Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja odcinka Poznań – Czempiń. Dwa lata opóźnień i będzie więcej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja odcinka Poznań – Czempiń. Dwa lata opóźnień i będzie więcej
Fot. Michał Szymajda, RK
Modernizacja 30-kilometrowego odcinka magistrali E59 pomiędzy Poznaniem Głównym a Czempiniem bije kolejne rekordy. Od początku 2016 roku PKP PLK podaje już trzeci termin zakończenia prac modernizacyjnych.

W końcu marca 2016 opisaliśmy postępy prac przy modernizacji odcinka Poznań – Czempiń. Wówczas PKP PLK zapowiedziała zakończenie prac na ostatni dzień grudnia 2016. Gdy ponownie podjęliśmy temat w lutym 2017 roku, w związku z niewywiązaniem się wykonawcy z terminów, otrzymaliśmy odpowiedź, że koniec modernizacji E59 na 30-kilometrowym odcinku zapowiedziano na start sezonu letniego. Tymczasem kilka dni temu otrzymaliśmy jedynie informacje o zakończeniu prac przy dojściu do peronów na stacji Poznań Dębiec. Pasażerowie zyskali łącznie dwa nowe, bezpieczne dojścia z ul. Czechosłowackiej na każdy z peronów.

Nowe przejścia dla pasażerów na stacji Poznań Dębiec

– Na każdy peron, z poziomu nowego tunelu, wejdziemy schodami, których szerokość, a także wysokość stopni, zapewniają komfort użytkowania. Gotowe są również dwie windy. Ułatwiają one komunikację między tunelem a peronami, zwłaszcza osobom o ograniczonej mobilności – mówi Jarosław Szczepaniak, dyrektor projektu z PKP PLK. Przejścia zlokalizowane są po obu stronach tunelu na ul. Czechosłowackiej, gdzie od początku roku funkcjonuje nowe, bezkolizyjne, dwupoziomowe skrzyżowanie.

Prace znów się nie zakończyły...

Otwarcie nowych, bezpiecznych przejść dla pieszych kończy prace na stacji Poznań Dębiec, ale nie kończy prac przy E59 między Poznaniem a Czempiniem. Część przejazdów pod torami wciąż jest niedokończonych, na trasie występują też liczne zwolnienia, przez co pociągi jeżdżą z mniejszymi prędkościami. Zapytaliśmy PKP PLK, kiedy wobec tego oczekiwać można zakończenia robót.

– Do końca III kw. 2017 r. zakończą się wszystkie roboty powodujące ograniczenia prędkości jazdy pociągów między Poznaniem a Czempiniem – odpowiedział krótko Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK.

Pierwszy termin zakończenia prac na 30-kilometrowym odcinku E20 planowany był na czerwiec 2015. W lutym 2015 PKP PLK zerwały jednak umowę z wybranym wcześniej wykonawcą (umowę podpisano w styczniu 2013), ze względu na liczne opóźnienia w wykonaniu robót. Obecnie prace opóźnione są więc o dwa lata w stosunku do założonych opóźnień.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Objazdowe pociągi Warszawa – Poznań przez Toruń i stację Inowrocław?

Infrastruktura

Objazdowe pociągi Warszawa – Poznań przez Toruń i stację Inowrocław?

Michał Szymajda 02 listopada 2016

Modernizacji linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce - Terespol

Kongres Kolejowy

Modernizacji linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce - Terespol

Rynek Kolejowy, 22 października 2009 22 października 2009

Będzie raport z efektywności modernizacji linii E 20

Infrastruktura

Będzie raport z efektywności modernizacji linii E 20

PKP PLK, 8 kwietnia 2010 08 kwietnia 2010

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Objazdowe pociągi Warszawa – Poznań przez Toruń i stację Inowrocław?

Infrastruktura

Objazdowe pociągi Warszawa – Poznań przez Toruń i stację Inowrocław?

Michał Szymajda 02 listopada 2016

Modernizacji linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce - Terespol

Kongres Kolejowy

Modernizacji linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce - Terespol

Rynek Kolejowy, 22 października 2009 22 października 2009

Będzie raport z efektywności modernizacji linii E 20

Infrastruktura

Będzie raport z efektywności modernizacji linii E 20

PKP PLK, 8 kwietnia 2010 08 kwietnia 2010

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5