szukaj
Śledź nas:

Linia nr 104 do Chabówki będzie uratowana

| lk/jm 22.01.2016 167

Linia nr 104 do Chabówki będzie uratowana
Fot. Patryk Farana
PKP PLK wykonają niezbędne prace remontowe na linii nr 104 Nowy Sącz – Chabówka. Na tym szlaku już w tym roku mają ponownie jeździć pociągi turystyczne retro.
Linia kolejowa nr 104 z Chabówki do Nowego Sącza prowadzi przez malownicze obszary Beskidu Wyspowego. Niestety z powodu fatalnego stanu technicznego linii PLK zmuszone zostały w zeszłym roku zawiesić ruch pociągów turystycznych na odcinku między Kasiną Wielką a Marcinkowicami, o czym pisaliśmy na Rynku Kolejowym tutaj.

– W budżecie PLK S.A. zabezpieczone zostało ponad 1 mln zł na remont tej linii – mówi w lokalnym portalu Limanowa.in senator PiS Stanisław Kogut. Dzięki remontowi pociągi retro będą mogły jego zdaniem jeździć z prędkością 50-60 km/h. Zapowiedzi PLK dla PAP mówią o kosztach rzędu 1,2 mln zł i prędkości maksymalnej 40 km/h.

– Bardzo się cieszę z tej decyzji. Na ten rok mamy sprecyzowane plany. Chcemy kontynuować wakacyjne przewozy retro z Chabówki do Kasiny Wielkiej, a także przygotować specjalną ofertę dla młodzieży która przyjedzie do Małopolski na Światowe Dni Młodzieży. Oprócz tego przygotowujemy się do projektu przejazdów retro na który konkurs będzie ogłaszać Województwo Małopolskie – mówi portalowi Limanowa.in Maciej Panasiewicz, dyrektor skansenu w Chabówce. Deklaruje jednocześnie, że linia po remoncie zostanie dobrze wykorzystana.

Władze Skansenu wystosowały następujące oświadczenie w sprawie remontu: „Bardzo nas cieszy, że nasze apele do PKP PLK, które wspólnie kierowaliśmy z Nowosądeckim Stowarzyszeniem Miłośników Kolei, wspaniałymi, lokalnymi działaczami, prowadzone równolegle z inicjatywami innych organizacji społecznych, bardzo zaangażowanych w tę sprawę mediów lokalnych, samorządowców i mieszkańców doprowadziły do uwzględnienia naszych postulatów przy podejmowaniu decyzji co do dalszego losu tej trasy. Bardzo dziękujemy Wszystkim, również parlamentarzystom, radnym Sejmiku Województwa Małopolskiego, którzy podjęli działania i lobbowali za uratowaniem tej unikalnej trasy. Bardzo nas cieszy zrozumienie, z jakim w PKP PLK spotkały się wszystkie wspomniane wcześniej apele. Tę wiadomość traktujemy jako zwycięstwo troski o dziedzictwo kolejowe w Polsce, które z roku na rok cieszy się coraz większym uznaniem i zainteresowaniem. Dla nas to sukces nas wszystkich, także PKP PLK – piszą władze Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce.

Regularne połączenia pasażerskie na tej linii zlikwidowano w 2004 r. a w 2000 zrezygnowali z niej przewoźnicy towarowi. Szansą na rewitalizację linii 104 byłaby budowa nowej linii kolejowej Kraków – Tarnów proponowanym szlakiem Podłęże – Piekiełko, która następnie łączyłaby się z linią 104. Nie wiadomo jednak, czy nowa linia powstanie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Nowy Sącz (172)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Nowy Sącz (172)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS