NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Estakady w Krakowie prawie gotowe [zdjęcia]

| inf. prasowa PKP PLK 12.02.2017 205

Estakady w Krakowie prawie gotowe [zdjęcia]
Fot. PKP PLK
Estakady w Krakowie prawie gotowe [zdjęcia]
Estakady w Krakowie prawie gotowe [zdjęcia]
Estakady w Krakowie prawie gotowe [zdjęcia]
Estakady w Krakowie prawie gotowe [zdjęcia]
Przystanki osobowe Kraków Zabłocie oraz Kraków Krzemionki nabierają kształtów. Zgodnie z zapowiedziami zakończono budowę 30 podpór dwóch estakad poprowadzonych kilkanaście metrów nad miastem. Co jeszcze dzieje się na budowie łącznicy kolejowej w Krakowie?
W grudniu 2016 r. zakończono montaż ostatnich stalowych przęseł dwóch estakad kolejowych poprowadzonych kilkanaście metrów nad skrzyżowaniem ul. Powstańców Wielkopolskich i al. Powstańców Śląskich. W sumie, na całej długości, zainstalowano 28 tych poziomych konstrukcji. To właśnie po nich – po ułożeniu torów – jeździć będą pociągi. Finał prac przy budowie estakad oznacza kres największych utrudnień w ruchu osobowym na tym newralgicznym odcinku. Do czasu zakończenia całej inwestycji, czyli jeszcze przez kilka kolejnych miesięcy, kierowcy muszą liczyć się z ograniczeniami na drodze, ale będzie ich zdecydowanie mniej.

Estakady prawie gotowe

Przed wykonawcą kolejne wyzwania. Trwa ostatni etap betonowania koryta balastowego estakad, którym poprowadzone będzie torowisko. Aby ograniczyć hałas komunikacyjny, wzdłuż nowej trasy zaplanowano ekrany akustyczne. Ich szkielet jest już montowany.

Dzięki estakadom połączone zostaną przebudowywane przystanki osobowe Kraków Zabłocie oraz Kraków Krzemionki. W efekcie nowa linia pozwoli na bezpośrednią, a tym samym szybszą podróż z Krakowa Głównego do Skawiny i dalej do Oświęcimia i Zakopanego. Umożliwi także komunikację między stacjami Kraków Główny i Kraków Bonarka oraz usprawni ruch aglomeracyjny

Kraków Zabłocie już widać

Intensywne prace trwają również na przystanku Kraków Zabłocie, gdzie kontynuowana jest budowa wiat peronowych i powstaje konstrukcja stalowa ścian hali przystankowej. Gotowe są cztery szyby windowe prowadzące bezpośrednio na peron oraz betonowe fundamenty schodów ruchomych. Wiosną rozpoczną się tu prace wykończeniowe.

Krzemionki w górę

Rosną też ściany budynku dworcowego na stacji Kraków Krzemionki. Zimą wykonana zostanie główna konstrukcja hali przystankowej, w tym szyb windy prowadzącej na peron oraz fundamenty pod schody. Kontynuowane są także prace przy budowie samego peronu, który powstaje pomiędzy estakadami. Gotowe są żelbetowe podpory, na których osadzona zostanie pozioma konstrukcja peronu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (432)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Kraków (432)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS