NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Kolejny etap remontu w Krakowie. Adamczyk: Trzeba to wytrzymać

| ms, przegląd prasy 19.04.2018 39

Kolejny etap remontu w Krakowie. Adamczyk: Trzeba to wytrzymać
Fot. PKP PLK
18 kwietnia rozpoczął się kolejny etap olbrzymiej inwestycji PKP PLK związanej z przebudową węzła kolejowego w Krakowie. Andrzej Adamczyk odniósł się do utrudnień w podróżach, rozmawiał o tym w Radiu Kraków.
Inwestycje kolejowe w Krakowie wkraczają w najważniejszą fazę. Do 9 czerwca większość peronów na Głównym będzie zamknięta, a np. pociągi w kierunku Warszawy zatrzymują się tylko przy dwóch krawędziach peronowych. Niektóre pociągi w ogóle ominą Kraków Główny (szczegóły zmian opisujemy tutaj).

Andrzej Adamczyk w Radiu Kraków przyznał, że inwestycje są trudne dla mieszkańców Krakowa, także dlatego, że zamknięta jest, ze względu na inwestycje, Zakopianka.

– To efekt decyzji, że Małopolska musi być traktowana tak samo jak inne regiony. Przez rządy poprzedników inwestycji w Małopolsce nie było. Trzeba to nadrobić. Małopolska zasługuje na bezpieczne drogi, nowe szlaki kolejowe – mówił minister, a dziennikarz pytał, czy nagromadzenie inwestycji w jednym czasie to efekt zaplanowany, czy przypadek.

– To działania przewidziane (…). Wykonawcy zgłaszają konieczność zamknięcia, my robimy wszystko, żeby one były tylko na czas prowadzenia robót. Optymalizujemy to, zobowiązujemy wykonawców, żeby zamknięcia były jak najkrótsze. Jak one wykraczają poza wyznaczony czas, jest kara dla wykonawcy. Robimy wszystko, żeby kłopoty minimalizować. Czasem zamykamy jeden, czasem dwa tory. Na całym świecie gdzie są inwestycje drogowe i kolejowe w istniejących odcinkach, są utrudnienia. Przypomnę budowę metra w Kolonii. Mieszkańcy stanęli przed dylematem (…). Albo metro miało być budowlane przez 10 lat z małymi utrudnieniami, albo w 3 lata z większymi. Po trzech latach jest metro. Mieszkańcy Kolonii to wybrali (…) Mam nadzieję, że Małopolanie, krakowianie i wszyscy inni, kiedy już pojadą nowymi drogami, drogą S7, zakopianką, szlakami kolejowymi przez Dworzec Główny, między Krakowem i Katowicami w czasie 50 minut, docenią nasze starania – powiedział Andrzej Adamczyk.

Mariusz Bartkowicz, dziennikarz RK pytał też ministra o zaawansowanie robót na linii E30 i o to, czy prace toczą się zgodnie z harmonogramem. Adamczyk nie omieszkał przypomnieć, że zmodernizowana linia miała być gotowa do 2014 roku.

– Poprzednicy robili wszystko, żeby tak się nie stało. My to realizujemy. Na przełomie 2018/2019 na odcinku Krzeszowice-Kraków Główny pojedziemy po przebudowanych torach. Kolejne odcinki będą oddawane. To jest budowane od podstaw. Będą przebudowane mosty, nasypy, nowe rozjazdy, podkłady i szyny. To pozwoli na rozwinięcie prędkości, które skutkują krótkim czasem przejazdu – ocenił minister Adamczyk.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (895)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kraków (895)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5