NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)

| jar, Rynek Kolejowy 04.11.2016 137

Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
fot. Rafał Jasiński
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
PKP Polskie Linie Kolejowe wybudowały przystanek osobowy Mokre na trasie łączącej Lublin z Zamościem. Za sprawą nowego obiektu mieszkańcy zachodniego skraju miasta oraz kilku okolicznych miejscowości będą mieli zdecydowanie bliżej do składów obsługujących ruch regionalny. Pociągi zaczną zatrzymywać się przy peronie wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy.
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych zakończył prace przy budowie nowego peronu położonego na terenie Gminy Zamość. Jest to obiekt o długości 85 m. Został on dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych – prowadzi do niego podjazd, zastosowano rozwiązania dla osób niewidomych. Budowla została wyposażona w kamery, wiatę, gablotę i tablice informacyjne. Urządzono również miejsca postojowe – na peronie został zamontowany stojak na rowery, w jego pobliżu urządzono prowizoryczne miejsca postojowe dla samochodów osobowych. Koszt inwestycji, jak donosi lokalny tygodnik „Kronika Tygodnia”, wyniósł ok. 370 tys. zł. Zadanie zostało sfinansowane ze środków własnych PKP PLK.

Obiekt został zlokalizowany w miejscowości Mokre, które znajduje się w pobliżu południowo-zachodniego skraju Zamościa. Peron przybliży kolej pasażerską również mieszkańcom wiosek Hubale, Płoskie, Żdanów i innym. Generatorem ruchu pasażerskiego będzie również znajdujące się w pobliżu lądowisko, gdzie m.in. cyklicznie organizowane są giełdy handlowe. Do nowego peronu jest bardzo dobry dojazd – przy przystanku linię kolejową przecina droga Zamość – Krasnobród, w pobliżu przebiega również droga krajowa nr 74.

Od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy pociągów z nowego przystanka będzie można dojechać bezpośrednim pociągiem do Lublina i Zamościa. Według wstępnego rozkładu jazdy, opublikowanego na Portalu Pasażera, w ciągu doby przy peronie zatrzyma się do 4 par pociągów. Czas podróży z Mokrego do stolicy regionu wyniesie 2 godziny 5-6 minut, zaś dojazd do wschodniego skraju Zamościa będzie trwał tylko 9 minut.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zamość (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Zamość (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS