NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Pierwsze pociągi Kijów – Przemyśl dotarły do Polski [foto]

| Michał Szymajda 25.12.2016 195

Pierwsze pociągi Kijów – Przemyśl dotarły do Polski [foto]
Pierwszy kurs pociągu Przemyśl - Kijów Fot. Koleje Ukraińskie
Pierwsze pociągi Kijów – Przemyśl dotarły do Polski [foto]
Pierwsze pociągi Kijów – Przemyśl dotarły do Polski [foto]
Pierwsze pociągi Kijów – Przemyśl dotarły do Polski [foto]
Pierwsze pociągi Kijów – Przemyśl dotarły do Polski [foto]
Pierwsze pociągi Kijów – Przemyśl dotarły do Polski [foto]
Pierwsze pociągi Kijów – Przemyśl dotarły do Polski [foto]
Połączenie kolejowe Kijów – Lwów – Przemyśl, obsługiwane przez Koleje Ukraińskie, zostało uruchomione 23 grudnia. Cieszy fakt, że zainteresowanie nim pasażerów jest przyzwoite.
Jak poinformowała polska straż graniczna – z pierwszego kursu od stacji Lwów do Przemyśla skorzystało 138 osób. Na pokładzie znaleźli się nie tylko Ukraińcy i Polacy, ale także obywatele Włoch. Z kursu w stronę Ukrainy skorzystało blisko 80 osób. Takie napełnienia, biorąc pod uwagę pierwszy dzień kursowania pociągu, należy uznać za przyzwoite.

– Dzięki nowemu połączeniu pasażerowie będą mogli szybko i w komfortowych warunkach podróżować między Polską a Ukrainą. Jest to szczególnie ważne dla wielu Polaków mieszkających we Lwowie i w innych częściach Ukrainy. Godziny odjazdu i przyjazdu nowego składu zostały tak zaplanowane, by mieszkańcy m.in. Dolnego i Górnego Śląska czy Małopolski mogli wygodnie przesiadać się na stacji w Przemyślu – powiedział Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Do Lwowa za 30 zł.

Podróżni planujący przejazd nowym pociągiem mogą nabyć bilety w międzynarodowych kasach PKP Intercity m.in. w Przemyślu. Bilety na przejazd z Przemyśla do Kijowa są dostępne w specjalnej taryfie. Za drugą klasę, w tej relacji, pasażer zapłaci 13,40 euro. Z kolei za podróż z Przemyśla do Lwowa podróżni zapłacą 7,10 euro. Na rabat mogą liczyć podróżujący z dziećmi, którzy za bilet dla malucha, na trasie Przemyśl – Kijów, zapłacą 8,70 euro, a do Lwowa – 5,60 euro.

Jak doszło do wznowienia połączeń?

Przywrócenie komunikacji kolejowej na trasie Przemyśl – Kijów to efekt ustaleń wyjazdowego posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury z 23 listopada br. w Krasiczynie. W spotkaniu wzięli również udział przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury Ukrainy. Ostateczne uzgodnienia dotyczące uruchomienia pociągu zapadły na spotkaniu z przedstawicielami Kolei Ukraińskich 8 grudnia br.

W zakresie reaktywacji połączenia odbyły się również dwa spotkania organizacyjne: pierwsze 13 grudnia br. w Szeginiach z inicjatywy strony ukraińskiej, a drugie 15 grudnia br. w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A. w Rzeszowie. Uzgodniono przeprowadzenie jazd testowych jednostek Kolei Ukraińskich oraz wynikłe z wprowadzenia do kursowania w relacji Mościska – Przemyśl niezbędne zmiany w Instrukcji o zasadach prowadzenia ruchu pociągów Kolei Ukraińskich i PKP na przejściu granicznym Mostiska II – Medyka – Przemyśl. Dzięki temu możliwe było uruchomienie połączenia obsługiwanego przez pojazdy Hyundai Rotem.

Więcej na temat nowego połączenia piszemy tutaj.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Przemyśl (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Przemyśl (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS