NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Łódź – Warszawa: Będzie więcej interRegio

| Kasper Fiszer 31.10.2016 98

Łódź – Warszawa: Będzie więcej interRegio
Pociąg interRegio w Warszawiefot. Kasper Fiszer.
Mniejsze miejscowości leżące pomiędzy Łodzią a Skierniewicami otrzymają bezpośrednie połączenie z Warszawą. Przewozy Regionalne uruchomią bowiem siódmą parę pociągów interRegio, która zatrzyma się na wszystkich przystankach na łódzkim odcinku trasy. Przewoźnik zlikwiduje natomiast postoje w Skierniewicach-Rawce i w Grodzisku Mazowieckim.
Na nieco ponad miesiąc przed wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy Przewozy Regionalne przedstawiają szczegóły oferty na jedynej trasie obsługiwanej przez pociągi kategorii interRegio. Dzięki dalszemu finansowaniu połączeń przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego przewoźnik utrzyma ruch pomiędzy Łodzią i Warszawą, ale w istotny sposób zmieni się jego charakter. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami obsługę większości samorządowych kursów pomiędzy dwoma największymi miastami centralnej Polski w dni wolne przejmie Łódzka Kolej Aglomeracyjna.

Dodatkowe postoje także na terenie Łodzi

Pociągi PR niemal znikną więc z sobotnio-niedzielnego grafiku połączeń, będzie ich natomiast więcej w dni powszednie. – W nowym rozkładzie jazdy pociągów obowiązującym od 11 grudnia planujemy uruchomienie siedmiu par połączeń iR w relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna – zapowiada bowiem Anna Piotrowska, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału spółki. Dziś przewoźnik oferuje sześć par kursów tej relacji.

Nowa para będzie jednak odróżniać się od pozostałych. W jej przypadku zaplanowano bowiem znacznie więcej postojów na łódzkiej części trasy. Oprócz Łodzi-Widzewa, Koluszek i Skierniewic pociąg wyjeżdżający z nowego podziemnego Dworca Fabrycznego o 10:30 obsłuży także wszystkie przystanki pośrednie pomiędzy Łodzią a Skierniewicami, w tym dwa dodatkowe na terenie Łodzi – Niciarniana i Andrzejów. Wydłuży to jego czas przejazdu do stolicy o ok. 25 minut.

Bez zatrzymania przez Grodzisk Mazowiecki

– Pociąg ten będzie kursować w kategorii łamanej Regio/interRegio – zaznacza Anna Piotrowska. – Bilety na przejazd wydawane będą w sposób najkorzystniejszy dla pasażera – zapewnia rzecznik prasowy oddziału. Podróżni jadący w pełnej relacji otrzymają więc, podobnie jak w przypadku pozostałych pociągów iR, bilet w ramach oferty Połączenie w Dobrej Cenie.

Zmiana siatki postojów obejmie jednak również wszystkie inne kursy PR na trasie Łódź – Warszawa. Przewoźnik zrezygnował bowiem z utrzymywania postojów w Skierniewicach-Rawce i w Grodzisku Mazowieckim, choć w obu przypadkach zdarzało się, że wymiana podróżnych była znacząca, zwłaszcza w godzinach porannych dojazdów do Warszawy, i to pomimo zakończenia honorowania biletów KM i IC. – Postoje zaplanowanych pociągów założone są zgodnie z zamówieniem organizatora przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego – tłumaczy Anna Piotrowska.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Łódź (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS