Partnerzy serwisu:
Biznes

Warszawskie Odolany odetchną? PLK chce wywozić kruszywa w drugą stronę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
09-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Warszawskie Odolany odetchną? PLK chce wywozić kruszywa w drugą stronę
Fot. Izaak, CC-BY-SA 2.5
Zwrot w sprawie przeładowni PKP PLK na warszawskich Odolanach. Spółka zaproponowała miastu wywożenie materiałów budowlanych nową trasą, w kierunku dzielnicy Włochy. Burmistrz dzielnicy nie ukrywa zadowolenia.

Od początku roku zajmujemy się sprawą terenów PKP na warszawskich Odolanach. Burmistrz dzielnicy Wola, na terenie której leży obszar, narzekał na brak jednoznacznych informacji ze strony kolei. W grę wchodzą dwie inwestycje – budowa mieszkań w ramach programu Mieszkanie Plus oraz przeładownia materiałów niezbędnych do ogromnej modernizacji linii średnicowej.

W odpowiedzi na wątpliwości burmistrza, członek zarządu PKP SA Michał Beim zapowiedział konsultacje z mieszkańcami i samorządem. – Docelowo założeniem PKP SA jest przekształcenie terenu Odolan w nowoczesną, funkcjonalną dzielnicę z dominującą funkcją mieszkaniową – zapewnia Beim

Mieszkanie Plus już pewne

Wczoraj informowaliśmy, że zatwierdzona została pierwsza z wymienionych inwestycji, bowiem BGK Nieruchomości i Polskie Koleje Państwowe podpisały umowę dotyczącą wykorzystania terenów kolejowych na potrzeby programu Mieszkanie Plus na 17 działkach w 10 miastach Polski. Jedna z wymienionych działek znajduje się właśnie na terenie Odolan. O już zatwierdzonych lokalizacjach piszemy w tym miejscu.

Przedstawiciele PKP SA podkreślali wczoraj, że na terenie Odolan oprócz domów wielorodzinnych w ramach Mieszkania Plus powstaną także obiekty komercyjne i Stacja Muzeum, która kontynuować będzie tradycje Muzeum Kolejnictwa. Więcej na temat tego projektu można przeczytać tutaj

Stacja przeładunkowa pomiędzy ul. Dźwigową a ul. 4 czerwca (Nowolazurową)

Odrębną sprawą pozostaje przeładownia materiałów budowlanych, którą ma zbudować PKP Polskie Linie Kolejowe na potrzeby modernizacji linii średnicowej. Kolejarze przyznają, że jest ona niezbędna do realizacji ogromnej inwestycji, która ma radykalnie poprawić transport kolejowy w stolicy. Za budową terminalu przeładunkowego przemawiają też względy ekologiczne – jak zauważa Wojciech Jurkiewicz ze Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych, wwóz materiałów budowlanych koleją przełoży się na mniejszy ruch ciężarówek na wjeździe do Stolicy.

Te argumenty nie rozwiewają wątpliwości mieszkańców Odolan  – w końcu kruszywa dostarczone koleją ciężarówki mogą wywozić obok ich domów. Kolejarze, rozumiejąc te obawy, zaproponowali nowe rozwiązanie dotyczące wywozu kruszyw z przeładowni. Z pisma, przesłanego przez Centrum Realizacji Inwestycji PLK do stołecznego Biura Drogownictwa i Komunikacji wynika, że planowana przeładownia ma znajdować się nie na wolskich Odolanach, a na pograniczu Włoch i Bemowa, na terenie stacji Warszawa Główna Towarowa. To dużo mniej uciążliwa dla mieszkańców lokalizacja, niż można było się obawiać – położona między torami stacyjnymi, ponad 170 metrów od zabudowań przy ul. Parowcowej i Fortuny oraz ponad kilometr od rejonu ulicy Jana Kazimierza.
 
Rys. PKP PLK

W piśmie PLK zwraca się z propozycją alternatywnego włączenia inwestycji do sieci drogowej – po zachodniej stronie, poprzez ulicę Chrościckiego. – W naszej ocenie prowadzenie ruchu samochodów ciężarowych drogami wewnętrznymi przez teren stacji Warszawa Główna Towarowa, następnie pod wiaduktem drogowym i włączenie przez ulicę Chrościckiego do al. 4 czerwca 1989 roku umożliwi optymalną dystrybucję ruchu pojazdów do ul. Połczyńskiej i al. Jerozolimskich będących drogami ruchu przyspieszonego – podkreśla PKP PLK.

Krótsze przejazdy ciężarówek po mieście

Kolejną zaletą jest to, że droga mogłaby być wykorzystywana przez znajdujące się już dziś na Odolanach przeładownie Lafarge i Warbudu; obecnie korzystają one z ciągu ulic Grodziskiej i Sowińskiego. – Powinno to znacznie zmniejszyć ruch samochodów ciężarowych przez osiedla w okolicy ulicy Jana Kazimierza – podkreślają kolejarze. Warunkiem jest tu jednak "zaangażowanie strony miejskiej".

PKP PLK w liście dodaje, że obecne przeładownie kruszyw znajdują się na stacjach Warszawa Praga, Rembertów, Okęcie, oraz w Pruszkowie co oznacza, że do inwestycji realizowanych w dzielnicach Wola, Włochy i Bemowo (także miejskich, jak budowa metra) ciężarówki muszą dowieźć materiały z dużo większej odległości. – Konsultujemy z miastem plany spółki na Odolanach. Zwróciliśmy się o stanowisko w sprawie zagospodarowana terenu oraz wykorzystania dróg miejskich. Czekamy na odpowiedź – mówi "Rynkowi Kolejowemu" Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.  
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5