Zdemontowana sieć trakcyjna, zerwane i wywiezione tory, rozbiórka peronów. Między stacjami Warszawa Zachodnia a Warszawa Gdańska na linii obwodowej trwają intensywne prace. Jak deklarują PLK, wszystkie roboty prowadzone są zgodnie z planem i bez opóźnień.
Torów już nie maJak informował Konrad Kuźniarski, dyrektor projektu w PLK, wykonawca (konsorcjum firm Budimex, Strabag i ZUE) na początku maja skończył swój zakres prac związany z inwentaryzacją geodezyjną, środowiskową i inwentaryzacją zabudowań w pobliżu linii obwodowej. – Po wykonaniu dokumentacji fotograficznej przeglądu stanu technicznego obiektów, wykonawca przystąpił do prac inwazyjnych – wyjaśnił. Polegały one m.in. na zerwaniu torów czy rozbiórce starych peronów.
Obecnie wykonawca przygotowuje się do kolejnego ważnego etapu – wyburzeń wiaduktów nad ulicami Kasprzaka, Wolską i Obozową. – Podtrzymujemy, że główne prace będą prowadzone latem. Będziemy je optymalizować, żeby uciążliwości dla podróżnych korzystających z dróg były jak najmniejsze – podkreśla Kuźniarski.
Spięcia z miastemNajcięższym punktem robót jest wiadukt nad ul. Obozową. PLK chcą w czerwcu zamknąć ulicę na okres 4 miesięcy. Jest jednak nadzieja, że uciążliwości potrwają krócej. – Wykonawca czyni pewne ruchy, żeby czas prac skrócić – mówi Kuźniarski. – Chce on inaczej rozłożyć prace niż wyznaczyliśmy to w harmonogramie. Uzgadnia to z miastem – dodaje.
Wiadomo, że wykonawca jeszcze nie zatwierdził organizacji ruchu w mieście. Swoje obiekcje – co do długości czasu zamknięć ważnych warszawskich skrzyżowań – wyraziła Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy w liście do prezesa PLK. Zdaniem władz Warszawy, tak długie zamknięcie
sparaliżuje ruch w tej części miasta. Zwłaszcza, że i tak nie jest obecnie łatwo, ze względu na trwającą budowę zachodniego odcinka drugiej linii metra.
Według harmonogramu w marcu przyszłego roku, po zakończeniu przebudowy, na linię obwodową mają wrócić pociągi, a pasażerowie skorzystają z wyremontowanych i dostosowanych dla potrzeb osób niepełnosprawnych peronów. Połączenia w mieście usprawnią dwa nowe przystanki. Przebudowana stacja Młynów będzie funkcjonalnym węzłem przesiadkowym łączącym kolej z komunikacją miejską i metrem.