Partnerzy serwisu:
Biznes

Europejska fuzja Greenbriera i Astra Rail

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
14-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Europejska fuzja Greenbriera i Astra Rail
Fot. GreenbrierEuropejska fuzja Greenbriera i Astra Rail
Dwóch dużych producentów wagonów towarowych zawiązało fuzję, której efektem będzie powstanie nowej spółki na Europę – Greenbrier-Rail Astra. Działania te mają pozwolić na zwiększenie skali produkcji wagonów dla Starego Kontynentu i obecnych klientów. Greenbrier za większościowe udziały w nowej spółce zapłaci firmie Astra Rail Managment 60 mln euro.

Greenbrier Europie i Astra Rail Management GmbH poinformowały o planach zawiązanych z fuzją w Europie i stworzenia odrębnej spółki – Greenbrier-Rail Astra. Zostanie ona utworzona z europejskiej centrali Greenbriera z siedzibą w Świdnicy oraz Astra Rail z siedzibą w Niemczech i rumuńskim Aradzie. Nadzór nad spółką będzie sprawował zarząd składający się z przedstawicieli obu firm.

Spółka skupi się na produkcji wagonów towarowych, kwestiach ich inżynierii i naprawy. Jak podkreśla Greenbrier Europie, nowa spółka pozwoli na zwiększenie skali produkcji wagonów towarowych oraz poszerzenie zakresu usług dla Europy. Poprawiona ma być także efektywność w realizacji kontraktów dla dotychczasowych klientów. Zwłaszcza chodzi tutaj o możliwość dalszego rozwoju na rynkach wchodzących w skład Rady Współpracy Zatoki Perskiej (GCC) i narodów Eurazji.

Aż sześć zakładów w nowej spółce

Nowa spółka Greenbrier-Astra Rail będzie w 70% kontrolowana przez Greenbriera. Przewodniczący Astra Rail – Thomas Manns – będzie właścicielem pozostałej części nowej spółki. Za większościowy pakiet akcji Greenbrier zapłaci w dniu zawiązania spółki 30 mln euro oraz kolejne 30 mln euro 12 miesięcy później. Firma spodziewa się, że transakcja zwiększy zyski z udziałów do końca roku fiskalnego 2017. Warto zaznaczyć, że dyrektorem finansowym nowej spółki zostanie Bogdan Leśniański – wiceprezes Zarządu Wagonów Świdnica SA Greenbier Europe. Zarządza on obecnie firmą w imieniu właściciela od 1999 roku.

Greenbrier-Astra Rail przejmie wszystkie europejskie operacje Greenbriera i Astra Rail. Obecnie każda z firm posiada po trzy zakłady produkujące nowe wagony oraz oferujące usługi inżynieryjne i remontowe. Ze strony Greenbriera chodzi o zakłady w Polsce w Świdnicy, Oławie oraz w Tarnobrzegu. Zakłady Astra Rail zlokalizowane są w Rumunii. Nowa spółka będzie oferować sprzedaż premierowych wagonów towarowych oraz usługi naprawcze na kontynencie europejskim. Kontrakty na wagony towarowe na rynek amerykański będą nadal prowadzone przez amerykański zespół Greenbriera.

Szansa na rozwój

Obie firmy upatrują duże szanse dla wzrostu zamówień na produkcję nowych wagonów towarowych. Jak podkreślają, flota wagonów w Europie Zachodniej coraz bardziej się starzeje. Obecnie średnia wieku wynosi ok. 25 lat. Firmy planują, że dzięki temu w Europie oraz w pobliskich krajach rozwijających się wzrastać będzie popyt na nowe wagony.

– To znaczący krok dla naszej strategii rozwoju – przyznaje Bill Furma, prezes zarządu Greenbriera. – Greenbrier-Astra Rail rozszerza nasze podstawowe usługi w zakresie budowy wagonów towarowych i naprawy tych używanych. Astra Rail jest doskonałym parterem. Wnoszą oni do wspólnej oferty nowe produkty, tak samo jak my. Dzięki czemu nasze firmy nie są bezpośrednio konkurencyjne. Łączenie działalności Greenbrier Europe z produkcją Astry Rail przyniesie wiele korzyści dla naszych wspólnych klientów europejskich. To pozwoli nam być bardziej wydajnym i elastycznym producentem, który zaoferuje szeroką gamę produktów – dodaje.

Thomas Manns, przewodniczący Astra Rail także wskazuje na lepszy rozwój firm. – Stworzymy firmę, która będzie w stanie jeszcze lepiej realizować przyszłe zapotrzebowanie na wagony towarowe w związku z rozwojem Europy i regionu poza nią – podkreśla.

Potrzebna zgoda antymonopolowa

Greenbrier-Astra Rail powstanie z siedzibą w Holandii. Spółka zatrudniać będzie prawie 4 tys. pracowników, a w posiadaniu jej będzie 6 hal produkcyjnych i naprawczych w całej Europie.

Zamknięcie transakcji będzie jeszcze uzależnione od uzyskania zgody krajów Unii europejskiej w kontekście polityki antymonopolowej.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5