NUMER 01/2017
NUMER 01/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej przyszłości
szukaj
Śledź nas:

Inwestycje kolejowe na Opolszczyźnie. Gdzie i kiedy pojedziemy szybciej?

| inf. prasowa 12.01.2017 4

Inwestycje kolejowe na Opolszczyźnie. Gdzie i kiedy pojedziemy szybciej?
Fot. PKP PLK
Podróżni pojadą szybciej i bezpieczniej na regionalnych trasach, zwiększy się też komfort obsługi na stacjach i przystankach – to planowane efekty realizacji Krajowego Programu Kolejowego na Opolszczyźnie. Prace PKP Polskich Linii Kolejowych poprawią również warunki dla przewozu towarów.
Projekty PKP Polskich Linii Kolejowych na Opolszczyźnie są kontynuacją realizowanych inwestycji, na które wydaliśmy ponad 2 mld zł, m.in. na trasie z Opola do Wrocławia, Częstochowy, Strzelec Opolskich. Efektem obecnie prowadzonych prac będą lepsze połączenia Kluczbork – Opole, Brzeg – Nysa, Opole – Nysa.

– Zamierzamy również wykonać modernizację linii Opole – Kędzierzyn-Koźle. Poprawi się sprawność i możliwości komunikacyjne kolei. Prace na liniach Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle usprawnią przewozy towarowe – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Będzie szybciej

Dla mieszkańców województwa i podróżujących koleją w regionie efektem prac będzie skrócenie podróży i lepsza obsługa na stacjach i przystankach. Dzięki rewitalizacji linii Nysa – Opole (nr 287) skróci się czas przejazdu o ok. 35 min (z ok. 1 h 30 min do ok. 55 min).

O ok. 30 min krócej będzie trwała podróż pociągiem na trasie Kędzierzyn-Koźle – Chałupki (z ok. 1 h 20 min do ok. 50 min) szybciej też pojadą pociągi z Kluczborka do Poznania.

Krótszą podróż w regionie i dojazd do stolicy województwa zapewni także rewitalizacja linii na odcinku Opole – Kluczbork (nr 301 i nr 293) oraz Nysa – Brzeg (nr 288). Obecnie dla obu projektów opracowywane jest studium wykonalności.

Ważną inwestycją PKP Polskich Linii Kolejowych na Opolszczyźnie jest modernizacja linii E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie. Projekt będzie ubiegał się o dofinansowanie w III konkursie CEF. Inwestycja pozwoli m.in. na skrócenie czasu podróży w relacji Kędzierzyn-Koźle – Opole o ok. 15 min (z obecnych ok. 45 min do 30 min). Lepsze warunki techniczne linii usprawnią też transport towarów.

Lepszy dostęp do transportu kolejowego

– Zaplanowane inwestycje zwiększą dostęp do transportu kolejowego, co wpłynie na poprawę komunikacji w regionie. To ważne zarówno dla mieszkańców Opolszczyzny, jak i samego regionu, ponieważ dobry system komunikacyjny to jeden z warunków wzrostu atrakcyjności województwa i rozwoju całego regionu – mówi Adrian Czubak, wojewoda opolski.

Wzrośnie znaczenie przewozów towarowych

Ważny projekt towarowy, to prace prowadzone na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle (na liniach kolejowych nr 153, 199, 681, 682, 872). Dzięki dwukrotnemu zwiększeniu prędkości do 75 km/h, skróci się czas jazdy o ok. 45 min dla pociągów towarowych na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Toszek Północ. Sprawniejszy będzie przewóz ładunków oraz poprawi się konkurencyjność kolei w transporcie towarów. Krajowy Program Kolejowy w województwie opolskim przewiduje z listy podstawowej i rezerwowej łącznie 10 projektów o wartości ponad 1,7 mld zł.

Podstawowe efekty prac to skrócenie czasu przejazdu:
• w relacji Nysa – Opole o ok. 35 min (z ok. 1 h 30 min do ok. 55 min)
• w relacji Kędzierzyn-Koźle – Chałupki o 30 min (z ok. 1 h 20 min do ok. 50 min)
• w relacji Kluczbork – Poznań Główny o ok. 10 min (z ok. 2h 15 min do ok. 2h 05 min)

Projekty na liście podstawowej KPK:
1. Prace na liniach kolejowych nr 153, 199, 681, 682, 872 na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle (POIiŚ)
2. Rewitalizacja linii kolejowej nr 287 Nysa – Opole (RPO)
3. Rewitalizacja linii kolejowych nr 301 i nr 293 na odcinku Opole – Kluczbork (RPO)
4. Rewitalizacja linii kolejowej nr 288 Nysa – Brzeg (RPO)
5. Modernizacja obiektu mostowego na linii nr 143 na st. Kluczbork w km 69,749 (środki krajowe)
6. Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska – w ramach projektu zrealizowane zostaną dwa zadania:
• Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Chałupki (granica państwa (środki krajowe)
• Prace na linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork – Poznań Gł. (środki krajowe)

Projekty na liście rezerwowej KPK:
• Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Opole Zachodnie (CEF) – projekt ubiega się o dofinansowanie w III konkursie CEF
• Prace na linii kolejowej C-E 30 na odcinku Opole Groszowice – Jelcz – Wrocław Brochów (CEF)
• Prace na linii kolejowej nr 143 na odcinku Kluczbork – Oleśnica – Wrocław Mikołajów (POIiŚ)
• Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Chałupki (granica państwa) (CEF).


mat. PKP PLK



tekst alternatywny
 Europejskie Forum Taborowe 2017
Warszawa, 15 marca 2017 r.


Weź udział w największej i najbardziej prestiżowej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęconej rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Co roku podejmowane są tematy planowanych zakupów w regionie, nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów szynowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. 

Dowiedz się więcej


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2017
NUMER 01/2017
Tematem numeru jest przyszłość kolei. Piszemy więc o najnowszych zdobyczach kolejowej techniki w Europie i Azji, a także o tym, czy przyszłością szybkiego transportu lądowego może być Hyperloop. W Raporcie opisujemy najnowsze programy, które mają przyczynić się do wzrostu innowacyjności polskiej kolei zwłaszcza w obszarze taboru kolejowego. Skoro mowa o taborze - dokładnie opisujemy najnowszą konwersję popularnego w Polsce ezt EN57, którą wykonuje poznański FPS, piszemy też o najnowszych zakupach w Małopolsce, gdzie właśnie dotarły pierwsze Impulsy z Newagu. W nowym numerze publikujemy też trzy ciekawe rozmowy - z panią prezes SKM Warszawa Krystyną Pękałą, z Piotrem Pawłowskim, prezesem Fundacji Integracja, a także z Ignacym Górą, prezesem Urzędu Transportu Kolejowego.

Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS