Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Lubuskie Linki wciąż bez niemieckiej homologacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Lubuskie Linki wciąż bez niemieckiej homologacji
Jak poinformował nas lubuski urząd marszałkowski, jednostki SA139 wciąż nie mają dopuszczenia do kursowania po niemieckiej sieci kolejowej. Ich producent, bydgoska Pesa, prawdopodobnie nie uzyska homologacji w tym roku kalendarzowym. To z kolei komplikuje plany uruchomienia bezpośredniego pociągu z Gorzowa Wielkopolskiego do Berlina, który ma kursować od połowy grudnia.

Województwo lubuskie poinformowało w środę, że bezpośrednie połączenie Gorzowa Wielkopolskiego z Berlinem ma zostać zainaugurowane nieco wcześniej niż zakładano dotychczas, bo już wraz z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy. – Uzgodnienia z prezesem Przewozów Regionalnych są takie, że pilotażowo jedno połączenie bezpośrednie Berlin – Gorzów ma się znaleźć w rozkładzie jazdy 14 grudnia – powiedziała marszałek województwa Elżbieta Anna Polak.

Region wciąż nie dysponuje jednak taborem, który miałby homologację na niemiecką sieć kolejową. Zgodnie z informacjami przekazanymi nam przez UMWL w październiku, umowa z bydgoską Pesą obliguje producenta samorządowych jednostek Link do uzyskania dopuszczenia do końca tego roku kalendarzowego. Pierwotnie samorząd zamierzał więc uruchomić kursy do Niemiec w styczniu przyszłego roku.

Plany województwa lubuskiego prawdopodobnie będą musiały jednak zostać skorygowane. W czwartek Pesa poinformowała bowiem władze regionu o problemach z uzyskaniem dopuszczeń. W ich wyniku prawdopodobnie nie uda się zakończyć procedury do 31 grudnia.

Pesa zapłaci karę umowną lub rekompensatę

 – Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, iż do końca roku nie dostaniemy wymaganych pozwoleń – potwierdza Alicja Makarska, członek zarządu województwa lubuskiego, która wzięła udział w czwartkowych rozmowach pomiędzy samorządem a producentem taboru. – Zgodziliśmy się na stworzenie grupy negocjacyjnej w tej sprawie, która powinna się spotkać w przyszłym tygodniu – relacjonuje.

W najbliższy poniedziałek województwo ma otrzymać od Pesy konkretne propozycje rozwiązania problemu z brakiem odpowiedniego do potrzeb taboru. – Jedną z opcji przedstawionych podczas spotkania z przedstawicielami firmy jest aneks dotyczący wydłużenia czasu realizacji podpisanego kontraktu, w zamian za co województwo otrzymałoby rekompensatę, która pozwoliłaby nam wynająć pociąg od firmy posiadającej tabor z homologacją. Inna propozycja to np. naliczenie kar umownych i w zamian za środki uzyskane w ten sposób wynajęcie taboru – wskazuje Alicja Makarska.

Nie będzie własnego taboru, ale pociąg zostanie uruchomiony?

Jak zaznacza członek zarządu województwa, póki co są to jedynie wstępnie rozważane propozycje. – Obecnie trudno powiedzieć, jakie propozycje będą najkorzystniejsze dla województwa lubuskiego, i którą z nich wybierzemy – oceniła. Obydwa zarysowane dotychczas warianty pozwalają jednak na uruchomienie połączenia Gorzowa z Berlinem w terminie grudniowym lub styczniowym.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Deutsche Bahn oficjalnie zaprezentowało Linki Pesy w Dortmundzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Deutsche Bahn oficjalnie zaprezentowało Linki Pesy w Dortmundzie [zdjęcia]

Leonard Dolecki 08 listopada 2018

Pesa Link dla DB z homologacją na Niemcy!

Tabor i technika

Pesa Link dla DB z homologacją na Niemcy!

jd/jm/inf. pras. 31 maja 2018

Homologacja Linków: Kary także w woj. zachodniopomorskim

Tabor i technika

Homologacja Linków: Kary także w woj. zachodniopomorskim

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 04 grudnia 2015

Do 19 mln kary za brak niemieckiej homologacji Linków

Biznes

Do 19 mln kary za brak niemieckiej homologacji Linków

Kasper Fiszer/jm, Rynek Kolejowy 30 listopada 2015

Co z pociągiem Gorzów – Berlin? Problem taborowy wciąż nierozwiązany

Pasażer

Lubuskie zaczęło naliczać Pesie kary za brak homologacji Linków

Biznes

Lubuskie zaczęło naliczać Pesie kary za brak homologacji Linków

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 13 stycznia 2016

Zobacz również:

Deutsche Bahn oficjalnie zaprezentowało Linki Pesy w Dortmundzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Deutsche Bahn oficjalnie zaprezentowało Linki Pesy w Dortmundzie [zdjęcia]

Leonard Dolecki 08 listopada 2018

Pesa Link dla DB z homologacją na Niemcy!

Tabor i technika

Pesa Link dla DB z homologacją na Niemcy!

jd/jm/inf. pras. 31 maja 2018

Homologacja Linków: Kary także w woj. zachodniopomorskim

Tabor i technika

Homologacja Linków: Kary także w woj. zachodniopomorskim

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 04 grudnia 2015

Do 19 mln kary za brak niemieckiej homologacji Linków

Biznes

Do 19 mln kary za brak niemieckiej homologacji Linków

Kasper Fiszer/jm, Rynek Kolejowy 30 listopada 2015

Co z pociągiem Gorzów – Berlin? Problem taborowy wciąż nierozwiązany

Pasażer

Lubuskie zaczęło naliczać Pesie kary za brak homologacji Linków

Biznes

Lubuskie zaczęło naliczać Pesie kary za brak homologacji Linków

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 13 stycznia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5