NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Kto przejmie bydgoską Pesę? W grze PFR i czeska Škoda

| Michał Szymajda 26.02.2018 126

Kto przejmie bydgoską Pesę? W grze PFR i czeska Škoda
zdjęcie ilustracyjneFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Czeska Škoda Transportation i Polski Fundusz Rozwoju starają się o przejęcie bydgoskiej Pesy. Który z inwestorów dostanie zaproszenie do dokończenia negocjacji w sprawie przejęcia? Dowiemy się wkrótce.
Banki, które kredytują obecną działalność Pesy, chcą, by producent znalazł inwestora do końca marca. Dlatego zarząd Pesy ma zdecydować z kim podjąć negocjacje. Jest to obarczone ryzykiem, ale dłużej producent czekać nie może.

Z informacji „Pulsu Biznesu” wynika, że na polu walki o Pesę został już Polski Fundusz Rozwoju i czeska Škoda Transportation. Nie wymienia się już potencjalnego hiszpańskiego partnera, którym mógł być CAF, ani Stadlera, który swoje pociągi montuje w Siedlcach. Rozmówca dziennikarki „PB” Katarzyny Kapczyńskiej zwraca uwagę, że kapitałowe wejście Škody Transportation może być dla Pesy bardziej korzystne, z uwagi możliwość dalszej pracy na rynkach poza Polską.

Od kilku lat ten czeski producent wzmacnia swoją grupę akwizycjami zakładów produkujących tabor w Rosji i Finlandii. Pogłoski o sprzedaży firmy Chińczykom należy odłożyć na półkę, bo producent został właśnie poważnie doinwestowany przez pochodzących z Czech biznesmenów. Warto zaznaczyć, że Škoda Transportation coraz częściej bierze udział w przetargach dotyczących metra i tramwajów w Polsce, przez co dobrze zna miejscowy rynek.

Ale PFR również bardzo chce przejąć Pesę i budować na jej podstawie silnego producenta taboru, także w oparciu o nowosądecki Newag, który rozpoczął biznesowe negocjacje w Funduszem. „Puls Biznesu” spekuluje, że PFR gotowy jest zainwestować w Pesę 300 mln zł, z których 200 mln poszłoby na spłatę kredytu, z którego finansowana jest bieżąca działalność producenta taboru.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS