NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]

| jar, Rynek Kolejowy 08.11.2017 1

Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
jar, Rynek Kolejowy
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
W drugiej połowie października PKP Polskie Linie Kolejowe udostępniły przewoźnikom linię kolejową nr 563 Rejowiec Zachodni – Rejowiec Południowy. Odbudowana po likwidacji w latach 90. ubiegłego wieku łącznica ma usprawnić ruch kolejowy między Lublinem a południowo- wschodnią częścią regionu.
Zgodnie z informacjami udostępnionymi przez PKP PLK łącznica Rejowiec Zachodni - Rejowiec Południowy ma długość ok. 1,55 km. Jest linią pierwszorzędną, jednotorową i niezelektryfikowaną. Nie została uznana jako linia państwowego znaczenia. Ustalono dla niej maksymalna prędkość dopuszczalna na 60 km/h. Więcej informacji o łącznicy można przeczytać tutaj.

Linia kolejowa została odbudowana w celu usprawnienia ruchu towarowego po południowej trasie objazdowej dla modernizowanej linii nr 7. Pozwala ona na jazdę z kierunku zachodniego na południe bez konieczności zmiany kierunku jazdy na stacji Rejowiec, gdzie łączą się się linie nr 7 Warszawa–Dorohusk i nr 69 Rejowiec–Hrebenne. Bez wątpienia jej znaczenie wzrośnie wiosną przyszłego roku, kiedy odcinek Lublin – Stalowa Wola Rozwadów będzie nieprzejezdny w wyniku intensywnych prac modernizacyjnych. Aby w pełni wykorzystać możliwości łącznicy zarządca linii kolejowych buduje posterunek odgałęźny Kanie.

Linia nr 563 została wybudowana podczas I lub II wojny światowej – źródła podają różne okresy budowy linii. W latach 80. ubiegłego wieku została zelektryfikowana, co pozwalało na dojazd lokomotywom elektrycznym do stacji Żulin, położonej na linii nr 69. Jednak w kolejnym dziesięcioleciu XX w. wstrzymano ruch kolejowy, a linię zlikwidowano. Postulaty jej odbudowy pojawiły się po przywróceniu połączeń pasażerskich między Lublinem a Zamościem. Wskazywano, że odbudowa łącznicy jest warunkiem koniecznym do skrócenia czasu przejazdu między największymi miastami regionu. Ostatecznie linia została odbudowana, jednak dla potrzeb ruchu towarowego. Choć zgodnie z opublikowanym rozkładem jazdy, przed kilkoma dniami po łącznicy przejechała para pociągów pasażerskich, uruchomionych dla kolejarzy pielgrzymujących na Jasną Górę.

PKP PLK planuje dalsze prace nad poprawą połączenia m.in. Lublina z Zamościem, o czym więcej można przeczytać tutaj. Pojawiają się pomysły elektryfikacji tej trasy. Pomysł ten jednak został skrytykowany przez niektórych ekspertów, o czym informowaliśmy na naszym portalu tutaj.

Większość fotografii wykonano w drugiej połowie ubiegłego miesiąca, po przywróceniu możliwości prowadzenia ruchu kolejowego po linii nr 563. Niektóre, np. z miejscowości Kanie, zostały wykonane w czerwcu tego roku.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS