Partnerzy serwisu:
Biznes

Libiszewski: Zapełnić wagony z Polski do Chin

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
21-06-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Libiszewski: Zapełnić wagony z Polski do Chin
Fot. Rynek Kolejowy
Prezes PKP Cargo Maciej Libiszewski był wczoraj jednym z gości witających pociąg pod marką China Railway Express wraz z prezydentami Polski i Chin. Zdradził kilka szczegółów przedsięwzięcia, którego celem jest większe zapełnienie wagonów z Polski i skrócenie czasu przejazdu.

Wczoraj informowaliśmy o powitaniu na terenie terminalu przeładunkowego Grupy PKP Cargo w Warszawie chińskiego pociągu kontenerowego, który przyjechał do Europy po raz pierwszy pod zjednoczoną marką China Railway Express. Witali go m.in. przewodniczący Chińskiej Republiki Ludowej Xi Jinping, prezydent Polski Andrzej Duda oraz Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk. Zdjęcia z przyjazdu pociągu można znaleźć tutaj.

Nowe wagony

Oficjalna ceremonia nie do końca wyjaśniła szczegóły zmiany – w końcu pociągi z Chin jeżdżą do Polski już od lat. Na czym polega marka China Railway Express? Po pierwsze, skład był złożony z 22 nowoczesnych 80-stopowych sześcioosiowych platform kontenerowych typu Sggrs. Na każdy z takich wagonów można załadować dwa kontenery 40-stopowe, najczęściej wykorzystywane w transporcie towarów koleją z Chin.

Pociągi z Chin w normalnej operacji dojeżdżają do terminalu PKP Cargo w Małaszewiczach, gdzie następuje przeładunek na wagony normalnotorowe. Obecnie Grupa PKP Cargo obsługuje (łącznie z przeładunkiem czy załatwianiem formalności) około 20 takich połączeń tygodniowo. Jak poinformował wczoraj dziennikarzy prezes przewoźnika Maciej Libiszewski, w zależności od potrzeb możliwe jest dalsze zwiększenie liczby połączeń z Chinami.

Zapełnić pociągi do Chin

Co umknęło wczoraj uwadze wielu osób, równocześnie z przyjazdem pociągu z Chin z torów warszawskiego terminalu PKP Cargo wyruszył pociąg w odwrotnym kierunku, prowadzony przez lokomotywę EU45 Siemensa (można go zobaczyć na naszych zdjęciach). I o ile pociągi z Chin do Polski zawsze oczywiście jeździły zapełnione – wśród przewożonych wczoraj artykułów były między innymi elektronika i części samochodowe – to wyzwaniem jest zapełnienie ich także w drodze powrotnej. To kolejny cel, na który wskazuje prezes Libiszewski. – Żeby operacja przewozowa była opłacalna, powinna być podwójna – mówi prezes.

Jedna z kilkudziesięciu umów, które mają zostać podpisane przez chiński rząd podczas wizyty w Polsce, dotyczy eksportu jabłek. Ma to być jeden z towarów, który zapełni wagony China Railway Express w drodze do Chin. Jak tłumaczy szef PKP Cargo, zapełnienie pociągów na daleki Wschód zależy w dużej mierze od tego, jakie umowy eksportowe uda się jeszcze podpisać.

Skrócić czas przejazdu

Głównym celem nowej marki połączeń jest dalsze skracanie czasu przejazdu pociągu między Polską a Chinami. – Nie chodzi o to, żeby przekraczać granicę dźwięku – to wciąż jest mimo wszystko transport towarów. Czas na poziomie 14 dni jest jak najbardziej możliwy, czy uda się go jeszcze bardziej skrócić – zobaczymy – mówi Maciej Libiszewski.

Jak wyjaśnia, dotychczasowy czas przejazdu pociągów wahał się w granicach 16-20 dni – co jest dość zaskakujące, bo o nieprzekraczaniu czasu dwóch tygodni, a nawet o 11 dniach, mówiły już ubiegłoroczne zapowiedzi przewoźnika, 14 dni to też oficjalny czas przejazdu połączeń innych operatorów – czy to z luksusowymi autami, czy do terminalu PCC w Łodzi. Warto jednak pamiętać, że czas przejazdu zależy od wielu czynników, w tym choćby od tego, z którego terminalu tego ogromnego państwa wyrusza pociąg.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Podwyżki wynagrodzeń w PKP Cargo

Prawo i polityka

Podwyżki wynagrodzeń w PKP Cargo

inf. prasowa 28 czerwca 2017

PKP Cargo nie kupi spółek przewozowych Orlenu

Biznes

PKP Cargo nie kupi spółek przewozowych Orlenu

Jakub Madrjas 24 czerwca 2016

Grupa PKP Cargo ma własnego spedytora w Niemczech

Biznes

PKP Cargo wraca do niebieskiego

Tabor i technika

PKP Cargo wraca do niebieskiego

Jakub Madrjas 13 czerwca 2016

PKP Cargo wozi koks do Niemiec

Biznes

PKP Cargo wozi koks do Niemiec

Jakub Madrjas 02 czerwca 2016

Zobacz również:

Podwyżki wynagrodzeń w PKP Cargo

Prawo i polityka

Podwyżki wynagrodzeń w PKP Cargo

inf. prasowa 28 czerwca 2017

PKP Cargo nie kupi spółek przewozowych Orlenu

Biznes

PKP Cargo nie kupi spółek przewozowych Orlenu

Jakub Madrjas 24 czerwca 2016

Grupa PKP Cargo ma własnego spedytora w Niemczech

Biznes

PKP Cargo wraca do niebieskiego

Tabor i technika

PKP Cargo wraca do niebieskiego

Jakub Madrjas 13 czerwca 2016

PKP Cargo wozi koks do Niemiec

Biznes

PKP Cargo wozi koks do Niemiec

Jakub Madrjas 02 czerwca 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5