hmmm no rewelacji nie ma, bardzo rzuca się w oczy tak mało siedzeń... chociaż po jednej stronie mogłyby być podwójne. W Bombardierach udało się upchać podwójne siedziska po obydwu stronach, chociaż trzeba przyznać, że w ten sposób robi się już w tramwaju ciasno. Ale po jednej stronie spokojnie powinny być podwójne. Poza tym jak na nówkę sztukę nie powala wyglądem... zastosowane materiały są takie \"zwykłe\". No ale tak widocznie Warszawka chciała.
2010-05-12 16:13:34 Autor: Let_it_be
---.chello.pl
Przepraszam. Jednak na zdjęciu 9 jest SA133 dla warmińsko-mazurskiego. Za to na zdjęciu nr 10 na 100% jest ATR220 :)
2010-05-12 16:14:10 Autor: inzynier
---.ae.ge.com
Jezu, kto dobieral ten kolor foteli???
2010-05-12 16:20:41 Autor: obiektywny
---.199.222.130
Nie mogłem sie doczekać tego newsa i oczywiście narzekań samych specjalistów. Tak jak kolega wyżej wspomniał, nie ma układu siedzeń 2+1 ponieważ zamawiający nie chciał takiego układu. kolorystyka z tego co sie orientuję również na życzenie zamawiającego. Wnętrze tramino faktycznie bardziej rzuca sie w oczy ale podejrzewam że te siedzenia będa bardziej wygodne niż te plastkiowe niby ładniejsze w tramino. Z tego co można z fotek zaobserwować maszynista ma o niebo lepszy widok z kabiny - słupki wogóle nie przeszkadzają i nie ograniczają widoczności tak jak ma to miejsce w tramino. Co do wyglądu zewnętrznego to podobny do starszej wersji, jak na mój gust to może być...
2010-05-12 16:22:21 Autor: obiektywny
---.199.222.130
a jeszcze jedno, na zdjęciach tego dokłądnie nie widać ale zobaczcie jakie są wzory na tych fotelach.......SZOK mnie osobiście pomysł powalił.... nagroda dla tego kto to wymyślił....
2010-05-12 16:22:45 Autor: emigrant
---.255.200.96
może być
2010-05-12 16:25:39 Autor: paweł
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wzory na fotelach to pomysł ZTM. Już są takie w Solarisach. A sam tramwaj bardzo ładny i z pewnością dobrze się sprawi. Warszawa dobrze wybrała!
2010-05-12 16:40:38 Autor: motorniczy
---.dynamic.gprs.plus.pl
A przepraszam, czy ten ,,piękny\" tramwaj jest może z dykty? Wygląda jak makieta 1:1. A klatka bezpieczeństwa to jest jakaś opcja przy zamówieniu? Już teraz wygląda tandetnie. Jak takie coś zaliczy taką bombę jak motorniczy z Łodzi to dopiero będzie miazga. Zero słupków. Może widoczność dobra ale jak w coś wjedzie? A i jeszcze jedno, stanowisko motorniczego wygląda na strasznie ciasne, współczuje. Widać, że pesa mocno oszczędzała na materiałach. A to model premierowy. Ĺšle to wróży serii. Ale Warszawa, Gdańsk i Szczecin, będą żałować zakupu tak obciachowego tramwaju. Nie wspomnę, że swing jest nieudolną kopią Bombardiera. Porównać to można jak Audi do Łady.
2010-05-12 16:46:08 Autor: Mattijjah
---.236.0.46
Wygląda całkiem fajnie, design i malowanie nieodparcie przypomina tramwaj Bombardiera dla Drezna...
2010-05-12 16:57:22 Autor: filipesso
---.201.167.254
@motorniczy
Twoja wypowiedz trąci dyktą...zycze miłej jazdy akwariami;-)
czy Polacy nie mogą docenić tego co jest robione w PL???
2010-05-12 17:24:24 Autor: delfin
---.33.203.16
kontrowersyjny tramwaj...nie jest ani brzydki ani ładny, na pierwszy rzut oka pomyślałem jaki brzydki a później się człowiek przyzwyczja i z każdym kolejnym spojżeniem myśli się że jest ok...nie ma szpanerstwa w wykończeniu ale to nie ma być limuzyna tylko pojazd urzytkowy publiczny...

co do bezpieczeństwa motorniczego to widziałem konstrukcje i moge powiedzieć że to pancerny sprzęt i skosi słup jak w niego trafi
2010-05-12 17:26:03 Autor: skmkowiec
---.torun.mm.pl
Nie wiem ale mi sie srodek podoba a w solarisie jest moze i nowoczesnie i ciekawie ale ciemo i nastoj raczej tekiego ciemnego tunelu a PESA nieco jasniej
2010-05-12 17:34:10 Autor: G. Madrjas
---.home.aster.pl
Kategoria konstrukcyjna P-IV, ale nie, \"trąci dyktą\".

Słupek można sobie zobaczyć chociażby na zdjęciu nr 5.
2010-05-12 17:36:42 Autor: G. Madrjas
---.home.aster.pl
A stanowisko motorniczego było omówione i uzgadaniane (z szeregiem poprawek), na makiecie w skalu 1:1, z wytypowanymi przez reprezentację załogi (tj. związki zawodowe) motorniczymi. Ale z pewnością zdjęcie jest bardziej miarodajne.
2010-05-12 17:40:06 Autor: kujawiak
---.chello.pl
Kolego o niku \"motorniczy\", przede wszystkim sam jesteś jak z dykty nie wspominając o bredniach które wypisujesz. Byleś na prezentacji?Byleś we wnętrzu pojazdu? Siedziałeś na miejscu motorniczego?Uczestniczyłeś w projekcie, masz jakiekolwiek pojecie o tym jak zostały zaprojektowane konstrukcje poszczególnych członów i sama strefa zgniotu?NIE, NIE i jeszcze raz NIE!!! Zatem człowieku nie ośmieszaj się i nie zabieraj głosu. Pozdrawiam
2010-05-12 18:11:58 Autor: WuBe
---.acn.waw.pl
Moim zdaniem wygląda lepiej niż 120N. Cieszę się też z pojedynczych siedzeń. Wiem, ze społeczeństwo się starzeje, ale w stodwudziestkach klaustrofobii można dostać!
2010-05-12 18:11:59 Autor: wdr
---.emea.ibm.com
wie ktoś może czy już wiadomo na jakich liniach te nowe tramwaje się pojawią w pierwszej kolejności?
2010-05-12 19:03:14 Autor: ted
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przecież na wizualizacji wyglądal zupełnie inaczej. ta ciemna szyba kaniny była bardzo wysmakowana. A tu takie brzydactwo.
Wnętrze full plastic, ani kawałka czegoś lepszego, np. metalu. No i tak mało siedzeń. Ĺťenada, ze na członie napędowym, tam gdzie każdy normalny producent (Bomabardier, Siemens) daje siedzenia w 2x2 rzędach tu zmieściło się ich dwa razy mniej, jeszcze wykręconych.

Był duzy sukces, że 186 sztuk. A teraz wychodzi, że to będzie aż 186 sztuk tandety.
2010-05-12 19:16:57 Autor: inż.mech
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Widzę na forum samych fachowców (nie obrażając kobiet) napisze kobiety. To kolorystyka i siedzenia są najważniejsze. Ten tramwaj ma jeździć, jego niezawodność ma być wysoka i ma być funkcjonalny. Ted plastik to materiał wybuchowy w technice używa się nazwy tworzywo sztuczne, laminat itd. Ciekawe czy byłeś w środku, że już wiesz co jest z tworzywa, a co z metalu. W każdym pojeździe trzeba pamiętać o masie. Ja pojazd już widziałem teraz czekam na jego testy. Panowie z Z3 dobra i solidna praca podczas montażu.
2010-05-12 19:24:23 Autor: G. Madrjas
---.home.aster.pl
@ted: Kto w takim razie wyprodukował tramwaje dla Genewy, Eskisehiru, Grazu, Linzu, Budapesztu, Bazylei... bo ja miałem wrażenie, że Bombardier i Siemens właśnie.

Wnętrze, cóż... akurat tworzywo sztuczne jest typowym sposobem wykończenia wnętrza, to raczej użycie metali czy drewna szlachetnego jest czymś ponad przeciętnym. A \"tandeta\" oznacza substandard - nie masz żadnych podstaw do twierdzenia, że ten wagon będzie tandetny. Widziałeś wagon, dotykałeś materiałów, oglądałeś sposób wykonania wnętrza? Sądzę, że wątpię - zresztą, anonimowy ted z neostrady mógłby napisać cokolwiek, ale niestety nie miałoby to wielkiej wiarygodności.

Z należnymi wyrazami,
2010-05-12 19:42:50 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
No,nieźle się prezentuje.Od teraz spokojnie oczekuję pierwszego egzemplarza dla Gdańska :)
2010-05-12 20:15:10 Autor: Q
---.172.234.21
No cóż, wygląd czoła gorszy niż obecnie jeżdżące, ale to już było widać na wizualizacji.
Wnętrze wygląda trochę sgrzebie, ale przestrzeni jest sporo.

Mimo wszystko uważam że najlepsze rozwiązanie to na przemian człony 1+1 i 2+1 (jak teraz).
Ewentualnie 1+1 z przodu a 2+1 z tyłu.
2010-05-12 20:48:31 Autor: Tymian
---.101.211.91.static.bait.pl
Gdyby ten tramwaj miał napis Bombardier lub Siemens, to wszyscy opluwacze pieli by z zachwytu nad jego urodą, funkcjonalnością itd
2010-05-12 21:37:39 Autor: adi
---.33.61.209
czemu vmax to tylko 70km/h?
2010-05-12 21:55:24 Autor: motorniczy
---.dynamic.gprs.plus.pl
Widziałem, i zdania nie zmienię. Kabina strasznie ciasna. Mam wrażenie, że strefa zgniotu w tym tramwaju kończy się równo z fotelem motorniczego. Pierwsze moje wrażenie, made in Białoruś. A co do bez awaryjności. Pewnie za tym egzemplarzem, pojedzie autobus z serwisem. A i jeszcze jeden wniosek. 33+50, do końca 2011? Trochę mało jak na pesę. Czyżby jakieś kłopoty z finansowaniem, albo z poddostawcami? Mam nadzieje że tych 227 pes, zbliży się jakością do choćby Skody. Taka tania podróbka Bombardiera. Kurczę, nie mają kasy na jakiś własny dizajn? Czy trzeba ślepo kopiować innych? Oby był nisko awaryjny, i nie rozlatywał się po 5-7 latach eksploatacji. Doświadczenie chyba już mają, więc należy oczekiwać dobrego produktu.
2010-05-12 22:02:46 Autor: G. Madrjas
---.home.aster.pl
@motorniczy: co widziałeś? Kabinę 120Na? A gdzie, jeśli wolno spytać? I podpiszesz się Waćpan pod tym nazwiskiem?
2010-05-12 22:32:06 Autor: ;)
---.radom.vectranet.pl
madrjas daj spokój nie karm trola ;)
Podobno o gustach się nie dyskutuje pozatym trzeba wziąć pod uwagę fakt że decydujący głos w procesie projektowania tego pojazdu miał Zamawiający. Więc sorry Winnetou ;) jedni chcą mieć to co chcą drudzy chcą jeszcze na tym zarobić wiec wyszło co wyszło ;)
Co do miejsc siedzących to ideą tramwaju (tak mi się przynajmniej zdawa) jest przewóz maksymalnej liczby pasażerów na krótkim jakby nie było dystansie. A że u nas społeczeństwo jest tak wychowane że każdy musi dupę posadzić to i krzyk że miejsc mało ;) chcesz wygody jedź taryfą ;) Chociaż może faktycznie należało się zastanowić nad wyodrębnieniem jednego bądź dwóch członów w składzie z większa liczbą siedzisk ;)
2010-05-12 22:44:39 Autor: XYV
---.home.aster.pl
Tak, motorniczy to prowokator. Udaje, że był na prezentacji. A gdyby był, to wiedział, że pojazd nie był z dykty, tylko zaprezentowano normalny jeżdżący tramwaj, który już za tydzień będzie w Warszawie. A, no i klatkę bezpieczeństwa ma. Mówił o tym prezes Zaboklicki. No ale lepiej udawać, że się wie, a się nie wie...
2010-05-12 23:22:30 Autor: zaniepokojony
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Piękny tramwaj, piękne przedstawienie itd. Teraz czekamy na podwyżki Panie prezesie :) Inżynierowie długo nie wytrzymają z takimi stawkami
2010-05-12 23:28:50 Autor: Krzysiek
---.adsl.inetia.pl
Wprawdzie cieszę się z kolejnych nowoczesnych i niskopodłogowych tramwajów w Warszawie, ale nie jestem do końca zadowolony. Największe moje zastrzeżenie to mała ilość miejsc siedzących. Wiem, że tego chciały TW i ZTM a także podobno sami pasażerowie (chociaż dziwne to mi się wydaje bo z kim nie rozmawiam to każdy mówi że to idiotyzm dawać tak mało siedzeń), ale od początku byłem przeciwny ograniczaniu liczby siedzeń.

Nie podoba mi się też wygląd zewnętrzny. W 120N była ciągłość linii nadwozia, kabin a maszynisty ładnie komponowała się z dalszą częścią pojazdu, natomiast tutaj jest jakby oderwana zupełnie od reszty, doczepiona. Widać moim zdaniem że jest to tramwaj po niezbyt udanym liftingu.
2010-05-12 23:32:39 Autor: grzegorz
---.cebit.com.pl
Z punktu widzenia pasażera: moja narzeczona najbardziej nie lubi z warszawskich tramwai 120N. Czemu? Bo gdy jest najmniej przyjemnie - w szczycie - ten \"cudowny układ siedzeń 2 + 1\" skutkuje potworną ciasnotą. Warszawa nie dorosła do \"2 + 1\" pod względem ilości tramwai, bo gdyby ta \"9\" obsługiwana 120N jeździła nie rzadziej niż co 4 minuty (tak kiedyś obiecywano), to może-może i starczyłoby miejsc. Cóż, pasażer siedzący potrzebuje zacznie więcej miejsca niż \"stojak\". Dlatego absolutnie popieram \"1 + 1\", niestety. A co do mordki, to rzeczywiście: brzydka, albo conajmniej niefotogeniczna.
2010-05-12 23:35:19 Autor: grzegorz
---.cebit.com.pl
Pytam jeszcze: kiedy wreszcie skasuje się tę idiotyczną 20 (km/h) na wiadukcie Mostu Poniatowskiego? Po usunięciu stamtąd 13N i remoncie torowiska argumenty o hałasie to jakaś bajka o żelaznym wilku.
2010-05-12 23:42:05 Autor: młotkowy
---.chello.pl
Bogu niech będą dzięki ze poszli tramwajarze po rozum do głowy i wycieli w diabły ten trzeci rząd siedzeń! To nie jest PKS wożący ludzi godzinami, tym się jedzie średnio 15 minut, a na miejsce 10 foteli wejdzie 30 stojących! No i da się stamtąd wyjść.
P.S. I tak jest nieźle - skończyło się piedrolenie o psuciu się co dwa przystanki, teraz stękaczom nie pasuje deseń. Co za ludzie. Najgorsze, że w tym zakompleksionym narodzie zagraniczna metka na burcie zmieniłaby postrzeganie tramwaju o 180%.
2010-05-12 23:45:38 Autor: młotkowy
---.chello.pl
Grzegorzu drogi. Stare pudła mają po dwa wózeczki pod pudłem, nowe - mają wózeczki wspólne. Osi mniej , ciężar ten sam, skutek - 50% większy nacisk na oś. Stojać przy moście Świętokrzyskimi podziwiając elektrociepłownię Ĺťerań bez trudu odgadniesz co jedzie po Poniatowszczaku. Hałas - jedzie 105tka. Łomot i [...] - jedzie 120tka. Praw natury Panie nie oszukasz.
[Admin: Zmoderowano]
2010-05-13 03:09:36 Autor: Ogór
---.30.183.147
@młotkowy:

\"[...]\" - ciekawe słówko;) Ale natury rzeczywiście nie oszukasz - jeśli chcesz mieć niską podłogę, musisz uważać z ilocią osi, albo wyjdzie Ci coś w stylu Pumy (tramwaj międzymiastowy;). Warszawa cierpi na niedobór taboru, kierowców/motorniczych itp. od zawsze i choć teraz jest lepiej, niż np. w latach 90. (sam nie raz zostawałem na przystanku, bo fizycznie nie dało się wcisnąć) i stąd chęć uzyskania dużej ilości miejsca. 120N ciasny nie był (zawsze dziwnym trafem odrobinę luźniej, niż w 2x105:), ale gdy tylko jest sytuacja awaryjna (korek, zepsuty prywaciarz itp.) robi się \"ciepło\". Taki układ siedzeń po prostu daje lepszą elastyczność.

Co do wyglądu, również wolałem 120N, choć ta mordka (zwłaszcza w wersji tylnej:) da się wytrzymać. I nie jest żadną kopią, tylko teraz wszyscy producenci muszą instalowac zderzak a la Polonez - wymóg bezpieczeństwa. Ciekawe, czy poszło właśnie o to, czy te oryginalne, łukowate słupki ze 120N zbyt ograniczały widoczność?
[Admin: Zmoderowano]
2010-05-13 07:35:25 Autor: dawid czajka
---.243.220.197
w każdym \"molochu\" gdzie pracuje okołlo 100osób lub więcej szanse na podwyżki są małe. w takich firmach liczy się wyzysk pracownika i nic więcej. mam 38lat, pracowałem w życiu w 4firmach. 3 gdzie pracowało około 500osób i teraz gdzie pracuje 9osób. atmosfera, pieniądz, nie do porównania. A wy jakie macie swoje przygody z \"molochami\"
2010-05-13 09:21:13 Autor: inzynier
---.88.212.32
Jeszcze jedno:
Material na obicie tych foteli nie zdaje kompletnie egzaminu. Strasznie szybko sie brudzi, duzo bardziej funkcjonalne (choc na pewno mniej wygodne) bylyby seidzenia plastikowe. Do tego w warszawie, zwlaszcza w lecie, tramwajami podrozuje niesamowita ilosc roznego rodzaju zuli i meneli, ktorzy oglednie mowiac nie sa zbyt higieniczni. Polecam ktoras z linii na Okecie (7, 9, 35) w lipcu, gdy taki jegomosc wsiadzie do wagonu.
2010-05-13 09:46:15 Autor: Gość
---.tktelekom.pl
Brzydal, ale dla Warszawy może być :P
2010-05-13 10:03:06 Autor: berlin_heim
---.dip.t-dialin.net
Do zludzenia przypomina tramwaje z Drezna czy Berlina, produkcji Bombardier_Transportation.
Tu pare zdjec:
http://de.wikipedia.org/wiki/Gelenktriebwagen_NGT_D8DD

Szkoda, ze PESA nic orginalnego nie wymyslila....
2010-05-13 11:22:35 Autor: Alex
---.adsl.inetia.pl
Fuj! Ale brzydactwo. Design z XIX wieku. W Warszawie powinni za darmo rozdawać woreczki w razie jaki ktoś na to coś spojrzy i będzie miał odruch wymiotny. W środku beznadziejnie mało miejsc siedzących. I ten pluszowy czerwony fotel motorniczego. Jak w agencji towarzyskiej. Krótko mówiąc bezgustowny burdel na kółkach.
2010-05-13 11:29:20 Autor: Alex
---.adsl.inetia.pl
Zapomniałem dodać że jak widzę naczelnemu fanbojowi Pesy który namiętnie oskarża Tramino na forum wieżowców o bezguście, tramwaj się podoba. Cóż... O gustach się nie dyskutuje. Po prostu się go ma lub nie. Brawo Eurotram. A teraz załóż trampki, różową koszulę, spodnie od garnituru w paski i ruszaj na szychtę do bydgoskiej manufaktury. Nie zapomnij tylko powiedzieć kierownikowi że znowu rozreklamowałeś firmę. Jak go nie będzie nagraj się w szafie. Łubu dubu łubu dubu... To mówiłem ja Comb.... znaczy się Eurotram.
2010-05-13 11:59:02 Autor: obiektywny
---.199.222.130
@ Alex - nie wiem co wypisuję gość przytoczony przez ciebie powyżej ale czy ty nosisz taki woreczek jak patrzysz w lustro ????? sory ale sam piszesz że o gustach sie nie dyskutuje. Mi sie osobiście ten sprzet podoba ponieważ jest funkcjonalny. Maszynista ma bardzo dobry widok z kabiny. Fakt jest taki że Tramino jest ładniejszy tylko co z tego jak maszynista nie widzi za duzo z kabiny na boki - sam siedziałem więc wiem.
Dziwi mnie fakt, że nazywasz największego polskiego producenta firemką z krzaków !!! Newag i nawet solarusa mozna tak nazwać jezeli chodzi o nowy tabor szynowy ponieważ dopiero w tym segmencie zaczynają przygodę. Nie wiem czy wiesz o awaryjności autobusach solarisa i czy znasz sumę pożarów w tych pojazdach ??? Jak tak psioczysz to czemu tego nie wspomnisz????
Ja jestem za polskimi firmami => Zagraniczni producenci tez sie uczyli i ulepszali swoje produkty a skad zbierac doswiadczenie jak nie z rynku ( eksploatacji ) ???
Mowisz mało miejsc siedzących !!! przeciez pojazd został wykonany zgodnie z SIWZ czyli sam zamawiający żadał takiego rozwiązania !!!!!!!!!!!!!!! zaraz powiesz że kolory tez do d...y to ja moze odpowiem - zamawiający sobie tak wybrał !!!!!!!!! wiec przestań narzakac na polskie produkty i wez sie chlopie do roboty poniewaz widze ze masz za duzo czasu na wypisywanie głupot.
2010-05-13 12:12:21 Autor: Jan
---.compi.net.pl
Brawo Pesa - kolejny krok do przodu! I z informacji wynika, że zdolności produkcyjne są nawet większe niż jeden tramwaj na tydzień.
Przy tramwaju szerokości 2,35 i dużej wymianie podróżnych lepszy jest układ siedzeń 1+1. Czytałem opracowanie, że przeciętny podróżny w Warszawie tramwajem przejeżdża bodaj 6 czy 7 przystanków. Gdyby tramwaj miał 2,65 (są takie np. dawne ZSRR, Sztokholm, Edynburg) to 2+1 mogłoby być.
Niezbyt wygodny jest układ ze skośnymi siedzeniami - może poszerzenie o 10 cm obudów wózków umożliwiłoby proste ustawienie siedzeń? No i z punktu widzenia osób niższych nie jest najlepiej z uchwytami.
2010-05-13 14:02:38 Autor: WRÓBEL Praski
---.subscribers.sferia.net
Nie wiem tylko, dlaczego z uporem maniaka, ktoś odpowiedzialny za estetykę PRZERABIA BARWY WARSZAWY. Warszawa ma flagę żółto czerwoną i nie widzę żadnego problemu, aby dolna część 120Na była pomalowana na czerwono! Osłony oprzyrządowania na dachu nie pogniewają się jak będą żółte!
2010-05-13 14:18:16 Autor:
---.acn.waw.pl
beznadzieja, i tego brzydactwa ma byc 180 sztuk????????????????
2010-05-13 14:38:02 Autor:
---.acn.waw.pl
Najlepsza jest vagina na tyle i to w poprzek...
Warszawa jest tak bryzdka ze tu pasuje wszystko nawet takie pomalowane na odwrót kloce. Ciekawe czy prezesi byliby usmiechnięci jakby kazano im jezdzic podobnymi samochodami.
2010-05-13 17:22:49 Autor: grzegorz
---.cebit.com.pl
@młotkowy masz rację co do nacisku, a jednak oprócz praw mechaniki są jeszcze \"prawa techniki\", wskutek których 120N mimo wszystko jest ciche w porównaniu z archaicznym 13N (ma m.in. hałaśliwy napęd), a nawet 105N.
2010-05-13 18:41:29 Autor: JPM
---.chello.pl
Design tramwaju jest naprawdę OK z zewnątrz. Moim zdaniem jedynie malowanie jest skopane. Najlepsze było to, które było na modelu przy podpisywaniu kontaktu (białe z żółto-czerwonym paskiem). Jednak i to mogłoby się wybronić, gdyby cały przód był czarny (żółty kończył się za oknem kabiny motorniczego).

Pomysł z 1 rzędem siedzeń jest poroniony i nie wiem kto to wymyślił.
2010-05-13 22:06:36 Autor: ja
---.adsl.inetia.pl
Ale ja wiem! ZTM W-wa jasno określiły, jakiego trama oczekują :) I przestańcie psioczyć na PESE!!!
2010-05-14 00:29:24 Autor: Mattijjah
---.236.0.46
Co do Pumy, to także jest całkiem niezły tramwaj - fakt, że ma pewne wady i że kierownictwo FPS odpuściło sobie ich wyeliminowanie, ale przecież tramwaje dokładnie tego samego typu (układ osi i stosunek strefy niskiej podłogi)- tyle, że ze znaczkiem \"Bombardier\" na pudle, pojawią się w Krakowie... a kursują już w innych miastach niemieckich... Tak samo te Flexity dla Drezna, pomijając człony wiszące, to przecież ten sam typ konstrukcji co Puma...
Co do tej Pesy - to w tym malowaniu wygląda naprawdę dobrze, o wiele lepiej niż obecnie kursujący po W-wie krewni - jedyne do czego można się przyczepić i co dosyć mocno razi to tylne świała - wg. mnie powinni je zrobić tak samo jak przednie (rozwiązanie a\'la krakowskie Bombardiery) i wtedy byłoby już super.
2010-05-14 06:15:35 Autor: Ogór
---.30.183.147
Muszę przyznać, że bardzo mi pasuje układ ukośnych siedzeń na wózkach. Jest tam sporo miejsca na bagaż, a tego u nas prawie nigdy się nie uwzględnia! Nie mam przesadnego problemu z potrącaniem przez przechodzących, choć do karzełków nie należę, a w Warszawie kto wsiądzie przednimi drzwiami, musi obowiązkowo przedefilować na sam tył i troszkę z powrotem.

Widzę, że dość... hm... niesamowite skojarzenia budzi ten _obiekt_ na tylnej ścianie. Generalnie jak już pisałem design moim zdaniem jest do wytrzymania, o niebo lepszy od 116N (wyglądającego jak przypadkowo złożona zawartość zakładowego złomowiska i słusznie nazwanego U-bootem vel Yellow Submarine), jednak muszę przyznać, że nie umywa si do dużo nowocześniejszego i ciekawszego Tramino. Poza tym PESY jeżdżą, wożą ludzi i są OK (zwłaszcza na tle rachitycznych 105N i ryczących, gorących 13N).
2010-05-14 07:00:40 Autor: Budyń
---.199.222.130
Widzę, że konkurencja PESY nie śpi. Nieudolnie próbuja zrobić sztuczny zamęt wokół nwego pojazd. A gdzie jest wasze tramino? znowu się kabelki popaliły? jak slaris ogłosił gotowość wykonania tramino to w pesie dopiero zaczynano projektowanie pojazdu. Dziś pesa uruchomiła pojazd a solaris nadal się boryka z nieudolnością swoich konstruktorów. nie dało się zrobić samemu to kupujecie od innych.
Prawda w oczy kole.
Najważniejsze, że na polski rynek wchodzi nawy tabor i wypiera stare złomy, w których latem nie da się wytrzymać przez wysokie temperatury a zimą przez mrów.
Tak jak już wcześniej pisano kolory i styl wybrała sobie W-wa.
2010-05-14 08:28:56 Autor: przewoz
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Budyń: solarka po Poznaniu jeździ i czasem w necie jakieś zdjęcie się pojawi. Jakby znowu \"popaliła kabelki\", to na twoim miejscu bym się wcale nie cieszył, bo producent aparatury trakcyjnej jest ten sam.
W ogóle to bardzo podobne projekty.
Teraz pytanie: jak tego typu tramy będą wyglądać za 10-15 lat? Nasze kręte i nie za proste torowiska vs sztywny tramwaj. Jestem ciekawy.
2010-05-15 15:21:18 Autor: Dosyć
---.chello.pl
Ile wam płacą za krytykowanie wszystkiego co polskie, wy zapatrzone w niemców sługusy?!
2010-05-17 14:05:00 Autor: ehhh
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Niemieccy piarowcy już dawno zrobili swoje. Projekt \"Polskie = Be\" nadal działa.
2010-05-18 23:24:43 Autor: grzegorz
---.cebit.com.pl
Nie jestem rasistą, ale po co ten czarny łeb?!? Na poważnie: po co kolejna łata barwna? Łaty to przystoją... oho, znów na żarty mi się zbiera! Wygląd niby nie jest zbyt ważny, ale bardziej cieszę się z podjechania na przystanek \"żółtka\" (nowe malowanie 120N) od poprzedniej \"czarnej śmierci\" z dziwacznymi równoległobokami wokół okien.
2010-05-20 00:00:31 Autor: R.
---.chello.pl
Z jednej strony mówi się o za dużym nacisku na oś, a z drugiej zwiększa ilość pasażerów, czyli masę przez usunięcie rzędu siedzeń. Nie siedzę w temacie, ale dla mnie to trochę bez sensu. 120n bardziej mi się podobał, ale jestem laikiem w tej dziedzinie i mówię jedynie o stronie wizualnej. Cieszy mnie natomiast, że polski sprzęt prezentuje się tak dobrze.
2010-05-20 19:42:12 Autor: G. Madrjas
---.home.aster.pl
@R: Wagon jest krótszy od 120N, łączna liczba pasażerów nie wzrosła, a ilość stali - zmalała. Dodatkowo pantograf przeskoczył na człon toczny.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS