NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Łódź – Warszawa: Będzie więcej interRegio

| Kasper Fiszer 31.10.2016 98

Łódź – Warszawa: Będzie więcej interRegio
Pociąg interRegio w Warszawiefot. Kasper Fiszer.
Mniejsze miejscowości leżące pomiędzy Łodzią a Skierniewicami otrzymają bezpośrednie połączenie z Warszawą. Przewozy Regionalne uruchomią bowiem siódmą parę pociągów interRegio, która zatrzyma się na wszystkich przystankach na łódzkim odcinku trasy. Przewoźnik zlikwiduje natomiast postoje w Skierniewicach-Rawce i w Grodzisku Mazowieckim.
Na nieco ponad miesiąc przed wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy Przewozy Regionalne przedstawiają szczegóły oferty na jedynej trasie obsługiwanej przez pociągi kategorii interRegio. Dzięki dalszemu finansowaniu połączeń przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego przewoźnik utrzyma ruch pomiędzy Łodzią i Warszawą, ale w istotny sposób zmieni się jego charakter. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami obsługę większości samorządowych kursów pomiędzy dwoma największymi miastami centralnej Polski w dni wolne przejmie Łódzka Kolej Aglomeracyjna.

Dodatkowe postoje także na terenie Łodzi

Pociągi PR niemal znikną więc z sobotnio-niedzielnego grafiku połączeń, będzie ich natomiast więcej w dni powszednie. – W nowym rozkładzie jazdy pociągów obowiązującym od 11 grudnia planujemy uruchomienie siedmiu par połączeń iR w relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna – zapowiada bowiem Anna Piotrowska, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału spółki. Dziś przewoźnik oferuje sześć par kursów tej relacji.

Nowa para będzie jednak odróżniać się od pozostałych. W jej przypadku zaplanowano bowiem znacznie więcej postojów na łódzkiej części trasy. Oprócz Łodzi-Widzewa, Koluszek i Skierniewic pociąg wyjeżdżający z nowego podziemnego Dworca Fabrycznego o 10:30 obsłuży także wszystkie przystanki pośrednie pomiędzy Łodzią a Skierniewicami, w tym dwa dodatkowe na terenie Łodzi – Niciarniana i Andrzejów. Wydłuży to jego czas przejazdu do stolicy o ok. 25 minut.

Bez zatrzymania przez Grodzisk Mazowiecki

– Pociąg ten będzie kursować w kategorii łamanej Regio/interRegio – zaznacza Anna Piotrowska. – Bilety na przejazd wydawane będą w sposób najkorzystniejszy dla pasażera – zapewnia rzecznik prasowy oddziału. Podróżni jadący w pełnej relacji otrzymają więc, podobnie jak w przypadku pozostałych pociągów iR, bilet w ramach oferty Połączenie w Dobrej Cenie.

Zmiana siatki postojów obejmie jednak również wszystkie inne kursy PR na trasie Łódź – Warszawa. Przewoźnik zrezygnował bowiem z utrzymywania postojów w Skierniewicach-Rawce i w Grodzisku Mazowieckim, choć w obu przypadkach zdarzało się, że wymiana podróżnych była znacząca, zwłaszcza w godzinach porannych dojazdów do Warszawy, i to pomimo zakończenia honorowania biletów KM i IC. – Postoje zaplanowanych pociągów założone są zgodnie z zamówieniem organizatora przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego – tłumaczy Anna Piotrowska.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS