Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kolejny przetarg na elektryczne pociągi dla Lubelszczyzny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
20-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kolejny przetarg na elektryczne pociągi dla Lubelszczyzny
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plWnętrze dwuczłonowego Elfa 2 z kujawsko-pomorskiego
Województwo lubelskie ponownie rozpisało przetarg na zakup 11 fabrycznie nowych, krótkich dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Do poprzedniego przetargu zgłosiła się tylko Pesa, ale zażądała kwoty, której urząd marszałkowski nie był w stanie zaakceptować.

To nie jest dobry czas na ogłaszanie przetargów na zakup taboru. Wszyscy krajowi producenci mają obecnie sporo pracy, więc nie bija się o przetargi z takim zapałem, z jakim robili to kilkanaście miesięcy temu. Dlatego mogą dość mocno windować ceny w górę. W poprzednim przetargu jedyny oferent – bydgoska Pesa – chciała otrzymać za 11 dwuczłonów 170,7 mln zł brutto, podczas gdy urząd marszałkowski wycenił zamówienie na 152,5 mln. zł. Dorzucenie różnicy nie wchodziło w grę i województwo odstąpiło od wyboru oferty unieważniając przetarg.

Dlaczego lubelskie chce krótkich pociągów?

Producenci, podobnie jak redakcja „Rynku Kolejowego”, byłi nieco zdziwieni decyzją o chęci zakupu krótkich, dwuczłonowych pociągów. Biorąc pod uwagę modernizację linii nr 7 z Lublina do Warszawy (z dobudową drugiego toru) oraz zakupy taboru, należy spodziewać się znacznego wzrostu zainteresowania przewozami, na który raczej nie odpowiedzą krótkie pociągi o pojemności niemal dwukrotnie mniejszej niż EN57 (chyba, że będą łączone w pary, jednak w tym wypadku lepiej i taniej kupić pociągi czteroczłonowe). Podobnie większego zainteresowania pociągami należy się spodziewać po całkowitej elektryfikacji linii Lublin – Rzeszów. Także producenci podkreślają, że pociągi dwuczłonowe są tylko niewiele tańsze od dłuższych pojazdów trójczłonowych, bo liczba silników trakcyjnych, kabin maszynisty i osprzętu elektrycznego jest podobna. Przyczynę zamówienia dwuczłonowych pojazdów tłumaczył nam urząd, o czym piszemy tutaj.

Lubelskie ponownie chce krótkich pociągów elektrycznych

Tymczasem właśnie pojawił się przetarg bardzo podobny do poprzedniego. Lubelskie wciąż chce pociągów dwuczłonowych, do ruchu regionalnego ruchu pasażerskiego, zdolnych rozpędzić się do 160 km/h i obsługujących perony o wysokości od 300 do 1000 mm. Kryterium oceny ofert jest okres gwarancji (40% wagi przetargu) i cena pojazdu (60%). Oferty w przetargu można składać do 31 lipca 2018 r.

O szczegółach specyfikacji będziemy mogli mówić za kilka dni. Prawdopodobnie nie różni się ona jednak stanowczo od tej z poprzedniego przetargu.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Jakich używanych SZT chcą Koleje Dolnośląskie?

Tabor i technika

Jakich używanych SZT chcą Koleje Dolnośląskie?

Roman Czubiński 31 października 2024

Podkarpacie ponawia przetarg na nowe pociągi. Znów tylko trzy

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Jakich używanych SZT chcą Koleje Dolnośląskie?

Tabor i technika

Jakich używanych SZT chcą Koleje Dolnośląskie?

Roman Czubiński 31 października 2024

Podkarpacie ponawia przetarg na nowe pociągi. Znów tylko trzy

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij