NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Lubuskie zaczęło naliczać Pesie kary za brak homologacji Linków

| Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 13.01.2016 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2016-01-13 10:45:21 Autor: Roliren
---.play-internet.pl
Roliren to ściema która pesa karmi wszystkich do okoła od ponad roku. Skoro to kwestia tylko rolirena to ponad rok nie wystarczył na zakończenie tego testu?

Wg moich informacji seria 600 nigdy do niemiec nie wjedzie ze względu na inne wady w tym wady konstrukcyjne. Aby to rozwiązać pesa musiałaby przebudować te pojazdy na wersję 632 a to wiąże się z dużymi kosztami takiej operacji. A druga sprawa ze seria 632 również nie ma dopuszczen a chociażby pojazdy dla neb juz są pół roku po terminie.....
2016-01-13 10:50:01 Autor: W
---.tktelekom.pl
A Zachpom kiedy zacznie naliczać kary?
2016-01-13 11:21:27 Autor: lumbago
---.155.178.2
Ciekawe że Skodzie zmiana przepisów nie przeszkodziła w uzyskaniu homologacji dla lokomotyw 109E dla DB Regio.
Tylko biednej Pesie wszystko przeszkadza, bo najpierw wydaje im się, że wszystko potrafią, a potem jest zonk, że wyszło nie tak.
Niemcy to nie nasze samorządy o znikomym pojęciu o technice kolejowej. Tam każdy szczegół się liczy i tak powinno być też u nas.
2016-01-13 11:39:56 Autor: Pawel22
---.centertel.pl
Cieszę się, że mamy polskich producentów taboru, to bardzo dobrze! Jednak warunków zawartych w umowach się dotrzymuje i ta zasada powinna dotyczyć wszystkich. Moim zdaniem nie powinno być tak, że zamawiający przymyka oko, bo produkt jest wyprodukowany przez polskiego producenta.
Tu chyba sprawa była prosta. Woj. lubuskie potrzebowało składy dla połączenia z Berlinem, stąd wymóg certyfikatu. Firmy startujące w przetargu to wiedziały.

Nie dziwię się, że lubuskie będzie naliczało kary i szanuję je za to, że nie ugięli się pod presją społeczną/polityczną tych wszystkich, którzy pewnie odradzali taką decyzję tylko ze względu na to, że firma jest polska.
2016-01-13 11:56:10 Autor: pmpoznan
---.dynamic.gprs.plus.pl
Fakt jest taki że EBA wybiera sobie producentów, Pesy nie wpuszczą do siebie i tyle.
2016-01-13 12:38:36 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl

mathewicforum
***Szanowna Redakcjo RK!***

Oj, przydałby się wywiad z jakimś porządnym i doświadczonym inżynierem - urzędnikiem niemieckiej EBA!
Jak się tam prowadzi badania, co i jak się bada, ile(!) czasu to zajmuje... jak się postępuje z prototypami, a jak wcześniej i jak długo testuje pojazd producent.

Bardzo brakuje takiego wywiadu. Dla IK i UTK też byłaby to cenna wskazówka.
2016-01-13 12:39:27 Autor: kdl
---.static.ip.netia.com.pl
EBA równie duże kłody kładła pod nogi Bombardiera, Stadlera, Siemensa, Alstoma i Skody, więc przypisywanie im, że nie wpuszczą Pesy, bo nie - jest trochę nie na miejscu.
Po prostu są strasznie skrupulatni. Tam, jak coś ma spełniać założenia i normy, to MA, a nie "kiedyś będzie", jak u nas.
2016-01-13 12:49:23 Autor: maxi
---.dynamic.gprs.plus.pl
"Czy zamiast nowoczesnych SA139 pojadą kilkudziesięcioletnie VT628?" -

manipulacja najwyższego sortu!

A może rzetelniej powinno być:

"Czy zamiast wiecznie defektującego szrotu PESY pojadą sprawdzone i niezawodne VT628?"
2016-01-13 12:56:20 Autor: Ave jaja
---.smolna.pw.edu.pl
Niemcy po prostu nie dopuszczaja u siebie takich numerow, nie ma mowy o tym zeby wpyscic cos co moze spowodować zagrożenie na torach, u nich analizę ryzyka oraz bezpieczeństwa traktuje sie poważnie a nie tak jak u nas ze zwiachole sobie zartuja ze bankomaty wydziwiaja bo parowozom takich badan nie robili. U nich PESA nie zrobilaby tak ze dostarcza niedokonczone sklady, po prostu sie nie dogadasz pod stolem. Ale o wrednych Niemcach pisza ci , którzy wciskaja kit o jezdzacych i chwalony h pojazdach Pesy w Niemczech Francji i Hiszpanii.
2016-01-13 13:36:20 Autor: Oder
---.centertel.pl
Powiedzmy sobie szczerze, że dla Pesy liczy się homologacja dla następnej serii Linka, a te są mniej istotne. Mają opóźnienie, trudno, zapłacą karę i tyle. EBA cisnęła nie takich jak Pesa i to jeszcze bardziej srogo. Alstom, Ansaldobreda, Bombardier, Siemens toczyły tam wieloletnie batalie o dopuszczenie do ruchu i to z różnym skutkiem. Ważne, żeby kolejny Link dostał homologację, a wówczas będzie to wydarzenie wręcz historyczne.
2016-01-13 13:44:50 Autor: 4879
---.254.159.57
Lubuskie dzięki kasie z kar - de facto ćwierć miliona dziennie - będzie mogło sobie dokupić Impulsy Newagu.
2016-01-13 14:10:31 Autor: Teresa Rozworowa
---.adsl.inetia.pl
W przetargu dla Dolnośląskiego też jest wymóg homologacji na Czechy. Pesa da niską cenę, zapewni , że dopuszczenie uzyska i przetarg wygra. Tak to się robi...
2016-01-13 14:28:35 Autor: Bodzio
---.play-internet.pl
Jasne ze tak. Dadzą bardzo niska cenę bo będą chcieli sobie otworzyć nowy rynek. Pesa w takich sytuacjach zawsze gra nisko
2016-01-13 14:32:55 Autor: ep40
---.19.245.13
Z jednej strony Niemcy wszystkich producentów trzepią, ale z drugiej strony jak proces homologacji zaczął się bez wymogu spełnienia testu rollieren to powinien się zakończyć bez tego wymogu. Jak wymóg wszedł w życie w trakcie przeprowadzania homologacji to nie powinien dotyczyć aktualnie trwających procedur, a jedynie tych które dopiero się rozpoczną po tym terminie. Prawo nie działa wstecz.
2016-01-13 15:07:24 Autor: pIs analityk
---.static.ip.netia.com.pl
Jutro się wezwie ambasadora niemiec, i po sprawie, albo PESA dostanie dopuszczenie, albo Polska nałoży drakońskie podatki na niemieckie firmy działjace na terenie Polski, NIE BĘDZIE NIEMEC kopał naszej perły znaczy się PESY
2016-01-13 15:08:17 Autor: SA
---
Koleje Dolnośląskie kupiły te same trefne Linki co Lubuskie. Z tym że w KD nie naliczają kar tylko cieszą się, że kupili Linki po atrakcyjnej cenie. Mikolstwo na Dolnym Śląsku podjarane, że zobaczyło Linka na torach i to KD wystarczy. Przez to w Lubuskim nawet starsze szynobusy bez problemu wjeżdżają do Niemiec, podczas gdy w KD ciągle jeżdżą do Berlina błagać Niemców żeby nagięli przepisy i zgodzili się wpuścić ich trefne szroty przynajmniej do Goerlitz. Po tym odróżnić dobrego gospodarza od złego - pierwszy myśli przyszłościowo, drugi nastawiony jest tylko na tani poklask.
2016-01-13 15:16:32 Autor: rp1polska
---.252.199.29
@ ep40

Tak, z tym że decyzje wydaje się na podstawie przepisów. Zaczęli zbierać dokumenty przed nowelizacją i gdyby złożyli kompletny wniosek do urzędu przed wejściem w życie nowych wymogów, to oczywiście mogliby takie dopuszczenie dostać. Niestety nie zdążyli, a urzędnik nie może wydawać decyzji, bądź też wszczynać postępowania na podstawie nieobowiązujących przepisów.
Weźmy taki przykład: jeśli ktoś w grudniu ubiegłego roku zaczął kurs na prawo jazdy, to mimo tego po 1 stycznia ubiega się o prawo jazdy już na nowych zasadach.
2016-01-13 15:43:02 Autor: AAA
---.deutschebahn.com
Szanowni Państwo, o zmianie przepisów w Niemczech, które dotyczyły testów wiedziano już rok wcześniej. Ktoś po prostu nie dostarczył odpowiedniej dokumentacji, aby "zamrozić przepisy" na 2 lub 5 Lat dla swojego pojazdu.

Restrykcyjne podejcie EBA dotyczy wszystkich producentów. Przykłady: 2 lata na dopuszczeniu serii 407 (ICE3), dpuszczenie dla ICE4 (BR 412) (oba Siemiens).

A takie podejście EBA zaczęło się ponad 15 lat temu po wypadku z Eschede, gdzie w ICE zginęło 101 osób.
2016-01-13 16:56:03 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ 4879
> Lubuskie dzięki kasie z kar - de facto ćwierć miliona dziennie - będzie mogło sobie dokupić
Impulsy Newagu.

To zależy od zapisów umowy dofinansowującej. Uzyskanie kary może oznaczać konieczność zwrotu dofinansowania. Dlatego żeby tego uniknąć często "karę" zamienia się z pieniędzy na dodatkowe wyposażenie lub prace.


@ rp1polska
Przykład oczywisty i poprawny, ale do porównań moim zdaniem bardziej pasuje (choć też nie do końca) zastanawianie się czy możemy skarżyć szkołę jazdy za kurs na starych zasadach?
2016-01-13 22:01:16 Autor: Gorzanin
---.play-internet.pl
Gdyby jeszcze lubuskie pamiętało, że ma prawo wyegzekwować dopuszczenie dla szynobusów dostarczonych przez Pesę w latach 2007/08? Nie wiem czy ktoś z lubuskiego o tym pamięta - a Pan Bogdan Mucha.
2016-01-14 01:33:46 Autor: miłościwy królu
---.opera-mini.net
pesologia
2016-01-15 00:27:37 Autor: WB
---.dynamic.gprs.plus.pl
[Admin: zmoderowano]
2016-01-16 15:58:04 Autor: wrocławski traktor
---
Uważaj, żeby ktoś ci papy nie zaorał, W(rocławski) B(ucu).
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS