NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Kto będzie wozić pasażerów między Gnieznem a Jarocinem

| Witold Urbanowicz 15.03.2017 24

Kto będzie wozić pasażerów między Gnieznem a Jarocinem
Fot. Krzysiek Stefanowski, SM42.pl
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego zapowiada przetarg na przewoźnika, który obsłuży linię Jarocin – Września – Gniezno w okresie od grudnia 2018 r. Samorząd planuje jednak rozpocząć przewozy już pod koniec tego roku.
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego wysłał 13 marca wstępny formularz informacyjny do europejskiego dziennika zamówień publicznych, zapowiadający przetarg na świadczenie przewozów kolejowych na linii 281 na odcinku Jarocin – Września – Gniezno. Takie ogłoszenia wysyła się na rok przed rozpoczęciem procedury przetargowej lub bezpośrednim przyznaniem zamówienia.

Zgłoszenie nie zawiera zbyt wielu szczegółów. Postępowanie będzie obejmować okres od 10 grudnia 2018 r. do 12 grudnia 2020 r. Wiadomo, że przewozy zostaną zlecone w ramach procedury otwartej. Przewidywane jest zlecenie podwykonawstwa, ale wartość lub część zamówienia, które zostaną zlecone stronom trzecim, pozostają nieznane.

Przewozy na linię z Jarocina do Gniezna miały wrócić już od czerwca tego roku. Koleje Wielkopolskie dostały wstępne polecenie zamówienia tras dla siedmiu par połączeń. Na przeszkodzie stanął jednak brak gotowości linii, na której trwają prace modernizacyjne, do rozpoczęcia przewozów. – Jednym z kluczowych warunków wznowienia przewozów na odcinku linii nr 281 Jarocin – Gniezno była realizacja przez PKP PLK prac zmierzających do poprawy parametrów technicznych linii, co poprzez skrócenie czasów jazdy pociągów miało wpłynąć na poprawę efektywności realizowanych połączeń. Jednak termin zakończenia tych prac został przesunięty – informował wicemarszałek Wojciech Jankowiak. Choć PKP PLK przekonywały, że nie ma żadnych opóźnień, do czerwca nie zakończą się wszystkie roboty.

Obecnie samorząd Wojewódzki planuje, że przewozy będą realizowane po ostatecznym zakończeniu prac modernizacyjnych, czyli od rozkładu jazdy pociągów 2017/2018. Wysłane teraz ogłoszenie obejmuje z kolei dopiero kolejny rozkład.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS