NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Jest umowa na przystanek Kłodzko Miasto

| inf. pras./jm, Rynek Kolejowy 11.06.2018 174

Jest umowa na przystanek Kłodzko Miasto
fot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały wartą 60 mln zl netto umowę na przebudowę przystanku Kłodzko Miasto w stację - z nowymi peronami i windami. Nowe urządzenia zapewnią sprawną obsługę większej liczby składów i umożliwią rozpoczynanie tu kursów. 
Dziś (11 czerwca) PKP Polskie Linie Kolejowe popisały umowę na przebudowę przystanku Kłodzko Miasto. Wykonawcą zadania „Roboty na przebudowę układu torowego stacji Kłodzko Miasto, która umożliwi kończenie biegu pociągów w ramach projektu pn.: „Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych” jest firma Infra Silesia. Wartość umowy finansowanej ze środków budżetowych 59 778 672,26 zł (netto). Termin realizacji - 23 miesiące. Wszystkie oferty złożone w przetargu przekraczały budżet, który wynosił 58 mln zł netto

Jak informuje PLK, realizacja przedsięwzięcia usprawni ruch pociągów na kłodzkim węźle kolejowych. Poprawi się przepustowość linii w kierunku: Wrocławia, Kudowy Zdroju, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiego i Wałbrzycha. W 2020 r. na nowej stacji pociągi będą mogły rozpoczynać i kończyć jazdę.

Nowy peron


Znaczące zmiany będą dla pasażerów. Dobudowany zostanie nowy peron. Zmodernizowany zostanie też dotychczasowy peron nr 1. Oba obiekty z nową nawierzchnią będą wyższe i zapewnią podróżnym wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Dostęp do peronów m.in. dla osób o ograniczonej mobilności, zwiększy budowa dwóch wind. Zostaną zamontowane nowe wiaty, oświetlenie i system nagłośnienia. Korzystnie zmieni się przejście .- przebudowa obejmuje m.in. posadzkę, oświetlenie, oznakowanie i zabezpieczenie ścian powłoką antygraffiti.

Na stacji Kłodzko Miasto zaplanowana jest budowa nastawni i montaż nowych urządzeń. Stąd prowadzony będzie ruch pociągów także na sąsiednich posterunkach. Przebudowa torów i montaż nowych rozjazdów, będzie kluczowym elementem prac. Nowy układ torowy zmieni dotychczasowy przystanek w stację. Pociągi będą mogły nie tylko przejeżdżać, ale także rozpoczynać i kończyć jazdę w centrum Kłodzka.

Inwestycja obejmie przebudowę dwóch istniejących torów. Przewidziano budowę dwóch torów stacyjnych oraz budowę i elektryfikację dwóch torów odstawczych. Zamontowanych zostanie 9. nowych rozjazdów, które będą wyposażone w elektryczne ogrzewanie, zapewniające sprawne funkcjonowanie stacji w warunkach zimowych.

Warto przypomnieć, że w kwietniu doszło do powrotu połączeń regionalnych między Nysą a Kłodzkiem.

Trwa przebudowa stacji Kłodzko Główne

Prace obejmują dwa perony. Podróżni już korzystają z przebudowanego peronu. Oba będą wyposażone w nowe ławki, wiaty, lepiej oznakowane. Wymieniony zostanie system nagłośnienia Pomiędzy peronami nr 1 i 3 będzie wybudowane bezpieczne, monitorowane przejście dla pieszych oraz odnowiona kładka. Prowadzona jest zabudowa nowych rozjazdów oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. To bardzo ważne przedsięwzięcie, które istotnie zwiększy możliwości obsługi pociągów na stacji i zapewni przejazd ciężkich składów towarowych– co jest szczególnie ważne dla wywozu kruszywa z pobliskich kopalń. Wartość inwestycji to ponad 25 mln zł.

Ponad 300 milionów zł na dolnośląskie stacje i przystanki

Jak przypomina PLK, na Dolnym Śląsku zmodernizowane zostały stacje i przystanki osobowe na linii z Wrocławia do Jeleniej Góry nr 274: Wrocław Zachodni, Smolec, Kąty Wrocławskie, Mietków, Imbramowice, Jaworzyna Śląska, Wałbrzych Miasto, Boguszów Gorce, Boguszów Gorce Zachód, Marciszów, Ciechanowice, Janowice Wielkie, Wojanów, Jelenia Góra.

Modernizowane są także obecnie stacje i przystanki: Świebodzice, Wałbrzych Szczawienko, będzie nowy przystanek Wałbrzych Centrum. Inwestycje PLK obejmują 10 stacji i przystanków na trasie Legnica – Rudna Gwizdanów oraz stację Legnica.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS