NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Od nowego rozkładu jazdy Darty mają przyspieszyć

| Michał Szymajda 03.10.2016 263

Od nowego rozkładu jazdy Darty mają przyspieszyć
ED161 Dart mają zacząć jeździć szybciejFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Obecnie w ruchu rozkładowym wyprodukowane przez Pesę Bydgoszcz ezt ED161 nie przekraczają 130 km/h. Jest szansa, że pociągi te przyspieszą od 11 grudnia 2016, kiedy wprowadzony zostanie nowy roczny rozkład jazdy.
Obecnie ED161, mimo, że fabrycznie są przygotowane do rozwijania prędkości 160 km/h, z taką prędkością nie kursują. Z jednej strony PKP Intercity sprawdza jak zachowują się te pojazdy przy niższych prędkościach (jest to konstrukcja nowa), z drugiej strony na trasach gdzie jeżdżą, odcinki, gdzie mogą pojechać ze swoją maksymalną prędkością, są nieliczne. Warto też zwrócić uwagę, że pociągi te do eksploatacji wchodziły nie z początkiem rozkładu jazdy 2015/2016, lecz w trybie doraźnym, wraz z ich odbiorami. Zastępowały wówczas składy wagonowe, zazwyczaj prowadzone lokomotywą EU07 (lub EP07), zdolną prowadzić pociągi pasażerskie z prędkością do 120 km/h.

Ale na trasach po których kursują Darty, systematycznie przybywa odcinków, gdzie do prędkości 160 km/h można się rozpędzić. Taka prędkość drogowa możliwa jest do rozwinięcia na większości odcinka z Warszawy do Łodzi, a od grudnia, jak zapewnia PKP PLK, 160 km/h można będzie osiągnąć na większości odcinka Warszawa Wschodnia – Sadowne Węgrowskie na trasie Warszawa – Białystok. PKP Intercity potwierdza, że trwają prace nad podwyższeniem prędkości rozkładowej Dartów.

– Obecnie pociągi PesaDART nie kursują z prędkością powyżej 130 km/h. Planujemy, że pociągi pojadą szybciej od grudnia br., jednak będziemy o tym informować wraz z wprowadzeniem nowego RRJ 2016/2017 – poinformowało „Rynek Kolejowy” biuro prasowe PKP Intercity. Przyspieszenie pociągów jest ważne m.in. w kontekście skrócenia czasu przejazdu autobusów Polskiego Busa na trasie Warszawa – Wrocław od 1 października, o czym piszemy tutaj.

Jakie zyski czasowe można osiągnąć dzięki podniesieniu prędkości? Np. na odcinku Warszawa – Łódź Kaliska podróż mogłaby trwać od 10 do 12 minut krócej. Przy okazji warto przypomnieć, że w związku z otwarciem nowego podziemnego dworca Łódź Fabryczna część Dartów zmieni swoje trasy, jeśli tylko Centrum Unijnych Projektów Transportowych wyrazi na to zgodę. Piszemy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS