NUMER 05/2018
NUMER 05/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Zielona Kolej
szukaj
Śledź nas:

KD: Nie było ofert na zakup SA109. Nowe postępowanie

| Jakub Madrjas 26.04.2018 114

KD: Nie było ofert na zakup SA109. Nowe postępowanie
Fot. Jacek Chiżyński, GFDL
KD: Nie było ofert na zakup SA109. Nowe postępowanie
KD: Nie było ofert na zakup SA109. Nowe postępowanie
KD: Nie było ofert na zakup SA109. Nowe postępowanie
Spółka Koleje Dolnośląskie ponownie ogłosiła przetarg na sprzedaż autobusów szynowych typu 212M, serii SA109. W pierwszym postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta.
Próba naprawy i modernizacji dwóch autobusów szynowych wyprodukowanych w zakładach Kolzam w Raciborzu zakończyła się niepowodzeniem. Dlatego Koleje Dolnośląskie zdecydowały się sprzedać pojazdy SA109, o czym pisaliśmy tutaj.

Przedmiotem sprzedaży są autobusy szynowe serii SA109 typ 212M nr 003 i 004 (numery fabryczne 016 i 017). Na stronie KD możemy przeczytać charakterystykę pojazdów: 

Autobus szynowy typu 212M jest samodzielną pasażerską jednostką trakcyjną o napędzie spalinowym przeznaczoną do obsługi kolejowego ruchu lokalnego i regionalnego. W autobusie szynowym zabudowane są układy SHP oraz układ
radio stopu. Układ napędowy umieszczono pod podłogą w części przedniej w obu członach pojazdu. Drzwi odskokowo-przesuwne zabudowano obustronnie w obniżonej części środkowej. Swobodne wejście pasażerom z poziomu peronu niskiego i średniego umożliwia usytuowanie podłogi w obrębie drzwi wejściowych na wysokości 570 mm od główki szyny (w dalszej części podłoga podnosi się do wysokości 610 mm).

Nadwozie każdego członu wykonano jako samonośne pudło wspierające się na układzie biegowym, który składa się z dwóch wózków jednoosiowych (napędnego i tocznego). Autobus szynowy jest przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Wentylacja przedziałów pasażerskich odbywa się na zasadzie wymuszonego obiegu powietrza (dmuchawy zainstalowane w ciągu wentylacyjno-oświetlającym umieszczone na suficie). Do ogrzewania pudła zastosowano stanowiskowe zależne nagrzewnice wodno-powietrzne typu autobusowego zamontowane pod siedzeniami pasażerskimi oraz wymienniki konwekcyjne zabudowane na ścianach bocznych.

Wydzielona kabina maszynisty oddzielona jest od przestrzeni pasażerskiej ścianką działową. W tylnej ścianie pudeł członów znajduje się przejście międzyczłonowe (osłonięte podwójną elastyczną konstrukcją harmonijkową). Kabina WC zabudowana jest w środkowej części członu pierwszego z niską podłogą. W przedziale WC zastosowano zbiornik fekalii EVAC AB z izolacją termiczną oraz elektryczną płytą grzewczą, która utrzymuje temperaturę powyżej 0°C. Miejsce do przewozu rowerów oraz większych bagaży wyznaczono w członie drugim w strefie niskiej podłogi.

Wandaloodporne fotele zabudowano w ustawieniu naprzeciw siebie w układzie 2+2. Przedział pasażerski wyposażono w odpowiednie poręcze i uchwyty dla osób stojących. Na pojeździe zastosowano poręcze poziome górne w przedsionkach przy drzwiach wejściowych oraz poziome górne i pionowe w obrębie przejść między siedzeniami. Wsiadanie i wysiadanie z peronów wysokich umożliwiają pionowe i skośne uchwyty zamontowane obok drzwi. W kabinie maszynisty zabudowano szafę aparatury elektrycznej. Rejestrator prędkościomierza zabudowano w pulpicie członu drugiego. W członie pierwszym znajduje się szafa pneumatyczna z aparatura elektropneumatyczną.

Układ napędowy autobusu szynowego stanowią: zespół napędowy (silnik spalinowy z przekładnią główną), przekładnia osiowa na osi zestawu kołowego, wał przegubowy Cardana (łączący obie przekładnie). Elementy całego układu zabudowano pod podłogą nadwozia. Dzięki większemu naciskowi zestawu napędnego niż tocznego możliwe jest rozwinięcie większej siły pociągowej pojazdu. Autobus szynowy typu 212M wyposażono w pneumatyczne układy hamulca: hamulce elektropneumatyczny EP typu bezpośredniego, zespolony hamulec pneumatyczny PN, postojowy hamulec sprężynowy HS, hamulec bezpieczeństwa w kabinach maszynisty, hamulec bezpieczeństwa w przedziale pasażerskim.

Pojazd wyposażono w system informacyjno-rozgłoszeniowy.

Aktualizacja: Nowy przetarg

Ponieważ w pierwszym postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta, Koleje Dolnośląskie ogłosiły drugi przetarg na sprzedaż SA109. W przypadku autobusu szynowego serii SA109-003, typ 212M, numer fabryczny 016 cena wywoławcza to 560 000 zł, a wadium: 56 000 zł. W przypadku autobusu szynowego serii SA109-004, typ 212M, numer fabryczny 017 cena wywoławcza to 530 000 zł netto, a wadium: 53 000 zł. Termin składania ofert upływa 11 maja.



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (361)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (361)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS