Partnerzy serwisu:
Biznes

Nie było ofert na dzierżawę elektrowozów dla PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
16-11-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Nie było ofert na dzierżawę elektrowozów dla PKP Intercity
Fot. Remigiusz Ploetz, SM42.pl
PKP Intercity potrzebuje czterech dodatkowych lokomotyw elektrycznych, by zrealizować nowy rozkład jazdy który wejdzie w życie w grudniu. Spółka może mieć problem, bo nie znalazła firmy, która mogłaby je wypożyczyć. 

Pod koniec października PKP Intercity ogłosiło przetarg na dzierżawę 4 lokomotyw elektrycznych. To rzadkość, bo spółka dużo częściej wypożycza tabor spalinowy. Okres wypożyczenia miał trwać 9 miesięcy, leasingodawca ma też zapewnić jej utrzymanie. Spółce zależy na czasie – dzierżawa miała się rozpocząć wraz z podpisaniem umowy. 

– Chcemy wydzierżawić cztery elektryczne lokomotywy o prędkości nie mniejszej niż 140 km/h. Zdecydowaliśmy się na dzierżawę lokomotyw aby zapewnić odpowiednią ich liczbę do realizacji rozkładu jazdy 2017/2018. Potrzeba wynika z opóźnień w procesie napraw poziomu P4 naszych lokomotyw wykonywanych przez zewnętrzny podmiot. Termin zakończenia dzierżawy zbiega się z planowanym powrotem naszych lokomotyw z przeglądów – wyjaśniała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity.

Tymczasem okazało się, że plany trzeba będzie zrewidować, gdyż wczoraj (15 listopada) okazało się, że nie wpłynęła żadna oferta. Do zarobienia było maksymalnie 8,5 mln złotych brutto – taki był budżet PKP Intercity na to zadanie. Czekamy na odpowiedź Intercity, w jaki sposób zapewni elektrowozy do realizacji nowego rozkładu jazdy.

Dlaczego nie wpłynęła żadna oferta? Podaż pasażerskich lokomotyw elektrycznych, tym bardziej mogących jechać z prędkością 140 km/h, jest  na rynku bardzo ograniczona. W PKP IC takie wymagania spełniają typy EU07A, EP08 i EP09. Jak dowiedzieliśmy się w jednym z krajowych pooli taborowych, przy takich wymaganiach czas dostawy był zdecydowanie zbyt krótki, by myśleć o złożeniu oferty.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij