NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Inwestycje kolejowe na Opolszczyźnie. Gdzie i kiedy pojedziemy szybciej?

| inf. prasowa 12.01.2017 4

Inwestycje kolejowe na Opolszczyźnie. Gdzie i kiedy pojedziemy szybciej?
Fot. PKP PLK
Podróżni pojadą szybciej i bezpieczniej na regionalnych trasach, zwiększy się też komfort obsługi na stacjach i przystankach – to planowane efekty realizacji Krajowego Programu Kolejowego na Opolszczyźnie. Prace PKP Polskich Linii Kolejowych poprawią również warunki dla przewozu towarów.
Projekty PKP Polskich Linii Kolejowych na Opolszczyźnie są kontynuacją realizowanych inwestycji, na które wydaliśmy ponad 2 mld zł, m.in. na trasie z Opola do Wrocławia, Częstochowy, Strzelec Opolskich. Efektem obecnie prowadzonych prac będą lepsze połączenia Kluczbork – Opole, Brzeg – Nysa, Opole – Nysa.

– Zamierzamy również wykonać modernizację linii Opole – Kędzierzyn-Koźle. Poprawi się sprawność i możliwości komunikacyjne kolei. Prace na liniach Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle usprawnią przewozy towarowe – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Będzie szybciej

Dla mieszkańców województwa i podróżujących koleją w regionie efektem prac będzie skrócenie podróży i lepsza obsługa na stacjach i przystankach. Dzięki rewitalizacji linii Nysa – Opole (nr 287) skróci się czas przejazdu o ok. 35 min (z ok. 1 h 30 min do ok. 55 min).

O ok. 30 min krócej będzie trwała podróż pociągiem na trasie Kędzierzyn-Koźle – Chałupki (z ok. 1 h 20 min do ok. 50 min) szybciej też pojadą pociągi z Kluczborka do Poznania.

Krótszą podróż w regionie i dojazd do stolicy województwa zapewni także rewitalizacja linii na odcinku Opole – Kluczbork (nr 301 i nr 293) oraz Nysa – Brzeg (nr 288). Obecnie dla obu projektów opracowywane jest studium wykonalności.

Ważną inwestycją PKP Polskich Linii Kolejowych na Opolszczyźnie jest modernizacja linii E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie. Projekt będzie ubiegał się o dofinansowanie w III konkursie CEF. Inwestycja pozwoli m.in. na skrócenie czasu podróży w relacji Kędzierzyn-Koźle – Opole o ok. 15 min (z obecnych ok. 45 min do 30 min). Lepsze warunki techniczne linii usprawnią też transport towarów.

Lepszy dostęp do transportu kolejowego

– Zaplanowane inwestycje zwiększą dostęp do transportu kolejowego, co wpłynie na poprawę komunikacji w regionie. To ważne zarówno dla mieszkańców Opolszczyzny, jak i samego regionu, ponieważ dobry system komunikacyjny to jeden z warunków wzrostu atrakcyjności województwa i rozwoju całego regionu – mówi Adrian Czubak, wojewoda opolski.

Wzrośnie znaczenie przewozów towarowych

Ważny projekt towarowy, to prace prowadzone na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle (na liniach kolejowych nr 153, 199, 681, 682, 872). Dzięki dwukrotnemu zwiększeniu prędkości do 75 km/h, skróci się czas jazdy o ok. 45 min dla pociągów towarowych na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Toszek Północ. Sprawniejszy będzie przewóz ładunków oraz poprawi się konkurencyjność kolei w transporcie towarów. Krajowy Program Kolejowy w województwie opolskim przewiduje z listy podstawowej i rezerwowej łącznie 10 projektów o wartości ponad 1,7 mld zł.

Podstawowe efekty prac to skrócenie czasu przejazdu:
• w relacji Nysa – Opole o ok. 35 min (z ok. 1 h 30 min do ok. 55 min)
• w relacji Kędzierzyn-Koźle – Chałupki o 30 min (z ok. 1 h 20 min do ok. 50 min)
• w relacji Kluczbork – Poznań Główny o ok. 10 min (z ok. 2h 15 min do ok. 2h 05 min)

Projekty na liście podstawowej KPK:
1. Prace na liniach kolejowych nr 153, 199, 681, 682, 872 na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle (POIiŚ)
2. Rewitalizacja linii kolejowej nr 287 Nysa – Opole (RPO)
3. Rewitalizacja linii kolejowych nr 301 i nr 293 na odcinku Opole – Kluczbork (RPO)
4. Rewitalizacja linii kolejowej nr 288 Nysa – Brzeg (RPO)
5. Modernizacja obiektu mostowego na linii nr 143 na st. Kluczbork w km 69,749 (środki krajowe)
6. Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska – w ramach projektu zrealizowane zostaną dwa zadania:
• Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Chałupki (granica państwa (środki krajowe)
• Prace na linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork – Poznań Gł. (środki krajowe)

Projekty na liście rezerwowej KPK:
• Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Opole Zachodnie (CEF) – projekt ubiega się o dofinansowanie w III konkursie CEF
• Prace na linii kolejowej C-E 30 na odcinku Opole Groszowice – Jelcz – Wrocław Brochów (CEF)
• Prace na linii kolejowej nr 143 na odcinku Kluczbork – Oleśnica – Wrocław Mikołajów (POIiŚ)
• Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Chałupki (granica państwa) (CEF).


mat. PKP PLK
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Opolszczyzna (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Opolszczyzna (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS