NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Lubelskie: Remonty i modernizacje sparaliżują ruch pociągów?

| jar, Rynek Kolejowy 02.01.2017 7

Lubelskie: Remonty i modernizacje sparaliżują ruch pociągów?
Kadr ze stacji kolejowej Szczebrzeszynfot. Rafał Jasiński
Województwo lubelskie raczej było omijane przez duże inwestycje liniowe, a dłuższe wyłączenia z ruchu poszczególnych odcinków miały miejsca na liniach o mniejszym natężeniu ruchu. Jednak liczba zaplanowanych na ten rok inwestycji i remontów spowoduje ogromne utrudnienia w ruchu pasażerskim i towarowym. Tak wynika z Sieciowego harmonogramu zamknięć torowych planowanych do wykonania w rozkładzie jazdy 2016/2017.
Modernizacja linii nr 7

Już w czerwcu ma rozpocząć się zapowiadana od wielu lat modernizacja linii kolejowej nr 7. Podczas realizacji inwestycji pociągi pojadą objazdami. Zasadnicze znaczenie będą miały dwa ciągi – linia kolejowa nr 30 Łuków – Lublin Północny wraz z dwoma łącznicami umożliwiającymi dojazd ze stacji towarowej Lublin Tatary, oraz trasa Rejowiec – Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola. „Przewidujemy, że z linii numer 30 będzie korzystało około 8 par pociągów dalekobieżnych, 6 par relacji regionalnych i od 6 do 8 par pociągów towarowych. Na liniach 69 i 66 przewidujemy ruch pociągów rzędu około 2 par pociągów dalekobieżnych, 4 regionalnych i 16 towarowych. – Jednakże jak podkreślam, są to wstępne szacunki – informował w październiku „Rynek Kolejowy” Karol Jakubowski z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Modernizacja linii nr 7 spowoduje duże perturbacje w ruchu pasażerskim. Połączenia regionalne znikną z rozkładu jazdy i zastąpią je autobusy, natomiast pociągi dalekobieżne pojadą objazdem. Jednak zakładany czas przejazdu wydłuży podróż z Lublina do stolicy nawet o godzinę (np. TLK Zamoyski w relacji Chełm – Warszawa Zachodnia), region straci jedyne bezpośrednie połączenie z Łodzią i Ostrowem Wielkopolskim, a także ze Śląskiem przez stolicę kraju. Pociągi obecnie łączące Lublin z Krakowem czy Wrocławiem przez Kielce wyruszą z Dęblina.

Kompleksowa modernizacja „siódemki” spowoduje również wyłączenie z ruchu krótkiego odcinka linii nr 67 Lublin – Świdnik oraz linii kolejowej nr 930 Lublin – Lublin Tatary. Wpłynie także na przepustowość przebudowywanych stacji węzłowych Dęblin i Pilawa. Z tego samego powodu po jednym torze ma odbywać się ruch na szlaku Stawy – Dęblin linii nr 26.

Początek prac między Lublinem a Stalową Wolą

W czerwcu planowane jest rozpoczęcie prac w ramach kolejnej dużej inwestycji na Lubelszczyźnie – modernizacji odcinka Lublin – Stalowa Wola Rozwadów linii nr 68 wraz z jego elektryfikacją. W harmonogramie zamknięciowym ujawniono budowę fundamentów sieci trakcyjnej, co ma wiązać się z 3-godzinnymi przerwami w ruchu w porze dziennej lub przez całą noc. Prace mają mieć charakter kroczący i potrwać do października. Na każdy szlak zaplanowano 15 dni robót, dłużej potrwają prace na stacjach. Większe roboty zaplanowano jedynie na odcinku dwutorowym Lublin – Lublin Zemborzyce, ale tam ruch ma być prowadzony po jednym torze. Dodatkowo ma nastąpić naprawa toru między Lipą a St. Wolą Rozwadów. Zamknięcie to ma odbywać się jedynie w godzinach nocnych przez 21 dni przełomu lipca i sierpnia.

Zamknięcia na innych trasach

Przerwy w ruchu zaplanowano także na mniej uczęszczanych liniach położonych w południowo-wschodniej i wschodniej części regionu. Wstrzymany ma zostać ruch na linii nr 72 Zawada – Hrubieszów – 14 dni potrwa naprawa toru lokalnej linii wykorzystywanej w ruchu towarowym oraz (na krótkim odcinku) w ruchu pasażerskim regionalnym i dalekobieżnym. W czasie funkcjonowania sezonowych połączeń pasażerskich na linii nr 69 na trasie Zamość – Bełżec – Lubaczów – Jarosław i nr 81 Chełm – Włodawa mają być zrealizowane roboty utrzymaniowe, które wyłączą kursowanie pociągów. Od 18 sierpnia do 14 września zaplanowano remont dwóch obiektów inżynieryjnych na odcinku Bełżec – Hrebenne, zaś na trasie Chełm – Włodawa 3 kolejnych. W przypadku linii nadbużańskiej przerwa w ruchu potrwa 3 miesiące, od początku września do końca listopada. Aż 60 dni mają potrwać prace na odcinku Biłgoraj – Stalowa Wola Południe linii nr 66, czyli fragmencie jednej z tras objazdowych dla modernizowanej „siódemki”. Kompleksowa wymiana nawierzchni w km 50-60 rozpocznie się od początku sierpnia i potrwa do 24 października. W trakcie prac zamknięcie będzie trwało 8 godzin na dobę, a w pozostałych godzinach pociągi przez remontowany odcinek pojadą z prędkością 30 km/h.

Przerwy w ruchu zaplanowano na liniach wykorzystywanych w ruchu towarowym w północnej części regionu. Blisko 2 miesiące (czerwiec, lipiec) potrwa przerwa w ruchu na szerokotorowej linii nr 60 Kobylany – Terespol. Przez 40 dni zamknięta ma zostać zamknięta trasa nr 446 Terespol – Granica Państwa. Prace mają polegać na naprawie bieżącej toru z oczyszczaniem, roboty będą realizowane również na stacji Terespol. Kilka dni mają potrwać prace, które wstrzymają ruch na łącznicy w Łukowie. W tym czasie naprawiony zostanie przejazd kolejowo-drogowy.

Ograniczenia w ruchu

Zaplanowano również naprawy przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych, które spowodują konieczność jazdy po jednym torze linii dwutorowych. Będą one prowadzone na linii nr 7 między Chełmem a Lublinem, linii nr 12 między Stoczkiem Łukowskim a Łukowem oraz na linii nr 26 w Łukowie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubelskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS