NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Jest postępowanie ws. decyzji środowiskowej dla linii Podłęże – Piekiełko

| Jakub Madrjas 03.01.2017 178

Jest postępowanie ws. decyzji środowiskowej dla linii Podłęże – Piekiełko
Fot. Kolejarz Dawid, SM42.pl
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Krakowie na wniosek PKP PLK wszczęła postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla budowy linii Podłęże – Piekiełko.
Choć linia Podłęże – Piekiełko, a właściwie Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/ Mszana Dolna była obiecywana mieszkańcom południowej Małopolski od wielu lat, to właśnie wystąpienie PLK o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji można uznać jako pierwszy realnie zmierzający do realizacji nowej linii kolejowej. RDOŚ otrzymał wniosek kolejarzy 30 grudnia i już wystąpił do Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z prośbą o pierwszą opinię. 

Jak informowaliśmy przed miesiącem, już w 2017 roku ma zostać ogłoszony przetarg na dokumentację dla projektu Podłęże – Piekiełko. Następnie jeszcze w tym samym roku może zostać podpisana umowa na prace przygotowawcze, które obejmą też modernizację linii Chabówka – Nowy Sącz. Te dwa etapy budowy linii uzyskały gwarancję finansowania dzięki umieszczeniu ich na liście podstawowej Krajowego Programu Kolejowego.

Koszty działań przygotowawczych będą w pierwszej kolejności finansowane z obligacji PKP PLK. Działania w zakresie modernizacji linii kolejowej 104 również zostały umieszczone na liście podstawowej, jednakże obecnie w ramach KPK na ich realizację zabezpieczono kwotę 685,5 mln zł. Pozostała część kosztów prac w ramach linii 104 będzie finansowana z oszczędności powstałych w trakcie realizacji projektów POIiŚ. Zadania dotyczące budowy nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/ Mszana Dolna zostały zgłoszone jako rekomendowane do wsparcia z Europejskiego Funduszu Inwestycji Strategicznych (EFSI), aby umożliwić, po formalnym przyjęciu przez Radę Ministrów listy projektów, rozpoczęcie rozmów z EBI w zakresie ich wsparcia.

Więcej na temat finansowania i harmonogramu realizacji nowej linii kolejowej można przeczytać tutaj. Pod tym linkiem znajduje się mapa przebiegu wariantu budowy oraz opcji modernizacji.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS