Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ŁKA: Jest umowa o dofinansowanie zakupu 14 ezt

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
09-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Impuls
Łódzka Kolej Aglomeracyjna ma już gwarancję przyznania środków unijnych na zakup nowego taboru. Elektryczne zespoły trakcyjne produkcji Newagu (Impuls II) będą wykorzystywane zarówno na obecnych trasach ŁKA, jak i na tych, których obsługę przewoźnik dopiero planuje. Spółka nie wyklucza też planów rozbudowy posiadanego już taboru o środkowy człon.

Procedura przetargowa została zakończona. – Czekamy na rezultaty kontroli uprzedniej, dokonywanej przez Urząd Zamówień Publicznych. Myślę, że jeszcze przed końcem stycznia władze ŁKA będą mogły podpisać kontrakt z wykonawcą – mówi marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień. Pierwsze zamówione pociągi wyjadą na tory województwa łódzkiego we wrześniu 2018 r.

Zdrowa konkurencja

Drugi etap budowy systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej obejmie obsługę wschodniej i południowej części województwa: linii do Radomska przez Piotrków Trybunalski i do Opoczna przez Tomaszów Mazowiecki po elektryfikacji odcinka linii nr 25 między tymi stacjami. – Prowadzimy na ten temat rozmowy z PKP PLK – zapewnił marszałek. ŁKA stanie się wtedy koleją regionalną obsługującą wszystkie ważniejsze linie w województwie. Nowe trójczłonowe zespoły trakcyjne będą jednak wykorzystywane nie tylko w relacjach planowanych do uruchomienia w przyszłym roku, ale także do poprawy częstotliwości na obecnie obsługiwanych trasach.

Wyposażenie nowych pojazdów ma być tożsame ze standardem taboru, którym ŁKA dysponuje obecnie. – Jakość pociągów z Newagu jest znana. Inni przewoźnicy mają z jego produktami dobre doświadczenia. Mam nadzieję, że dualizm Stadler – Newag spowoduje korzystną rywalizację między dostawcami taboru – spodziewa się Stępień.

Wydłużenie Flirtów? Być może

Projekt o wartości 263 149 900 zł ma otrzymać dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego w wysokości 182 010 500 zł. Stanowi ono 85 procent kosztów kwalifikowalnych, do których nie zaliczono kosztu obsługi technicznej nowo zakupionych składów przez producenta w ciągu 15 lat od wprowadzenia do eksploatacji.

Zaplecze techniczne do obsługi nowo zakupionego taboru będzie musiał wybudować Newag. – Wiadomo nam, że lokalizacja została już wybrana, jednak na razie nie chcemy jej ujawniać. Jest to miejsce położone bardzo blisko granicy Łodzi – informuje wiceprezes ŁKA Janusz Malinowski.

Przewoźnik nadal rozważa też wydłużenie obecnie eksploatowanych jednostek Flirt 3. – Temat nie jest zamknięty. W momencie, kiedy pozyskamy pociągi, ustalimy ich obiegi, zbadamy frekwencję – zobaczymy, czy dokonanie takiego zakupu będzie uzasadnione. Na razie za wcześnie na konkretne deklaracje – mówi Malinowski.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Zintegrowany transport

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Roman Czubiński 03 lipca 2023

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Tabor i technika

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Roman Czubiński 10 lutego 2023

Bilety na Sprinter ŁKA do Warszawy za jedyne 20 złotych

Pasażer

Łódzkie: Znów komunikacja zastępcza na wielu liniach ŁKA

Przetargi

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Pasażer

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Roman Czubiński 04 stycznia 2023

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Tabor i technika

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Roman Czubiński 27 listopada 2022

Zobacz również:

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Zintegrowany transport

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Roman Czubiński 03 lipca 2023

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Tabor i technika

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Roman Czubiński 10 lutego 2023

Bilety na Sprinter ŁKA do Warszawy za jedyne 20 złotych

Pasażer

Łódzkie: Znów komunikacja zastępcza na wielu liniach ŁKA

Przetargi

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Pasażer

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Roman Czubiński 04 stycznia 2023

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Tabor i technika

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Roman Czubiński 27 listopada 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5