NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

KW wynajmują Linki. Wkrótce przetarg na autobusy szynowe

| Martyn Janduła 23.03.2017 41

KW wynajmują Linki. Wkrótce przetarg na autobusy szynowe
Fot. Koleje Wielkopolskie
Jest rozstrzygnięcie przetargu Kolei Wielkopolskich na dzierżawę trzech pojazdów spalinowych. Umowa ma obowiązywać na cztery miesiące i dotyczy użyczenia jednego typu spalinowych zespołów trakcyjnych serii SA 139, czyli Linków. Ofertę złożył tylko jeden producent taboru i to on dostarczy szynobusy. Nie jest wykluczone, że pojazdy te zagoszczą na stałe u przewoźnika, bowiem Koleje Wielkopolskie mają zamiar rozpisać przetarg na zakup pojazdów spalinowych.
Pojazdy będą eksploatowane w celu świadczenia usług kolejowych przewozów pasażerskich. Zamawiający zaznaczył, że mają one być wolne od wad, nieobciążone prawami osób trzecich, sprawne technicznie. Dodatkowo w wymaganiach pojawił się zapis mówiący o tym, że pojazdy mają być kompatybilne i współpracujące między sobą w zakresie trakcji wielokrotnej, posiadać kompletne wyposażenie zgodne z dokumentacją techniczną pojazdu oraz mają być tej samej serii. Pojazdy muszą być dwuczłonowe.

Okres dzierżawy ustalono na 4 miesiące od daty wydania każdego z pojazdów. Składanie ofert trwało do 13 lutego, a jedyne kryterium stanowiła najniższa cena. – To jest bardzo drobna rzecz, która ma być łącznikiem między projektem, który już kończymy, a nowym, gdzie będziemy ogłaszać przetarg na zakup pojazdów spalinowych. To jest zabezpieczenie się na okres przejściowy – tłumaczy Włodzimierz Wilkanowicz, prezes zarządu Kolei Wielkopolskich. Umowę podpisano 15 marca.

Wydzierżawione pojazdy trafiły już do Kolei Wielkopolskich, a od 24 marca mają znaleźć się w ruchu liniowym. W międzyczasie przewoźnik zamierza rozpisać przetarg na zakup czterech spalinowych pojazdów, w którym jednym z istotnych czynników, który będzie brany pod uwagę to termin dostawy. – Po przeanalizowaniu ofert od producentów, będziemy dalej analizowali kwestię zapewnienia taboru na czas przejściowy – mówi Krzysztof Ryfa, dyrektor Pionu Finansowo-Handlowego. Nie jest więc wykluczone, że obecne pojazdy mogą w przyszłości trafić na stałe do wielkopolskiego przewoźnika.

Ofertę w przetargu na dzierżawę trzech pojazdów złożyła wyłącznie bydgoska Pesa Rental z grupy Pesa. Oferta jednak nie mieściła się w zakładanym budżecie Kolei Wielkopolskich, który wynosi 1,107 mln zł brutto. Oferta Pesy wynosiła z kolei 1,181 mln zł brutto. Jest zatem wyższa o ok. 74 tys. zł. Zarząd spółki podjął jednak decyzję o zwiększeniu budżetu i udzieleniu bydgoskiemu producentowi zamówienia. Pojazdy spalinowe obsługiwać będą przede wszystkim główną trasę bez sieci trakcyjnej – z Wolsztyna przez Poznań do Wągrowca.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (623)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (623)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5