NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

ŁKA: Jest umowa o dofinansowanie zakupu 14 ezt

| Roman Czubiński 09.01.2017 63

ŁKA: Jest umowa o dofinansowanie zakupu 14 ezt
Impuls
Łódzka Kolej Aglomeracyjna ma już gwarancję przyznania środków unijnych na zakup nowego taboru. Elektryczne zespoły trakcyjne produkcji Newagu (Impuls II) będą wykorzystywane zarówno na obecnych trasach ŁKA, jak i na tych, których obsługę przewoźnik dopiero planuje. Spółka nie wyklucza też planów rozbudowy posiadanego już taboru o środkowy człon.
Procedura przetargowa została zakończona. – Czekamy na rezultaty kontroli uprzedniej, dokonywanej przez Urząd Zamówień Publicznych. Myślę, że jeszcze przed końcem stycznia władze ŁKA będą mogły podpisać kontrakt z wykonawcą – mówi marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień. Pierwsze zamówione pociągi wyjadą na tory województwa łódzkiego we wrześniu 2018 r.

Zdrowa konkurencja

Drugi etap budowy systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej obejmie obsługę wschodniej i południowej części województwa: linii do Radomska przez Piotrków Trybunalski i do Opoczna przez Tomaszów Mazowiecki po elektryfikacji odcinka linii nr 25 między tymi stacjami. – Prowadzimy na ten temat rozmowy z PKP PLK – zapewnił marszałek. ŁKA stanie się wtedy koleją regionalną obsługującą wszystkie ważniejsze linie w województwie. Nowe trójczłonowe zespoły trakcyjne będą jednak wykorzystywane nie tylko w relacjach planowanych do uruchomienia w przyszłym roku, ale także do poprawy częstotliwości na obecnie obsługiwanych trasach.

Wyposażenie nowych pojazdów ma być tożsame ze standardem taboru, którym ŁKA dysponuje obecnie. – Jakość pociągów z Newagu jest znana. Inni przewoźnicy mają z jego produktami dobre doświadczenia. Mam nadzieję, że dualizm Stadler – Newag spowoduje korzystną rywalizację między dostawcami taboru – spodziewa się Stępień.

Wydłużenie Flirtów? Być może

Projekt o wartości 263 149 900 zł ma otrzymać dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego w wysokości 182 010 500 zł. Stanowi ono 85 procent kosztów kwalifikowalnych, do których nie zaliczono kosztu obsługi technicznej nowo zakupionych składów przez producenta w ciągu 15 lat od wprowadzenia do eksploatacji.

Zaplecze techniczne do obsługi nowo zakupionego taboru będzie musiał wybudować Newag. – Wiadomo nam, że lokalizacja została już wybrana, jednak na razie nie chcemy jej ujawniać. Jest to miejsce położone bardzo blisko granicy Łodzi – informuje wiceprezes ŁKA Janusz Malinowski.

Przewoźnik nadal rozważa też wydłużenie obecnie eksploatowanych jednostek Flirt 3. – Temat nie jest zamknięty. W momencie, kiedy pozyskamy pociągi, ustalimy ich obiegi, zbadamy frekwencję – zobaczymy, czy dokonanie takiego zakupu będzie uzasadnione. Na razie za wcześnie na konkretne deklaracje – mówi Malinowski.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1027)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (1027)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5