NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Olsztyn: Plany PKP PLK z perspektywą powstania kolei aglomeracyjnej

| Martyn Janduła 13.03.2017 93

Olsztyn: Plany PKP PLK z perspektywą powstania kolei aglomeracyjnej
Stacja Olsztyn Główny fot. Martyn Janduła
Olsztyn: Plany PKP PLK z perspektywą powstania kolei aglomeracyjnej
Olsztyn: Plany PKP PLK z perspektywą powstania kolei aglomeracyjnej
Tematem konferencji wiceministra infrastruktury i budownictwa Jerzego Szmita z 11 marca w Olsztynie były kolejowe inwestycje w stolicy Warmii i Mazur. Przekazał on, że po przeprowadzeniu remontów torowisk i powstaniu nowych stacji realna stanie się wizja powstania w Olsztynie kolei aglomeracyjnej. Zaznaczył jednak, że do tego musi być jeszcze chętne miasto.
W urzędzie wojewódzkim w Olsztynie 11 marca w sobotę Jerzy Szmit zorganizował konferencję poświęconą inwestycjom kolejowym i drogowym na Warmii i Mazurach. Szczególną uwagą objęto jednak region olsztyński, który pod względem kolejowym ma przejść w najbliższym czasie istną metamorfozę, a to za sprawą licznych inwestycji.

Linia do Olsztynka i Działdowa

Jedną z nich jest remont jednotorowej linii kolejowej nr 216 z Olsztyna do Działdowa. W przetargu otwarto ostatnio koperty z ofertami. Czas przejazdu pociągów międzyregionalnych z Olsztyna do Warszawy ma się skrócić do 2 godz. 12 min, czyli o 16 min. Modernizacja tego odcinka powinna zakończyć się wiosną 2020 roku.

Istotnym jest jednak informacja, że w ramach tej inwestycji kolejarze planują budowę nowych przystanków kolejowych w Olsztynie. Obecny na spotkaniu Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK, poinformował, że chodzi o przystanki pod roboczymi nazwami Dajtki i Śródmieście. Pierwszy miałby powstać w rejonie wiaduktu przy ul. Bławatnej, zaś drugi w okolicach obecnego wiaduktu kolejowego, łączącego ulicę 1 Maja i aleję Wojska Polskiego.

Linia do Braniewa

To jednak nie jedyne przystanki, które planuje w Olsztynie PKP PLK. – Budowa przystanków kolejowych planowana jest również podczas rewitalizacji linii kolejowej nr 220 do Gutkowa – wyjaśnia Merchel. Tutaj planuje się budowę przystanków przy skrzyżowaniu ulic Hozjusza i Wakacyjnej, przy ulicy Bałtyckiej – niedaleko sklepu Lidla oraz przy Zespole Szkół Ekonomicznych. Na chwilę obecną inwestycja ta jest jednak umieszczona na tzw. liście rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego.

– Przewoźnicy są zainteresowani budową tych przystanków, ale muszą jeszcze zadeklarować to oficjalnie podczas tworzenia studium wykonalności rewitalizacji tej linii kolejowej – podkreśla Merchel.

Dobra okazja do stworzenia kolei aglomeracyjnej

– Realizacja zamierzeń inwestycyjnych PKP PLK to ogromna szansa, żeby stworzyć osobowe połączenia kolejowe, które w znacznym stopniu rozwiążą problemy komunikacyjne wewnątrz aglomeracji olsztyńskiej – podkreśla wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. Zaznaczył jednak, że organizacja takich połączeń musiałaby być inicjatywą samorządów Olsztyna i województwa, któremu podlegają Przewozy Regionalne. W tej sprawie prezydent miasta – Piotr Grzymowicz, miał także niedawno pierwsze spotkanie z kolejarzami o potencjale uruchomienia kolei aglomeracyjnej.

Warto przypomnieć, że również w ramach inwestycji kolejowych planowany jest także remont, który ma objąć cały układ torowo-peronowy na stacji Olsztyn Główny. Powstanie zadaszona kładka pieszo-rowerowa nad torami łącząca dworzec z osiedlem Zatorze. Jednocześnie w tym samym czasie PKP SA wybuduje nowy budynek dworca, po uprzednim zburzeniu dotychczasowej bryły. Obecnie trwa także gruntowna przebudowa budynku i jednego z peronów dworca Olsztyn Zachodni.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Olsztyn (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Olsztyn (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS