Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowe perony na linii Poznań – Piła już w grudniu. Jest dofinansowanie z KE

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
15-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowe perony na linii Poznań – Piła już w grudniu. Jest dofinansowanie z KE
Fot. PKP PLK
We wrześniu rozpoczęła się przebudowa linii Poznań – Piła na 25 km odcinku Poznań – Oborniki Most. Demontowane są tory i sieć trakcyjna. Prace nie wymagają wstrzymania ruchu pociągów. Inwestycja warta 500 mln zł zakończy się w 2019 r. Efektem będzie skrócenie czasu podroży, cztery nowe przystanki oraz przebudowanych 8 stacji i 12 przystanków.

3 września PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły modernizację linii Poznań – Piła. Do grudnia potrwają roboty na jednym torze dwutorowej, ponad 25 km linii pomiędzy Poznaniem a Obornikami Most. Obecnie wykonawca demontuje sieć trakcyjną i tory. Prace nie wpływają bezpośrednio na ruch pociągów. Utrzymane są bezpośrednie połączenia pomiędzy Poznaniem, Obornikami a Piłą.

Wyremontowane perony i nowe wiaty

Pierwszy etap prac planowany jest do grudnia 2017 roku. W Wargowie, Złotnikach, Strzeszynie, Golęczewie i Chludowie zostaną wyremontowane perony od strony zmodernizowanego toru. Będą nowe wiaty, antypoślizgowa nawierzchnia, tablice informacyjne, ławki i oświetlenie. Uwzględnione są, zgodnie z obowiązującymi w PLK standardami, udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących oraz mających trudności z mobilnością. Na przebudowywanym 25 kilometrowym odcinku wymienione zostaną także tory, 9 rozjazdów. Wyremontowane będą 3 wiadukty.

W marcu przyszłego roku rozpocznie się drugi etap modernizacji. Obejmie remont drugiego toru między Poznaniem a Obornikami oraz jednotorowego odcinka linii między Obornikami a Piłą. Wówczas pomiędzy Obornikami a Piłą wprowadzona będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Między grudniem 2017 r. a marcem 2018 r, będą wykonywane prace związane z układaniem kabli telekomunikacyjnych do nowego Lokalnego Centrum Sterowania, budowane nastawnie kontenerowe oraz prace przy sieci trakcyjnej. Prace miedzy stolicą Wielkopolski a Piłą zakończą się w 2019 roku.

Szybciej, wygodniej i bezpieczniej z Poznania do Piły

Modernizacja 94 kilometrowej linii skróci czas przejazdu z Poznania do Piły nawet o 40 minut – z około 2 godzin do 1 godziny i 20 minut. W drugim etapie modernizacji wybudowane zostaną
4 nowe przystanki: Poznań Podolany, Poznań Osiedle Grzybowe, Złotkowo i Gołaszyn. Łącznie przebudowanych zostanie 8 stacji i 12 przystanków.

W Poznaniu powstanie lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS), które zapewni sprawny nadzór nad linią. Bezpieczeństwo zwiększy się także dzięki wymianie rozjazdów
i modernizacji przejazdów kolejowo-drogowych. Aż 76 skrzyżowań toru z drogą zyska dodatkowe zabezpieczenie i nowe urządzenia.

Modernizacja linii między Poznaniem a Piłą jest finansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego. Wartość modernizacji, to 500 mln zł netto. Wysokość dofinansowania unijnego, to 425 mln zł netto, tj. 85% wartości zadania. Wczoraj Komisja Europejska, podjęła decyzję dofinansowaniu projektu w wysokości 97,5 mln euro.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij