NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Ukraińskie Intercity do Przemyśla jeszcze w tym roku?

| Kasper Fiszer 09.12.2016 25

Ukraińskie Intercity do Przemyśla jeszcze w tym roku?
Jednostka EKr1 "Tarpan"fot. Andrey Kurmelyov - TrainPix, lic. CC BY-SA 3.0
Koleje Ukraińskie chcą, by pierwszy pociąg z Kijowa do Przemyśla wyruszył jeszcze przed polskimi świętami Bożego Narodzenia. Miałby być obsługiwany jednostką Hyundai lub wyprdukowanym na Ukrainie „Tarpanem”. PKP Intercity nie potwierdza na razie ogłoszonej przez UZ daty startu.
Jak informowały dziś szeroko ukraińskie media, Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia, UZ) planują wprowadzić do rozkładu jazdy zapowiadany pociąg Intercity do Polski jeszcze w tym roku. – UZ wydłuży 23 grudnia trasę pociągu Intercity Kijów – Lwów do Przemyśla – czytamy na łamach portalu lb.ua. Według informacji serwisu data startu połączenia została ogłoszona podczas prezentacji nowego rozkładu jazdy Kolei Ukraińskich.

Ceny biletów mają być przystępne

Być może pewnym zmianom ulegną pierwotne plany taborowe. PKP Intercity informowało nas bowiem przed tygodniem, że do uruchomienia kursu niezbędne jest uzyskanie dopuszczeń UTK dla składów Hyundai. Tymczasem, jak donosi lb.ua, na trasie do Przemyśla miałby kursować albo wspomniany zespół Hyundai Rotem, albo „Tarpan” – jednostka EKr1 wyprodukowana w ukraińskich zakładach w Krzemieńczuku.

Prawdopodobnie znacznie niższe niż zapowiadano będą ceny biletów. Przewodniczący Komitetu Transportowego Rady Najwyższej Ukrainy Jarosław Dubniewicz cytowany przez Centrum Strategii Transportowych stwierdził bowiem, że przejazd ze Lwowa do Przemyśla nie powinien kosztować więcej niż 5 euro. Czas przejazdu w pełnej relacji Kijów – Przemyśl miałby wynieść około siedmiu godzin.

PKP IC: rozmowy wciąż trwają

PKP Intercity nie potwierdziło nam jednak wskazywanej przez stronę ukraińską daty inauguracji kursu. – Trwają rozmowy na temat uruchomienia takiego połączenia. O szczegółach będziemy informować w najbliższym czasie – powiedział nam jedynie Cezary Nowak, rzecznik prasowy przewoźnika. Czekamy na odpowiedzi na nasze pytania ze strony UZ.

Obecnie PKP Intercity uruchamia tylko dwa kursy łączące Polskę z Ukrainą: Lwów-Express Wrocław/Warszawa – Lwów i Kijów-Express Warszawa – Kijów. Pierwszy z nich niedawno przestał być obsługiwany wagonami przystosowanymi do automatycznej zmiany rozstawu osi SUW 2000. W przypadku drugiego z połączeń pojutrze znacznie ograniczona zostanie siatka postojów po stronie ukraińskiej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS