NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Gorzów Wielkopolski Wschodni – nowy przystanek ułatwi podróże

| inf. prasowa PKP PLK 19.04.2017 3

Gorzów Wielkopolski Wschodni – nowy przystanek ułatwi podróże
Gorzów Wielkopolski Wschodni Fot. PKP PLK
Gorzów Wielkopolski Wschodni – nowy przystanek ułatwi podróże
Gorzów Wielkopolski Wschodni – nowy przystanek ułatwi podróże
Gorzów Wielkopolski Wschodni – nowy przystanek ułatwi podróże
Gorzów Wielkopolski Wschodni – nowy przystanek ułatwi podróże
Nowy przystanek w Gorzowie od czwartku zapewni pasażerom pociągów regionalnych i dalekobieżnych dobrą obsługę. Rozpocznie się modernizacja dwukilometrowej estakady na głównej trasie kolejowej Tczew – Kostrzyn. Przebudowany będzie peron na stacji Gorzów. Prace realizowane są w ramach projektu PKP Polskich Linii Kolejowych, wartego 111 mln zł.
Gorzów Wielkopolski Wschodni od 20 kwietnia przejmie obsługę pasażerów wszystkich pociągów z kierunku Krzyża. Dla pasażerów pociągów regionalnych, kontynuujących podróż pomiędzy Krzyżem a Kostrzynem, pomiędzy nowym przystankiem i stacją Gorzów Wielkopolski, będzie zapewniona zastępcza komunikacja autobusowa, dostosowana do godzin kursowania pociągów. Trzy pociągi PKP InterCity skończą i rozpoczną kursy na przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni.

Nowy przystanek posiada długą wiatę i ma zamontowane oświetlenie. Jest wyposażony w ławki, tablice i gabloty informacyjne. Wysoki peron ułatwia dostęp do pociągów. Płyty peronowe mają zaznaczony pas bezpieczeństwa, m.in. pas o fakturze wyczuwalnej dla osób niewidomych. Pochylnia peronowa zapewnia dostęp do peronu dla osób o ograniczonej mobilności. Kończą się prace przy szklanej ścianie od ul. Teatralnej.

Prace na estakadzie

Budowa przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni jest częścią dużego projektu związanego z modernizacją gorzowskiej estakady kolejowej. Otwarcie nowego przystanku umożliwia przystąpienie do zasadniczych robót na obiekcie, które wymagają wstrzymania ruchu kolejowego. Roboty rozpoczną się od wiaduktu nad ul. Bolesława Chrobrego i będą postępować w obu kierunkach. Obejmą wzmocnienie i zabezpieczenie konstrukcji, w tym ponad 50 nisz. Na estakadzie zostanie wykonany nowy tor. Zmodernizowanych będzie 5 wiaduktów stalowych i przejście pod torami.

Prace na stacji Gorzów Wielkopolski

Projekt PLK obejmuje też kompleksową przebudowę nieczynnego peronu nr 2 na stacji Gorzów Wielkopolski. Peron zostanie wyposażony w nowe oświetlenie, elementy małej architektury i system informacji pasażerskiej. Winda ułatwi dostęp do peronu osobom o ograniczonej możliwości poruszania. Odnowiony zostanie tunel stacyjny i przejście na peron. Zamontowany system monitoringu – na peronie i w przejściu tunelowym – podniesie poziom bezpieczeństwa podróżnych. Peron nr 2 będzie służyć obsłudze podróżnych pociągów w kierunku Krzyża – i dalej w kierunku Piły lub Poznań – Warszawa – oraz w kierunku Kostrzyna. Przebudowa toru ułatwi pracę manewrową na stacji Gorzów Wlkp. oraz zwiększy możliwości stacji dla przewoźników pasażerskich.

Modernizacja gorzowskiej estakady potrwa 2 lata. Zakończenie prac przewidziano w 2018 roku. Wartość umowy wynosi ponad 111 mln zł (brutto).

Umowa realizowana w ramach projektu POIiŚ 5.2-12.1 „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych etap I – Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie Wielkopolskim”, współfinansowana jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie finansowej 2014-2020.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Gorzów Wielkopolski (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS