NUMER 03/2017
NUMER 03/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Jak kolej wydaje unijne pieniądze?
szukaj
Śledź nas:

Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)

| jar, Rynek Kolejowy 04.11.2016 137

Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
fot. Rafał Jasiński
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
PKP Polskie Linie Kolejowe wybudowały przystanek osobowy Mokre na trasie łączącej Lublin z Zamościem. Za sprawą nowego obiektu mieszkańcy zachodniego skraju miasta oraz kilku okolicznych miejscowości będą mieli zdecydowanie bliżej do składów obsługujących ruch regionalny. Pociągi zaczną zatrzymywać się przy peronie wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy.
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych zakończył prace przy budowie nowego peronu położonego na terenie Gminy Zamość. Jest to obiekt o długości 85 m. Został on dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych – prowadzi do niego podjazd, zastosowano rozwiązania dla osób niewidomych. Budowla została wyposażona w kamery, wiatę, gablotę i tablice informacyjne. Urządzono również miejsca postojowe – na peronie został zamontowany stojak na rowery, w jego pobliżu urządzono prowizoryczne miejsca postojowe dla samochodów osobowych. Koszt inwestycji, jak donosi lokalny tygodnik „Kronika Tygodnia”, wyniósł ok. 370 tys. zł. Zadanie zostało sfinansowane ze środków własnych PKP PLK.

Obiekt został zlokalizowany w miejscowości Mokre, które znajduje się w pobliżu południowo-zachodniego skraju Zamościa. Peron przybliży kolej pasażerską również mieszkańcom wiosek Hubale, Płoskie, Żdanów i innym. Generatorem ruchu pasażerskiego będzie również znajdujące się w pobliżu lądowisko, gdzie m.in. cyklicznie organizowane są giełdy handlowe. Do nowego peronu jest bardzo dobry dojazd – przy przystanku linię kolejową przecina droga Zamość – Krasnobród, w pobliżu przebiega również droga krajowa nr 74.

Od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy pociągów z nowego przystanka będzie można dojechać bezpośrednim pociągiem do Lublina i Zamościa. Według wstępnego rozkładu jazdy, opublikowanego na Portalu Pasażera, w ciągu doby przy peronie zatrzyma się do 4 par pociągów. Czas podróży z Mokrego do stolicy regionu wyniesie 2 godziny 5-6 minut, zaś dojazd do wschodniego skraju Zamościa będzie trwał tylko 9 minut.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2017
NUMER 03/2017
Tematem numeru jest trwająca już od trzech lat perspektywa finansowa Unii Europejskiej. W raporcie sprawdziliśmy, jak przebiega wydawanie unijnych środków przez kolej i samorządy. O środkach UE rozmawialiśmy z dwoma kluczowymi osobami: Witoldem Słowikiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Przemysławem Gorgolem, dyrektorem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oprócz tego, w numerze podejmujemy "Piekielnie trudny temat" nowej linii kolejowej w Małopolsce i przyglądamy się przyszłości wąskotorówek. Rozmawiamy również z Macieje Lignowskim oraz Philippem Müllerem. Czytelników zainteresuje również z pewnością taborowe podsumowanie 2016 roku oraz relacja z wizyty w zakładach utrzymania taboru grupy Colas Rail we Francji. 


 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS