Partnerzy serwisu:
Przetargi

Kto zmodernizuje trasy objazdowe dla Rail Baltiki?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
Kto zmodernizuje trasy objazdowe dla Rail Baltiki?
Jedno samodzielne przedsiębiorstwo i sześć konsorcjów ubiega się o kontrakt na remont trzech linii kolejowych, które po naprawach staną się trasami objazdowymi dla modernizowanej trasy Rail Baltica. Po wyremontowanych trasach objazdowych pociągi pojadą do 120 km/h.  

Oferty na remont tras objazdowych dla Rail Baltiki złożyły: firma Torpol oraz sześć konsorcjów: Budimex i Ferrovial Agroman, konsorcjum Track Tec Construction, Intop Warszawa,  Leonhard Weiss i Infrakol, konsorcjum Porr Polska Construction i Porr Bau, konsorcjum Trakcja PRKiI i Comsa, konsorcjum Strabag,  Strabag Rail, Strabag Altalanos Epito, ZUE i Ed Zublin, a także konsorcjum Vias y Construcciones, Tesca Empresa Constructors, Electren i NDI.  

Ogłoszony przez PKP Polskie Linie Kolejowe przetarg obejmuje remont trzech linii kolejowych: jednotorowej linii nr 36 Ostrołęka – Łapy o długości ok. 80 km, dwutorowej linii nr 31 Czeremcha – Siedlce o długości 85 km i jednotorowej linii nr 32 Czeremcha – Białystok o długości 70 km. Zarządca infrastruktury deklaruje, że wykonanie prac na tych trzech liniach jest niezbędne do rozpoczęcia modernizacji na kolejnym odcinku Rail Baltiki – z Sadownego do Białegostoku.

Prace na trzech liniach objazdowych mają potrwać w sumie około jedenastu miesięcy. Podczas modernizacji remontowane linie będą przejezdne. Zaplanowany zakres prac jest dość szeroki - wymienione zostaną rozjazdy i tory, wyremontowane mosty i przepusty, a także zamontowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Modernizacja obejmie także przejazdy kolejowo-drogowe. Dodatkowo na peronach i na przystankach przeprowadzone zostaną prace estetyzujące. Będą one polegały na naprawie nawierzchni i montażu nowych tablic informacyjnych oraz oświetlenia.

Efektem modernizacji będzie zwiększenie przepustowości linii, a dodatkowo poprawi się jakość obsługi pasażerów i ich bezpieczeństwo. Dzięki remontowi pociągi pasażerskie przyspieszą i pojadą na każdej z wyremontowanych linii z prędkością do 120 km/h.

Przetarg na remont linii 31, 32 i 36 Został ogłoszony jako pierwszy po przyjęciu Krajowego Programu Kolejowego. Roboty budowlane związane z zamknięciami torów na odcinku z Sadownego do Białegostoku na linii Rail Baltica będą realizowane po zakończeniu robót remontowych na trasach objazdowych.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5