NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Minister Morawiecki dorzuci się do 10 Impulsów dla Zachodniego Pomorza

| Michał Szymajda 14.11.2017 302

Minister Morawiecki dorzuci się do 10 Impulsów dla Zachodniego Pomorza
Impuls na Zachodnim PomorzuFot. Łukasz Niedziółko/Przewozy Regionalne
Minister Rozwoju i Finansów Mateusz Morawiecki, po zasięgnięciu opinii Ministra Infrastruktury i Budownictwa, zapewnił środki w wysokości 12,2 mln zł na dofinansowanie wkładu krajowego do zakupu w województwie zachodniopomorskim kolejowego taboru pasażerskiego o napędzie elektrycznym.
Oznacza to, że znalazł się już wkład własny na zakup kolejnych dziesięciu elektrycznych Impulsów, z których 6 będzie trójczłonowych, a 4 – czteroczłonowe. Kupując 17 ezt (większość dotarła już do Szczecina) województwo wzięło bowiem pod uwagę możliwość dokupienia 10 dodatkowych pojazdów w ramach prawa opcji.

12,2 mln zł dofinansowania

– Realizacja projektu podniesie jakość życia mieszkańców, oferując im niezawodność przejazdu w komfortowych warunkach. Będzie to również promocja kolei jako niskoemisyjnego, przyjaznego pasażerom środka transportu – powiedział wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak.

Przekazanie 12,2 mln złotych samorządowi województwa jest wypełnieniem zapisów Kontraktu Terytorialnego. Środki budżetu państwa są sukcesywnie przekazywane na dofinansowanie wkładu krajowego projektów realizowanych w Regionalnym Programie Operacyjnym.

Zachodniopomorskie bez EN57. Nawet zmodernizowanych

Zakup 27 ezt na przestrzeni kilku lat oznacza nie tylko wycofanie wszystkich niezmodernizowanych ezt serii EN57 (od grudnia będą już niemal wyłącznie w rezerwie w tym województwie), ale także tych zmodernizowanych w ostatnich latach. Już wcześniej marszałek zapowiedział, że będzie szukał kupców, na te ciągle względnie nowoczesne pojazdy.

Operatorem, który będzie wykonywał przewozy nowoczesnymi Impulsami, niezmiennie pozostaną Przewozy Regionalne, zgodnie z umową pomiędzy marszałkiem a przewoźnikiem. Wszystkie pojazdy pozostaną jednak własnością urzędu marszałkowskiego. Zresztą – od grudnia PolRegio (marka konsumencka Przewozów Regionalnych) będą w tym województwie operować wyłącznie na taborze marszałka.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS