Partnerzy serwisu:
Biznes

Łódzkie: Tabor ŁKA w komplecie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
01-03-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Łódzkie: Tabor ŁKA w komplecie
Łódzka Kolej Aglomeracyjna odebrała ostatnie cztery z zamówionych 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt3. Po otrzymaniu zezwoleń z Urzędu Transportu Kolejowego wyruszą na szlak, najpierw jako wzmocnienie pociągów do Sieradza i Łowicza, potem trafią także na trasę Łódź – Kutno.

Pierwszy etap zakończony

Cztery jednostki zostały już odebrane. Wraz z ich przyjazdem kończy się pewien etap projektu ŁKA. Był on realizowany we wzorowy sposób. Jako jeden z nielicznych w Polsce, a nawet w całej Unii Europejskiej, nie odnotował opóźnień. Jestem wdzięczny wszystkim, którzy współpracowali przy projekcie – powiedział prezes spółki kolejowej Andrzej Wasilewski.

Trudny proces uzyskania certyfikatów dla pojazdów bez profesjonalnego podejścia ze strony ŁKA nie byłby możliwy do przeprowadzenia w założonym terminie. Czasu było mało, co wymagało od spółki sprężenia się, aby cała dokumentacja wraz z m.in. wynikami niezbędnych badań została dostarczona od razu w komplecie – pochwalił samorządowego przewoźnika prezes Urzędu Transportu Kolejowego Krzysztof Dyl. Marszałek województwa Witold Stępień posunął się w podsumowaniu współpracy z UTK nieco dalej: Dzięki UTK mogliśmy nie łamiąc, ale interpretując procedury, doprowadzić do szybkich rezultatów – stwierdził.

Dostawa z serwisem w pakiecie

Za dostawę pojazdów odpowiada Stadler Polska, którego rola nie kończy się jednak z chwilą odebrania jednostek przez ŁKA. Umowę na dostawę i 15-letnie utrzymanie taboru podpisaliśmy w grudniu 2012 r. Taki model kontraktowy jest modelem przyszłości – ocenił prezes zarządu Stadlera Christian Spichiger. Jak podkreślił, dzięki niewielkiej masie, wysokiej jakości oraz energooszczędności koszty eksploatacji pozostają na stosunkowo niskim poziomie.

Dla kolei ŁKA to projekt marzeń. W jego skład wchodzi nie tylko tabor, ale i nowoczesne zaplecze, które pod względem wyposażenia nie ma sobie równych w skali kraju – stwierdził minister sprawiedliwości, były minister infrastruktury Cezary Grabarczyk. To także projekt pozwalający na integrowanie całego regionu. Mieszkańcy ośrodków oddalonych od jego stolicy zyskują niezawodny transport zbiorowy – dodał.

Podsumowania i plany

Prezes ŁKA nie przepuścił okazji do przytoczenia statystyk przewozowych. Zaufało nam 600 tysięcy podróżnych. Są oni zadowoleni z naszych usług. Poprzedni miesiąc zakończyliśmy punktualnością rzędu 98%, a sporadyczne opóźnienia nie wynikały z naszej winy – zaznaczył.

Podczas uroczystości mówiono też o związanych z ŁKA planach na najbliższą przyszłość. Będziemy zastanawiać się nad drugim etapem projektu. Do dyspozycji województwa łódzkiego jest 2 mld 256 mln euro, z tego ponad 400 mln w osi „transport”, przeznaczonej na drogi, ale i na transport ekologiczny, w tym kolejowy – przypomniał Stępień. Samorząd wojewódzki zamierza kupować tabor oraz modernizować linie kolejowe. W oparciu o system Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego ma powstać także zintegrowana sieć transportu publicznego w regionie, obejmująca kolejowych przewoźników regionalnych oraz lokalny transport zbiorowy w Łodzi i mniejszych ośrodkach. W nowej perspektywie budżetowej prawdopodobnie powiększymy posiadane EZT o środkowy człon – uzupełnił Wasilewski.

Z okazji dostawy ostatnich czterech pojazdów Łódzka Kolej Aglomeracyjna wraz ze Stadlerem oraz redakcją bloga komunikacjazbiorowa.pl zorganizowała dla chętnych zwiedzanie zaplecza technicznego przy stacji Łódź Widzew. W imprezie wzięło udział 60 osób – tyle, ile przewidzieliśmy miejsc. Największe zainteresowanie budziły podnośniki hydrauliczne oraz myjnia, a także kabiny samych pociągów – ocenił przedstawiciel organizatorów Daniel Siwak.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5