NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

Efekty remontu odcinka Oleśnica – Kępno skrytykowane

| Jakub Madrjas 27.07.2017 72

Efekty remontu odcinka Oleśnica – Kępno skrytykowane
WM5 numerze przejeżdża przez stację KępnoFot. Kolejarz Dawid, SM42.pl
Radio Wrocław krytykuje inwestycję na odcinku linii kolejowej 181 Oleśnica – Kępno, która pozwoliła na powrót pociągów po 14 latach. Jak zaznacza, mimo wydania 21 milionów złotych parametry linii są gorsze niż przed wstrzymaniem ruchu kolejowego.
Jak informowaliśmy kilka miesięcy temu, 5 kwietnia pierwszy pociąg towarowy przejechał  po nieczynnych od lat odcinku Kępno – Syców – Oleśnica (km 102,6 – km 149,1) linii kolejowej 181. Odcinek został przygotowany z myślą o przewoźnikach towarowych. Pociągi pasażerskie zniknęły z rozkładów w 2002 r.

Prędkość konstrukcyjna linii to 100 km/h. Podczas remontu wymieniono podkłady, wzmocniono tor oraz wykonano niezbędne prace na przejazdach kolejowo-drogowych. Koszt wykonanych robót wyniósł prawie 21 mln zł. W efekcie wykonanych prac prędkość dopuszczalną dla pociągów towarowych określono na 40 km/h (odcinek Kępno – Cieśle) i 60 km/h (ostatnie 7 km linii).

Te parametry linii kolejowej uzyskane za prawie pół miliona złotych za kilometr krytykuje Radio Wrocław. Dodaje też, że od kwietnia urządzenia przejazdowe na linii stoją zafoliowane i niepodłączone. W momencie przejazdu pociągu wysiadają z niego kolejarze, by wstrzymać ruch samochodowy. 

– Do podłączenia jest jeden sygnalizator – mówi "RK" rzecznik Polskich Linii Kolejowych Mirosław Siemieniec. Jak dodaje, kończy się procedura odbioru drogi przez zarządcę, która jest niezbędna, ponieważ przejazd zostanie przekwalifikowany.  Jak wyjaśnia, wcześniej był on kategorii A, ale strzeżony przez drużynę pociągową, a po wykonaniu prac na linii zamontowano urządzenia do kategorii B – sygnalizatory i półrogatki.  

– Poprzednio ze względu na małą liczbę pociągów takie rozwiązanie było optymalne. Dawało gwarancję bezpieczeństwa. Przed przejazdem nie było znaku stop, bo zawsze gdy pociąg miał przejechać pracownik zatrzymywał ruch na drodze – wyjaśnia Siemieniec. Jak podsumowuje, kwestie formalne powinny być rozwiązane w ciągu dwóch tygodni. 

 
Rys. openrailwaymap.org
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS