NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Leo Express już w rozkładzie sieciowym PLK. Termin startu jeszcze nieoficjalny

| Jakub Madrjas 05.06.2018 75

Leo Express już w rozkładzie sieciowym PLK. Termin startu jeszcze nieoficjalny
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Termin startu połączeń Leo Expressu w Polsce wciąż elektryzuje branżę kolejową. Połączenie Kraków - Praga ukazało się dziś w systemie PKP PLK z terminem startu 6-7 lipca, ale jak potwierdził "Rynek Kolejowy", nie jest to ostateczna data.
Dotąd w Internetowym Systemie Zamawiania Trasy Pociągu PKP PLK połączenia Leo Express Kraków-Praga nie było. Dziś (5 czerwca) pojawiło się, z datą startu 6 lipca (z Pragi) i 7 lipca (z Krakowa). Nie oznacza to jednak, że tego dnia pociągi Leo Express wyruszą na polskie tory. - Nie ma oficjalnego terminu uruchomienia połączeń. Zależy on obecnie tylko i wyłącznie od terminu otrzymania dopuszczenia do eksploatacji pojazdów - mówi "RK" Peter Jančovič z Leo Express.

Sytuacja jest więc taka sama, jak 22 maja, kiedy "Rynek Kolejowy" podał zatwierdzony przez PKP PLK rozkład jazdy Leo Expressu. Na jakim etapie jest proces dopuszczenia do eksploatacji? - Leo Express decyzje o otwartym dostępie uzyskał w 2017 roku, ale by realizować na terenie Rzeczypospolitej Polskiej przejazdy pojazdami typu Flirt, dopuszczonymi do eksploatacji w Republice Czeskiej i na Słowacji zobowiązana jest uzyskać dodatkowe zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji - mówi "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik Urzędu Transportu Kolejowego Tomasz Frankowski.

Jak dodaje, w celu spełnienia wymagań technicznych konieczne było wprowadzenie w pojeździe niezbędnych modyfikacji, dostosowujących pojazdy do polskiej specyfiki. - Po uzyskaniu decyzji o otwartym dostępie przedstawiciele Leo Express byli w kontakcie z UTK oraz właściwą jednostką badawczą w kraju, co pozwoliło na precyzyjne określenie wymagań technicznych dla pojazdu oraz ustalenie niezbędnych do wykonania sprawdzeń - relacjonuje Frankowski. Badania na sieci miały na celu wykazanie zgodności technicznej pojazdu z infrastrukturą i urządzeniami sterowania ruchem.

Wniosek o wydanie dodatkowego zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji został złożony przez Leo Express 25 kwietnia 2018 r. Aktualnie prezes UTK bada kompletność wniosku. Jak informuje Frankowski, zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym, na rozpatrzenie wniosków tego typu prezes UTK ma cztery miesiące od dnia złożenia kompletnej dokumentacji, a do tego czas może zostać wydłużony o 2 miesiące, w przypadku, gdy UTK zażąda od wnioskodawcy przekazania dodatkowych analiz zagrożeń lub wyników badań. Oznacza to, że zgodnie z prawem Leo Express mógłby czekać na decyzję nawet do końca sierpnia lub października - choć urząd oczywiście może wydać decyzję dużo wcześniej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5