NUMER 10/2017
NUMER 10/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Polska kolej roku 2017
szukaj
Śledź nas:

Elektryfikacja Szlachta – Bąk z drogimi ofertami

| Martyn Janduła 08.09.2017 17

Elektryfikacja Szlachta – Bąk z drogimi ofertami
Fot. PKP PLK (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą postępowanie przetargowe, którego przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium wykonalności dla elektryfikacji pięciu linii na Pomorzu. Budowa sieci trakcyjnej objęłaby w ramach projektu linie nr 203, 208, 215, 743, 744. Zarządca za cel inwestycji stawia przeniesienie na te linie części ruchu pociągów pasażerskich.
Opracowanie studium wykonalności dotyczy projektu „Prace na pozostałych liniach kolejowych należących do alternatywnego ciągu transportowego Bydgoszcz – Trójmiasto i stycznych, w tym linii kolejowej nr 208 na odcinku Wierzchucin – Tuchola – Chojnice, linii kolejowej nr 203 na odcinku Łąg – Czersk – Chojnice, linii kolejowej nr 215 na odcinku Szlachta – Czersk – Bąk oraz łącznic nr 743 Lipowa Tucholska – Szlachta i 744 Lipowa Tucholska – Szlachta Zachód wraz z elektryfikacją”. Obecnie brak sieci trakcyjnej na liniach objętych projektem występuje w przypadku linii nr 203, 208, 215, 743 i 744.

Dużo droższe oferty

Celem przygotowania dokumentacji przedprojektowej jest określenie wariantów inwestycyjnych. Wykonawca ma za zadanie przeprowadzić analizy i na ich podstawie przygotować wariant inwestycyjny. Zdefiniowane mają zostać założenia techniczne dla wspomnianych linii w zakresie parametrów geometrycznych, kinematycznych, stosowanego typu rozjazdów na połączeniach o charakterze banalizacyjnym, węzłowym i dojazdowym. Wykonawca ma również wskazać parametry eksploatacyjne, w szczególności profilu prędkości, dopuszczalnych wartości nacisków osiowych i liniowych, dopuszczalnej długości pociągów.

Do przetargu stanęło pięciu oferentów. Żaden z nich nie zmieścił się w zakładanym przez PKP PLK budżecie, który dla tego zamówienia wynosił 4,99 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożył TPF z Warszawy na kwotę 5,83 mln zł. Dalej w kolejności ceny, swoje propozycje złożyli WYG International (6,69 mln zł), Multiconsult Polska (8,22 mln zł), IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo (9,86 mln zł) oraz konsorcjum Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu i Schussler-Plan Inżynierzy (10,65 mln zł).

W myśl przewozów pasażerskich

Polskie Linie Kolejowe zakładają, że projekt dostosuje alternatywny ciąg transportowy i linie styczne głównie do przewozów pasażerskich. Dlatego w zakresie prac przewidziano elektryfikację odcinków linii dotychczas niezelektryfikowanych. Niezależnie od tego, projekt powinien również dostosować je do przeniesienia aktualnego oraz prognozowanego ruchu pociągów towarowych (w tym ze szczególnym uwzględnieniem możliwości prowadzenia objazdów).

Inny projekt, pod nazwą „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto”, ma na celu stworzenie korytarza towarowego do portu morskiego w Gdyni. Ciąg ten naturalnie pomija niektóre ośrodki miejskie Pomorza, które są ważnymi generatorami ruchu pasażerskiego. W ramach właśnie rozpisanego projektu planowane są prace inwestycyjne, które dowiążą te miejscowości do alternatywnego ciągu transportowego oraz stworzą ciąg Chojnice – Tczew (Trójmiasto) z możliwością wykorzystania trakcji elektrycznej.

Wykonawca będzie miał 390 dni na opracowanie dokumentacji. Zdaniem dyrektora ds. projektów transportowych w ZDG TOR, Pawła Rydzyńskiego, inwestycje te będą zasadne w kontekście elektryfikacji całej Magistrali Węglowej.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pomorskie (556)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pomorskie (556)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2017
NUMER 10/2017
W związku z targami Trako 2017 przygotowaliśmy trzy edycje „Rynku Kolejowego” z różnymi okładkami. Numer jest dostępny bezpłatnie na targach na naszym stoisku: nr 04 w hali B. Serdecznie zapraszamy! W tym wyjątkowym numerze postanowiliśmy podsumować aktualny stan polskiej kolei. Analizujemy zmiany w Krajowym Programie Kolejowym, pokazujemy, jakie zmiany czekają Centralną Magistralę Kolejową i jakie wyzwania stoją przez PKP Intercity i PolRegio. Nie brakuje ważnych rozmów, w tym z prezesami spółek: PKP SA, PKP Intercity, STK, OT Logistics, ZUE, KZN „Bieżanów”, Torprojektu, czy Pol-Miedź Trans. Ciekawej lektury nie zabraknie – objętość tego numeru wynosi ponad dwieście stron!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS