Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

KD inaugurują ruch do Niemiec. Oferta ma być jeszcze lepsza

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

13 grudnia wznowiony zostanie normalny, planowy ruch po moście na Nysie Łużyckiej, który łączy Zgorzelec i Goerlitz. Będzie tam kursować dziewięć par połączeń, ale władze regionalne i przewoźnicy z obu krajów deklarują, że to dopiero początek kształtowania wspólnej oferty.

Kursami pociągów specjalnych z Wrocławia i Jeleniej Góry do Goerlitz zainaugurowaany został ruch na przejściu granicznym łączącym polską i niemiecką część Zgorzelca. W piątek na dworcu po niemieckiej stronie Nysy Łużyckiej uroczyście przywitano pierwsze po dłuższej przerwie składy z Polski. 

– Obiecaliśmy, że połączenia z Wrocławia do Drezna powrócą do rozkładu jazdy, i właśnie dotrzymujemy słowa – mówili zgodnie przedstawiciele władz regionalnych z Dolnego Śląska i Saksonii.

– Udało nam się przebić barierę, która niczym klin rozbijała od dziesięciu lat polską i niemiecką sieć kolejową. Dzięki zaangażowaniu kolejarzy z obu stron granicy mamy okazję otwierać po przerwie ruch na moście na Nysie Łużyckiej, i to ruch w takiej skali, jakiej tu jeszcze nie było, bo od niedzieli będzie tu kursować łącznie aż dziewięć par pociągów. Można by sparafrazować Neila Armstronga, że te osiemset metrów dzielące Zgorzelec i Goerlitz to mały krok dla kolei, ale wielki krok dla naszych społeczności – podsumował Piotr Rachwalski, prezes zarządu Kolei Dolnośląskich.

 – Dziś przywracamy normalność – ocenił podczas konferencji prasowej w Goerlitz Jerzy Michalak, członek zarządu województwa dolnośląskiego. – Ale to dopiero początek działań w tym kierunku. Chcemy rozwijać komunikację między Polską a Niemcami. Nasze regiony są sobie bliskie, bliskie są też kontakty między mieszkańcami – dodał.

Obok rozwoju połączeń – rozwój infrastruktury

Władze Saksonii zadeklarowały, że kolejnym krokiem w ułatwieniu organizacji przewozów ma być elektryfikacja podstawowej trasy łączącej ten land z Dolnym Śląskiem na odcinku Goerlitz – Dreznno. Niemiecki region ma sfinansować koszty przygotowania inwestycji, lobbuje też w sprawie jej realizacji u władz federalnych.

Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych, przypomniał natomiast, że trwa modernizacja sąsiedniego mostu na Nysie Łużyckiej, na odcinku Bielawa Dolna – Horka. Właśnie tamtędy prowadzona ma być znaczna część ruchu towarowego, który obecnie jest przekierowany na przejście w Zgorzelcu (tutejszy most został wyremontowany przed rokiem).

– Prace na moście w Bielawie rozpoczęły się w marcu tego roku i przebiegają zgodnie z planem – zapewniał przedstawiciel zarządcy infrastruktury. – Wymagają całkowitego zamknięcia ruchu kolejowego. Zakończenie przewidziane jest na koniec 2016 r. – powiedział rzecznik PKP PLK.

Bezpłatnie przez granicę, niedrogo po obu jej stronach

Koleje Dolnośląskie uruchomią trzy pary połączeń relacji Wrocław – Drezno i sześć par pociągów w relacjach do Goerlitz: dwie z Jeleniej Góry, jedną z Zielonej Góry i dwie z Węglińca. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami przejazd przez granicę ma być darmowy, podróżujący w głąb Niemiec czy Polski będą więc mogli kupić bilety w normalnych cenach obowiązujących przy przejazdach krajowych. Niezależnie od tego funkcjonować będzie specjalna oferta Promocja Drezdeńska. Bilet powrotny Wrocław – Drezno ważny jeden dzień ma kosztować 74 zł dla jednej osoby, a bilet dla pięcioosobowej grupy uprawniający do powrotu w ciągu 14 dni – 379 zł.

Tańsze niż według standardowej międzynarodowej taryfy bilety będzie można kupić także w Niemczech. Powrotny bilet Dresden – Wrocław Special ma kosztować 33 euro dla jednej osoby, 69 euro dla rodziny (dwie osoby dorosłe i troje dzieci) lub 89 euro dla grupy pięciu osób.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie będą miały kolejną bazę serwisową

Infrastruktura

Koleje Dolnośląskie będą miały kolejną bazę serwisową

Jakub Rösler 20 sierpnia 2025

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Pasażer

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Koleje Dolnośląskie 07 sierpnia 2025

Koleje Dolnośląskie. Kolzamy wróciły do ruchu

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie przetestują lokomotywę wodorową PESY

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zamawiają kolejnych 10 Elfów

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zamawiają kolejnych 10 Elfów

KD, opr. Roman Czubiński 15 lipca 2025

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie będą miały kolejną bazę serwisową

Infrastruktura

Koleje Dolnośląskie będą miały kolejną bazę serwisową

Jakub Rösler 20 sierpnia 2025

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Pasażer

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Koleje Dolnośląskie 07 sierpnia 2025

Koleje Dolnośląskie. Kolzamy wróciły do ruchu

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie przetestują lokomotywę wodorową PESY

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zamawiają kolejnych 10 Elfów

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zamawiają kolejnych 10 Elfów

KD, opr. Roman Czubiński 15 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij