NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Spore problemy z realizacją połączeń PKP Intercity do Hrubieszowa

| jar, Rynek Kolejowy 24.12.2017 124

Spore problemy z realizacją połączeń PKP Intercity do Hrubieszowa
Pociąg specjalny na odcinku Zamość - Werbkowicefot. jar
Od 10 grudnia do powiatu hrubieszowskiego wróciły regularne kolejowe połączenia pasażerskie. Jednak problemy z zapewnieniem lokomotyw spowodowały, że już w pierwszym tygodniu funkcjonowania połączenia zamiast pociągów jechały autobusy. Społecznicy zaangażowani w promocję pociągów dalekobieżnych na ziemi hrubieszowskiej wystosowali apel do prezesa PKP Intercity.
Jak informowaliśmy na naszym portalu, reaktywowano regularne połączenia pasażerskie do Hrubieszowa. Pociąg IC Hetman zapewnia dojazd do m.in. miast wojewódzkich Polski Południowej (z wyjątkiem Katowic). Więcej na temat przywróconego połączenia, a także pracach infrastrukturalnych, poprzedzających wprowadzanie pociągu dalekobieżnego można przeczytać tutaj.

Są podróżni

Pociągi rozpoczęły kursowanie wraz z wejściem w życie rocznego rozkładu jazdy pociągów, czyli 10 grudnia. Od pierwszego dnia kursowania znaleźli się podróżni. Wprawdzie przewoźnik nie informuje o frekwencji w pociągach, zasłaniając się tajemnicą handlową, jednak podróżnych policzyli aktywiści zaangażowani w promowanie nowego połączenia. Jak informuje "Rynek Kolejowy" Bartosz Sojda, redaktor portalu LubelskaKolej.net, pierwszym kursem z Hrubieszowa odjechało około 30 osób. W kolejnych trzech dniach było to kilkanaście osób. Jak zaznacza nasz rozmówca, kilkukrotnie większy Zamość z trzema przystankami kolejowymi "wygenerował" mniejszą liczbę podróżnych.

Autobus zamiast pociągu

Jednak przywracanie kolei pasażerskich dla powiatu hrubieszowskiego natrafiło na poważne problemy, spowodowane niedostateczną liczbą sprawnych lokomotyw spalinowych. Dlatego w dniach 12–15 oraz 19 grudnia pociągi zostały zastąpione przez autobusy.

– W dniach 12-15 grudnia br. w wyniku zdarzeń losowych niezależnych od przewoźnika, m.in. z udziałem samochodów, na trasie Hrubieszów Miasto – Rzeszów Główny i w relacji powrotnej z przyczyn technicznych kursowały autobusy zastępcze. Powodem uruchomienia komunikacji zastępczej była konieczność przeprowadzenia napraw lokomotyw uszkodzonych wskutek wspomnianych zdarzeń. Obecnie kursowanie pociągu IC Hetman na przywołanym odcinku odbywa się bez zakłóceń spowodowanych problemami technicznymi – informuje „Rynek Kolejowy” Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Przypomnijmy, że pociąg IC Hetman prowadzony jest na odcinku Rzeszów Główny – Hrubieszów Miasto przez nie cieszące się dobrą opinią lokomotywy serii SU160. Mimo kilkukrotnej konieczności wprowadzania komunikacji zastępczej, Agnieszka Serbeńska zapewnia, że ich liczba „zapewnia pełną obsługę tej relacji”.

Apel o poprawę

Jednak po wystąpieniu zakłóceń w obsłudze połączeń do Hrubieszowa, zaangażowani w promocję połączeń na Zamojszczyźnie aktywiści z Zespołu prowadzącego „Pociągiem do Hrubieszowa” – PdHr.pl oraz Facebook.com/PociagiemDoHrubieszowa wystąpili z „Apelem w sprawie poprawy obsługi trakcyjnej na liniach niezelektryfikowanych w Polsce Wschodniej”. Zwrócili w nim uwagę m.in. na zapewnienie stabilnego kursowania jedynego kolejowego połączenia dalekobieżnego w tej części Lubelszczyzny. W tym celu przewoźnik powinien przedsięwziąć odpowiednie środki zaradcze, takie jak zwiększenie liczby dostępnych lokomotyw, aby nie dochodziło do odwoływania Hetmana od Rzeszowa do Hrubieszowa. Zwrócili uwagę, że akurat połączenie do Zamościa i Hrubieszowa jest odwoływane w pierwszej kolejności. Wskazali na poważne niedostatki wynikające z kolejowej komunikacji zastępczej, w szczególności opóźnienia. Apel został opublikowany tutaj.

21 grudnia...

wieczorne połączenie Rzeszów Główny – Hrubieszów Miasto jest realizowane przez pociąg. Zgodnie ze wskazaniami Portalu Pasażera, ze stolicy województwa podkarpackiego odjechał 75 minut po zaplanowanym czasie, a do stacji docelowej dotrze 98 po zaplanowanym czasie. Powodem opóźnienia są „przyczyny związane z realizacją inwestycji”.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS