Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koleje Śląskie: Prosimy prezesa UTK o niezatwierdzanie nowych stawek PLK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Koleje Śląskie: Prosimy prezesa UTK o niezatwierdzanie nowych stawek PLK
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Także Koleje Śląskie sprzeciwiają się wprowadzaniu nowych rozliczeń w dostępie do infrastruktury należącej do PKP PLK. Obliczenia KŚ wskazują, że gdyby PLK udało się wdrożyć nowy cennik, koszt dostępu do infrastruktury wzrośnie dla przewoźnika o kilka procent.

W sprawie nowego projektu stawek stanowisko zajęły już Koleje Mazowieckie, Koleje Dolnośląskie i PKP PLK. Na opinie w tej sprawie czeka Urząd Transportu Kolejowego. Teraz o projekt zapytaliśmy Koleje Śląskie.

– Według naszych obliczeń przedstawiony cennik w porównaniu z obowiązującym będzie skutkować wzrostem ponoszonych przez nas kosztów z tytułu opłaty podstawowej o ok. 2,5%. Do tego zostaniemy również obciążeni kosztami wynikającymi z opłaty manewrowej i opłaty za dostęp do infrastruktury usługowej. Łącznie daje to wzrost opłaty o ponad 3% względem obecnego cennika – powiedziała Magdalena Iwańska, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

Zdaniem przewoźnika tak duży wzrost kosztów utrudni rozwój i uruchomienie nowych pociągów (co jest planowane od nowego rozkładu jazdy).

– Warto też zwrócić uwagę, że prace remontowe i modernizacyjne zaplanowane na obecny i przyszły rok na terenie województwa śląskiego wpływają niekorzystnie na jakość naszych usług, w związku z czym zwiększenie opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej wydaje się bezzasadne – dodaje Iwańska.

W związku z powyższym Koleje Śląskie zwróciły się do Urzędu Transportu Kolejowego z prośbą o niezatwierdzanie propozycji PKP PLK dotyczących nowych stawek dostępu do torów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5