Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest postępowanie ws. decyzji środowiskowej dla linii Podłęże – Piekiełko

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest postępowanie ws. decyzji środowiskowej dla linii Podłęże – Piekiełko
Fot. Kolejarz Dawid, SM42.pl
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Krakowie na wniosek PKP PLK wszczęła postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla budowy linii Podłęże – Piekiełko.

Choć linia Podłęże – Piekiełko, a właściwie Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/ Mszana Dolna była obiecywana mieszkańcom południowej Małopolski od wielu lat, to właśnie wystąpienie PLK o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji można uznać jako pierwszy realnie zmierzający do realizacji nowej linii kolejowej. RDOŚ otrzymał wniosek kolejarzy 30 grudnia i już wystąpił do Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z prośbą o pierwszą opinię. 

Jak informowaliśmy przed miesiącem, już w 2017 roku ma zostać ogłoszony przetarg na dokumentację dla projektu Podłęże – Piekiełko. Następnie jeszcze w tym samym roku może zostać podpisana umowa na prace przygotowawcze, które obejmą też modernizację linii Chabówka – Nowy Sącz. Te dwa etapy budowy linii uzyskały gwarancję finansowania dzięki umieszczeniu ich na liście podstawowej Krajowego Programu Kolejowego.

Koszty działań przygotowawczych będą w pierwszej kolejności finansowane z obligacji PKP PLK. Działania w zakresie modernizacji linii kolejowej 104 również zostały umieszczone na liście podstawowej, jednakże obecnie w ramach KPK na ich realizację zabezpieczono kwotę 685,5 mln zł. Pozostała część kosztów prac w ramach linii 104 będzie finansowana z oszczędności powstałych w trakcie realizacji projektów POIiŚ. Zadania dotyczące budowy nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/ Mszana Dolna zostały zgłoszone jako rekomendowane do wsparcia z Europejskiego Funduszu Inwestycji Strategicznych (EFSI), aby umożliwić, po formalnym przyjęciu przez Radę Ministrów listy projektów, rozpoczęcie rozmów z EBI w zakresie ich wsparcia.

Więcej na temat finansowania i harmonogramu realizacji nowej linii kolejowej można przeczytać tutaj. Pod tym linkiem znajduje się mapa przebiegu wariantu budowy oraz opcji modernizacji.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Podłęże-Piekiełko: Umów nie ma, jest kolejny przetarg

Infrastruktura

Podłęże-Piekiełko: Umów nie ma, jest kolejny przetarg

Jakub Madrjas 17 lutego 2023

Adamczyk: Budowa linii Podłęże – Piekiełko wkracza w fazę realizacji

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Podłęże-Piekiełko: Umów nie ma, jest kolejny przetarg

Infrastruktura

Podłęże-Piekiełko: Umów nie ma, jest kolejny przetarg

Jakub Madrjas 17 lutego 2023

Adamczyk: Budowa linii Podłęże – Piekiełko wkracza w fazę realizacji

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5