Partnerzy serwisu:
Biznes

Newag: Kontrakt na włoskie Impulsy 2 coraz bliżej finalizacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
28-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Newag: Kontrakt na włoskie Impulsy 2 coraz bliżej finalizacji
fot. Newag
– Producent wywiązał się ze swojej części kontraktu z włoskim przewoźnikiem FSE – mówi w rozmowie z Rynkiem Kolejowym wiceprezes zarządu Newagu Józef Michalik. Na październik zapowiedziano badania dynamiczne, wkrótce potem zostanie złożony wniosek o dopuszczenie do eksploatacji. Firma zapowiada, że współpraca z FSE będzie kontynuowana.

Ramową umowę z Ferrovie del Sud Est e Servizi Automobilistici (FSE) podpisano 10 grudnia 2015 r. Przewiduje ona dostarczenie 15 ezt w ciągu pięciu lat. Jednocześnie zawarto pierwszą umowę wykonawczą na dostawę pięciu pojazdów w ciągu roku od jej podpisania. Do dziś nie doczekała się ona jednak finalizacji. Skąd opóźnienie?

Opóźnienie wynika z problemów FSE

– Kontrakt należy do bardzo trudnych – tłumaczy wiceprezes zarządu Newagu Józef Michalik. Wyjaśnia, że po drodze napotkano wiele trudności, których przyczyny leżały jednak po stronie zamawiającego, a nie producenta. – Po pierwsze, zmienił się właściciel FSE. Po drugie, gdy przewoźnik chylił się ku upadkowi, wszczęto procedurę „concordato preventivo”, mającą na celu ochronę przed wierzycielami. Teraz FSE jest we wstępnej fazie realizacji programu naprawczego – mówi Michalik.

Spośród zamówionych 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych wszystkie są wyprodukowane i czekają na odbiór. – Jeden znajduje się we Florencji, gdzie przechodzi badania. Pozostałe ustawiono przed halami Newagu. Ich przechowywanie na terenie firmy to wynik wyraźnego polecenia zamawiającego – zaznacza wiceprezes.

Dalsze zamówienia są pewne

– Złożyliśmy dokumenty niezbędne do tego, by dopuścić pierwszy egzemplarz do testów dynamicznych – informuje przedstawiciel Newagu. Zostaną one przeprowadzone we Florencji zapewne w październiku. Po otrzymaniu raportu z prób producent złoży wniosek o dopuszczenie pojazdów do eksploatacji. – Spodziewamy się otrzymać je z początkiem przyszłego roku. Wtedy już nic nie będzie stało na przeszkodzie do jazdy z pasażerami – cieszy się Michalik.

Zakup pojazdów będzie finansowany ze środków UE. Nowosądecki producent spodziewa się, że nie będzie to ostatni kontrakt wykonawczy mieszczący się w umowie ramowej z 2015 r. – Zamówienie kolejnych sześciu sztuk jest kwestią czasu – uważa wiceprezes Newagu. Jak dodaje, specyfika rynku włoskiego wymaga jednak wiele cierpliwości.

Pociągi dla włoskiego przewoźnika to pierwsze wyprodukowane Impulsy drugiej generacji. Trójczłonowe zespoły trakcyjne są w pełni zgodne z TSI Tabor 2014. Ich wyposażenie obejmuje, między innymi, klimatyzację, monitoring wnętrza, toaletę zgodną z TSI PRM, windy i miejsca dla osób ograniczonej mobilności oraz system gaszenia pożaru. Ich prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. FSE zapłaci za nie 20 milionów euro.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Newag chce budować wagony pasażerskie na 200 km/h

Tabor i technika

Newag chce budować wagony pasażerskie na 200 km/h

Michał Szymajda 14 czerwca 2023

Kolejne Impulsy dla Zachodniopomorskiego. Budżet powiększony

Tabor i technika

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Zintegrowany transport

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Mikołaj Kobryński 07 czerwca 2023

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Newag chce budować wagony pasażerskie na 200 km/h

Tabor i technika

Newag chce budować wagony pasażerskie na 200 km/h

Michał Szymajda 14 czerwca 2023

Kolejne Impulsy dla Zachodniopomorskiego. Budżet powiększony

Tabor i technika

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Zintegrowany transport

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Mikołaj Kobryński 07 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5