NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Zaskakujący oferenci i dwukrotnie przekroczony kosztorys na rewizję SA136

| Jakub Madrjas, Martyn Janduła/Rynek Kolejowy 13.02.2017 24

Zaskakujący oferenci i dwukrotnie przekroczony kosztorys na rewizję SA136
Fot. Marcin Undro/Przewozy Regionalne
Urząd Marszałkowski otworzył oferty w przetargu na wykonanie naprawy rewizyjnej (poziomu P4) spalinowych zespołów trakcyjnych typu 219M serii SA136 oraz naprawę tzw. power packów w dziesięciu pojazdach. Nie brakuje niespodzianek, zarówno jeśli chodzi o składających oferty, jak i ich wysokość. 
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego otworzył dzisiaj oferty w przetargu w związku z czwartym poziomem utrzymania spalinowych zespołów trakcyjnych (według specyfikacji: autobusów szynowych) typu 219M serii SA136. Przetarg podzielony został na części w interesujący sposób – m.in. wydzielono z niego tzw. power pack. Więcej o ogłoszeniu postępowania pisaliśmy tutaj.

Z ofertą na naprawę... Arriva RP

Część pierwsza dotyczyła wykonania naprawy rewizyjnej tylko jednego pojazdu spalinowego szynowego typu 219M serii SA136 w zakresie P4. Zamawiający dodatkowo zawarł także prawo opcji, dające możliwość zwiększenia zamówienia o jeden autobus szynowy tego samego typu. Na to zadanie zamawiający przygotował budżet w wysokości 7,38 mln zł brutto. Termin wykonania naprawy wskazano od 1 marca 2017 roku do 31 grudnia. Prawo opcji przewiduje również realizację zamówienia do końca roku 2017.

Swoje oferty złożyła tylko Arriva RP oraz Pesa, przy czym producent z Bydgoszczy zaproponował niższą cenę – 4,75 mln zł brutto. Określił również, że będzie potrzebował 100 dni na przeprowadzenie prac dla jednego pojazdu. Z kolei Pesa zadeklarowała okres gwarancji na 72 miesiące. Oferta Arrivy jest nieznacznie droższa i wynosi ok. 4,95 mln zł brutto. Parametry dodatkowe są na takim samym poziomie, co u Pesy, czyli termin realizacji – 100 dni – oraz okres gwarancji – 32 miesiące.

Zespoły napędowe: ASO DTS-Szubin i Voith Turbo

W części drugiej znalazło się zamówienie na wykonanie naprawy rewizyjnej w zakresie odpowiadającym czwartemu poziomowi utrzymania 20 zespołów napędowych PowerPack pojazdów szynowych typu 219M serii SA136. Tutaj również zawarto możliwość wykorzystania prawa opcji rozszerzającego zamówienie o dwa zespoły napędowe. Realizacja naprawy potrwa do końca 2018 roku. Zamawiający przygotował na ten cel budżet w wysokości 16,77 mln zł brutto.

O realizację tej części też ubiega się dwóch oferentów. Obie oferty mieszczą się w kwocie zamówienia. Najtańszą złożyła firma Autoryzowany Serwis Obsługi DTS-Szubin z Szubina – 13,776 mln zł brutto. Oferent zadeklarował, że na wykonanie zadania potrzebuje 60 dni dla pojedynczego zespołu napędowego, ponadto udziela 32 miesiące gwarancji na prace. Druga oferta pochodzi od firmy Voith Turbo z Woli Krzysztoporskiej. Oferta jest tylko nieznacznie droższa – 14,02 mln zł brutto, jednak okres gwarancji wynosi 48 miesięcy.

Prawie dwukrotnie ponad kosztorys

Ostatnia – trzecia – część zamówienia to wykonanie naprawy rewizyjnej 10 spalinowych zespołów trakcyjnych typu 219M serii SA136 w zakresie P4 bez wykonywania naprawy zespołów napędowych PowerPack. Prawo opcji, zawarte w ogłoszeniu, umożliwia zwiększenie zamówienia o jeden pojazd typu 219 M, zgodnie z ceną jednostkową podaną w ofercie przez wykonawcę. Realizacja zadania ma potrwać od 1 czerwca 2017 r. do końca 2018 r. Przygotowany budżet na to zadanie wynosi 16,09 mln zł brutto.

Ofertę złożyła wyłącznie Pesa, która zadeklarowała, że wykona prace za 30,65 mln zł brutto – czyli dwukrotnie więcej od założonego budżetu. Termin realizacji potrzebny wykonawcy na przeprowadzenie naprawy rewizyjnej jednego pojazdu to 90 dni. Okres gwarancji to 32 miesiące.

W związku z tym, że naprawa PowerPacków odbywa się w ramach oddzielnej części zamówienia, koszt przeprowadzenia pełnego utrzymania poziomu P4 dla każdego z dziesięciu pojazdów wyniósłby – biorąc pod uwagę ofertę Pesy – ok. 4,4 mln zł brutto. To jednak wciąż mniej, niż wynika z ofert przedstawionych przez Pesę i Arrivę. Z drugiej strony – te oferty zmieściły się w kosztorysie zamawiającego dla naprawy jednego pojazdu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Zachodniopomorskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS