NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

E65 Północ - z wychylnym pudłem czy bez?

| Robert Wyszyński, Rynek Kolejowy 4/2010 03.12.2010 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2010-12-03 09:46:16 Autor: Juraj
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jest 9.41.
I jeszcze nie było żadnego komunikatu z PKP IC czy MI ... Śpią czy udają, że nic sie nie stało?

Jak leciała ta melodia? Polacy, nic się nie stało ...
2010-12-03 09:52:52 Autor: inzynier
---.ae.ge.com
Chlopaki z PICu i MI kombinuja teraz jaka scieme walnac w mediach. Najwyrazniej nic sensownego nie przychodzi im do glowy. Bo jak mozna wytlumaczyc ze w przetargu na pociagi z wychylnym pudlem kupiono pociagi... bez wyhylnego pudla..?
Golym okiem widac o co w tym wszystkim chodzi. Zbyt grubymi nicmi to szyte wszystko. Panstwowa kroplowka dla PICu przez 10...przepraszam: 15 lat, odwleczenie prywatyzacji i hulaj pekapowa duszo! Piekla nie ma!
2010-12-03 09:54:45 Autor: kryniczanin
---.197.158.213.umts.dynamic.eranet.pl

kryniczanin
Co tam kwadrans w tą kwadrans w tamtą. Strach się bać!
2010-12-03 09:58:08 Autor: Teddy Łajniak
---.multimo.pl
Ĺťadnego komunikatu nie będzie - bo po co? Bo kilkudziesięciu ludzi z jakiegoś portalu (RK) podniosło larmo? Gdyby pisały o tym największe dzienniki, portale, stacje internetowe to by coś kombinowali a tak? 99% obywateli o jakims tam wychylnym pudle pojęcia nie ma, nikogo to nie interesuje.
2010-12-03 10:11:02 Autor: Maurycy
---.ntlworld.ie
Co do konia pana ma \"Tuskowy cud\" z wychylnym pudłem i modernizacją E65? Pytam się grzecznie. Przecież ta tzw. modernizacja i kombinowanie ze składami zespolonymi trwa już od dobrych paru lat. A przecież wiadomo że chodzi o dużą kasę. I tu jest pies pogrzebany. Jeżeli różnica czasów przejazdu w zestawieniu EU-44 plus Z1 a wychylnym pudłem ma wynosić circa 10 minut to gratuluję optymistycznych analiz i przy okazji wyrzuconej kasy w błoto.
2010-12-03 10:11:13 Autor: Ożeszty
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wpierw Teddy Łajniak

A to dopiero zobaczymy. Media lubią przywalać rządzącym (i słusznie, i bez racji czasem). Ale takiej okazji nikt nie przepuści. No i oprócz tego są ludzie piszący na tym forum, ale nie tylko tutaj ...

A co do meritum:

Istnieje cos takiego jak \"kultura polityczna\". I nie ważne, czy akurat tilt jest nam potrzebny czy nie, czy jest za drogi czy w sam raz. Niewazne akurat przy tej dygresji.

Natomiast jeżeli cała Polska od dwóch miesięcy zyje w przekonaniu, że akurat w Polsce ma byc Pendolino z wychylnym pudłem, wazni ludzi z kregów władzy kolejowej to potwierdzają, potwierdza to jedyny ofernet biorący udział w przetragu, to jest rzeczą karygodną, że nikt z wiedzących nie powie słówka, że o tilcie nigdy nikt nie mówił.

Za taki numer, nazwijmy to tak - pogardy z opinii publicznej - ludzie wiedzący o sprawie powinni sie podać do dymisji. Jesli o tym wiedzieli to Wach, Mędza, Engelhardt, Grabarczyk powinni to zrobić. Po prostu złożyć dymisję. Może nie każdy z nich wiedział, ale każdy do tego dopuścił. W zależności od winy, decydujący o dymisji powinien ją przyjąć lub nie.

W krajach kultury politycznej (Szwecja, Niemcy) nie za takie przewinienia leciało się w polityczny niebyt. I chyba nie przypominam sobie ostatnio w Polsce takiej kpiny z opinii publicznej. W biały dzień, przy świadkach ktoś dał nam potężnie w mordę ... I niech ktos powie - nic sie nie stało. O żesz ty ...
2010-12-03 10:14:10 Autor: adi
---.134.192.135
nic nie piszą i się nie odzywają z IC oraz MI bo oprócz rynku-kolejowego nigdzie o tym nie piszą. w radiu cisza, w tv cisza. dopiero jak tvp lub tvn pokazali by cos w wiadomościach będzie odpowiedz intersyfy
2010-12-03 10:21:26 Autor: Iru
---.multimo.pl
Sprawa się rozejdzie dosyć szybko. Co Tuska obchodzi kolej? Na początku kadencji trochę jeszcze udawał , że pociągiem do Gdańska będzie jezdził ale szybko zrezygnował. Ma posła od kolei i liczy się to , że w ciągu roku będzie wydane kilka mld zł. na kolej. Nie ważne że na jedną - dwie linie, że inne się rozsypują, że pociagi są stare , że ludzie nie maja czym dojechac do pracy - ważne , że kasa wydana i pan premier moze w mediach powiedzieć :
\" Ruszyliśmy z modernizacją kolei ! \"
2010-12-03 10:25:07 Autor: Kalinpra
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ludzie, nie bądźcie naiwni. Przecież Adrian Furgalski musi sie obudzić, porządnie ubrać i kamery muszą się przemieścić w jakieś miejsce, a śniegu dużo. I wcale tutaj nie kpię z AF.

Media temat ten chwycą, bez obawy. Jest bardzo \"smaczny\" ...
2010-12-03 10:39:35 Autor: kryniczanin
---.197.158.213.umts.dynamic.eranet.pl

kryniczanin
Jeśli takie coś nie spowoduje zmian na stanowiskach i to bardzo głębokich to ja już nie widzę przyszłośći dla Polskiej kolei.
2010-12-03 10:46:47 Autor: Mattijjah
---.236.26.56

Mattijjah
@kryniczanin - obawiam się, że jest to niestety całkiem prawdopodobne. Bo problem jest mniej więcej taki jak powiedział Iru... tylko ludzie, którzy siedzą w temacie i cały czas śledzili jego rozwój widzą ten cały syf, a zwykli ludzie? Łykają wszystko co im serwuje TV bez zastanowienia...
Moim zdaniem tutaj przede wszystkim odpowiedzialność za nadanie odpowiedniego rozgłosu sprawie spoczywa na dziennikarzach kolejowych jak Tusk czy Wyszyński, na nas mikolach no i na ludziach takich jak Furgalski, Fularz czy Piech.
Na pewno jeśli zdobędzie się wypowiedzi, w których jednoznacznie jest sugerowany Tilt, to jest szansa...
2010-12-03 10:53:32 Autor: kryniczanin
---.197.158.213.umts.dynamic.eranet.pl

kryniczanin
@Mattijjah Piję piwnko czasem z kumplami nie MK-olami ale częstymi klientami IR i pytali się mnie o wahadełko co to jest jak działa, o aspekty rozkładu i techniczne plus taryfowe zawsze pytają się tylko i wyłacznie mnie. Przy następnym browarze na dniach oj uświadomie ich trochę o tej sprawie. To 3 osoby ale choć tyle jestem w stanie zrobić.
2010-12-03 11:01:26 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
Wiecie co,jak tak nad tym pomyślałem i się zastanawiam: co NAPRAWDĘ przyświcało Alstomowi przy tej decyzji?Przedstawiciele francuskiego koncernu na pewno od dawna już obserwują nasz rynek (nie byłoby w tym nic dziwnego,w końcu mają tu poważny zakład) i pewnie dało im do myślenia,że gdziekolwiek startowali ostatnimi laty,to przegrywali i to głównie przez zbyt wysoką jak na nasze realia cenę.Może też i obiły im się o uszy przypadki przetargów min. w województwach lubelskim czy podkarpackim,gdzie zamawiający postanowił maksymalnie polecieć po kosztach licząc że za niską cenę dostanie lepszy produkt (a tu figa:producent - zwycięzca dał mu dokładnie tyle,za ile zapłacił).Więc widzę trzy możliwości:

1) Alstom postanowił wyciągnąć wnioski z błędów swoich i nie tylko (np. Stadlera) i postanowił jednak zastosować taktykę oferowania uboższych wersji swoich produktów na nasz rynek (pewne doświadczenie w tej kwestii Alstom już ma,gdyż przed nieco ponad dekadą wpadli na pomysł niskobudżetowego Citadisa ;) );
2) Alstom postanowił dać naszym nauczkę (może to było planowane od początku przetargu,po zobaczeniu SIWZ robionej \"na dziada\";możliwe też że boleśnie ukłuły Francuzów chełpliwe komentarze ludzi z PIC chwalących się,jak to wystrychnęli na dudka Alstom udając,że nie chcą tilta i dzięki temu Pendolino będzie takie tanie... więc już po jakimś czasie od rozstrzygnięcia przetargu przeczytali dokładnie SIWZ i sprawdzili jak mogą Polakom się \"odwdzięczyć\" za ten numer),co jest zrozumiałe gdy weżmiemy pod uwagę że polskie koleje będą potrzebować znacznie więcej niż 20 pociągów na tą prędkość i warto Polaków \"skłonić\" by nie cwaniaczyli w specyfikacjach;
3) Połączenie wariantu 2 i 3,czyli \"myślałeś,że jak zamówisz wersję okrojoną,to nam się nie będzie chciało dekompletować sztandarowego produktu i wygrasz na tym; a figę,dostaniesz DOKŁADNIE to za co płacisz i zobaczymy kto się będzie śmiać ostatni\"...

Ale sądzę,że sytuacja robi się ciekawa: Bombardier sprzedał Rumunom licencję na AGC (i nie liczmy,że niższa cena będzie wynikała tylko z niższych kosztów robocizny),teraz Alstom za niższą cenę zaoferował uboższą wersję Pendolino... Czekam na reakcję Stadlera ;)
2010-12-03 11:05:00 Autor: civic
---.icpnet.pl

civic
Michał Tusk sprzedaje bajer o Pendolino:

\"Przypomnijmy: w ubiegłym tygodniu PKP Intercity otworzyło koperty w przetargu na dostawę pierwszych w historii Polski szybkich pociągów. Jedyną ofertę złożył Alstom proponując pociąg Pendolino wyposażony w system wychylnego pudła. Dzięki temu mogą szybciej pokonywać łuki.

To było zaskoczenie: wcześniej kolejarze powtarzali, że nie chcą takich pociągów na polskich torach. Wymieniali kilka powodów - większe zużycie szyn, skomplikowana, droga w utrzymaniu konstrukcja oraz rzekomo cena, która w przypadku pociągu z wychylnym pudłem miała być wyższa od zwykłego o 20 proc.


Ostatni argument już został obalony - koszt 20 pociągów Pendolino okazał się mniejszy od budżetu zakładanego przez PKP Intercity dla \"zwykłych\" składów.

Wiadomo też, że za pieniądze Unii Europejskiej trasa z Gdańska do Warszawy modernizowana jest właśnie pod pociągi z wychylnym pudłem, tak by podróż znad morza do stolicy mogła trwać w najlepszym przypadku 2 godz. 3 minuty. Trudno więc używać argumentów o większym zużyciu szyn.

OFICJALNIE JEDNAK NIKT Z PKP INTERCITY NA TEMAT OFERTY ALSTOMU SIĘ NIE WYPOWIADA. - Trwa jej szczegółowa analiza - usłyszeliśmy w firmie.

NIEOFICJALNIE jednak kolejarze twierdzą, że spełnił się ich plan, a wcześniejsza niechęć do wychylnego pudła była zagrywką negocjacyjną.


- W przetargu na szybkie pociągi, który prowadziliśmy w latach 90. [przetarg unieważniono i pociągi nigdy do Polski nie przyjechały] zapisaliśmy warunek wychylnego pudła, dużo o tym mówiliśmy i skutek był taki, że z jednej strony oferta była droga, a z drugiej, wszyscy podejrzewali, że sprawa była \"ustawiona\" - mówi nam jeden z pracowników kolejowej centrali, czyli PKP SA. - Teraz tego błędu nie popełniliśmy. Startować mógł każdy producent. Co prawda wystartował tylko Alstom z pociągiem Pendolino, ale plan się powiódł, bo oferta jest atrakcyjna cenowo. Wygląda na to, że Alstom spodziewał się konkurencji.\"

Więcej... http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,49421,8486261,Pendolino_z_Gdanska_do_Warszawy_co_godzine_od_6_do.html#ixzz172ctkvj6

Współczuję!
2010-12-03 11:15:33 Autor: Tom
---.gorzow.mm.pl
ten kraj to wzorcowy przykład nieudolności
2010-12-03 11:20:43 Autor: kryniczanin
---.197.158.213.umts.dynamic.eranet.pl

kryniczanin
\"To było zaskoczenie: wcześniej kolejarze powtarzali, że nie chcą takich pociągów na polskich torach. Wymieniali kilka powodów - większe zużycie szyn, skomplikowana, droga w utrzymaniu konstrukcja oraz rzekomo cena, która w przypadku pociągu z wychylnym pudłem miała być wyższa od zwykłego o 20 proc.\"

Wszystko pięknie ale po chu.. się robi E65 pod TILT jak nie chciano TILT-u? Przypominam moderna E65 wystartowała w lato 2007 od Wawa-Legionowo
2010-12-03 11:27:13 Autor: carva
---.tktelekom.pl
Panie Robercie, szacuneczek ;) jakbyś kiedyś nie miał co robić możesz zostać wróżem :D Już w kwietniu chłop wiedział, że te tilty to ściema ;)
E-65 trzeba było zacząć robić... coby Pan Premier mógł się w swoim regionie pochwalić, że się robi. Fakt że robi się efektownie a powinno e f e k t y w n i e... zapewne ktoś gdzieś ma dysleksje i nie odróżnił O od Y ;) Ale to bez znaczenia ;) podniesie się VAT docelowo do 25% i dziury w niebie nie będzie ;)
To nie pierwszy taki numer w historii III RP. Jeśli sięgnąć pamięcią to Wa-wa-Łódź wystartowała jedynie dlatego że Szefem Rządu akurat był Pan Miller :/
I tak się ten interesik kręci pod batutą Pana Wacha.
2010-12-03 11:34:14 Autor: kryniczanin
---.197.158.213.umts.dynamic.eranet.pl

kryniczanin
@Carva Wawa - Łódz moderna wystartowała w 2006 za Kaczyńskiego.
2010-12-03 11:37:25 Autor: Jacek Prześluga
---.dynamic.gprs.plus.pl
Civic: kolejny raz - szacunek. Prosty dowód: nikt ze spółki nie potwierdził, choć po kątach szeptano. Jak się słucha szeptów, to można się przesłyszeć. Cały komentarz do tej burzy. Jakby nie wygrał Alstom lecz jakis inny producent, też by się coś znalazło, żeby dowalić. Cała nadzieja w tym, że wjedzie DB i wychyli nam swoje pudła. ;-) Wiadomo: Europa uwielbia wyłącznie wychylne pendolino i do innego nie wsiada.
2010-12-03 11:40:50 Autor: carva
---.tktelekom.pl
@kryniczanin, decyzję o podjęciu moderny podpisano bodajże w kwietniu 2004. Linia Wa-wa-Łódź wygrała wtedy z linią nr8 W-wa-Kraków. Od decyzji do wbicia łopaty minęło ponad 2 lata ;)
2010-12-03 11:42:40 Autor: Kerry
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Widzę, że każdy wyciaga wnioski niezależnie od sensowności przesłanek. Czyli na forum robi się cyrk.

Może jeszcze przypomnę, że przetarg na zespolone podpisał, no własnie Warsewicz. A kto wtedy rządził? Głupie, bo nie ma nic do rzeczy ...
2010-12-03 11:45:04 Autor: Gregor
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Panie Jacku!

W zasadzie to nie do Pana, ale dlaczego nikt NIE ZAPRZECZYŁ, że ma byc bez wychlnego pudła? Za to żal i głupio ...
2010-12-03 11:46:47 Autor: kryniczanin
---.197.158.213.umts.dynamic.eranet.pl

kryniczanin
@ Tak to ok ale chore 2 lata gnicia...
2010-12-03 11:47:16 Autor: carva
---.tktelekom.pl
Panie Jacku skoro IC nigdy nie mówił nie chce Pendolino z tiltem, ba wychylne pudło generalnie jest beeee.... to dlaczego PLK-a robi modernę pod to właśnie wychylne pudło ??????????
Tylko proszę mi nie mówić, że PLK-a sama sobie wpadła na pomysł, że walnie sobie tory pod tilta! a jak! jak szaleć to szaleć :/
2010-12-03 11:50:58 Autor: kryniczanin
---.197.158.213.umts.dynamic.eranet.pl

kryniczanin
A czy PLK nie zaśpiewa sobie extra stawek dostępu za modernę pod TILT?
2010-12-03 11:56:09 Autor: Tadeusz
---.radzionkow.net
Macie wasz kompromis! Nie będzie ani tiltów, ani efektywnej moderny(bo sens moderny w obecnym kształcie jest tylko z tiltem). O zgrozo! 10 mld zł!. Ta linia(E-65) na odcinku z Malborka do Działdowa nadaje się jedynie do zaorania i położenia na nowo torów w układzie prostoliniowym. Czy to teren górzysty że trzeba w celu naprostowania trasy wiercić tunele, że nie da zrobić wykopu/nasypu? Owszem - okolice Iławy są pagórkowate, ale.... w XXI wieku, przy takich ogromnych środkach finansowych, takiej pompie medialnej... Czy nie można zrobić raz a dobrze(kłania się przykład Warszawa-Łódź)?!

2010-12-03 12:08:25 Autor: Kflik
---.8.104.65
spoko, skończy się obecną modernę E65 to się zacznie kolejną, będzie po \"polskiemu\"....
2010-12-03 12:18:03 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\" Wiadomo: Europa uwielbia wyłącznie wychylne pendolino i do innego nie wsiada.\"

Tilty mają w Europie coraz bardziej drugorzędne znaczenia, tak czy inaczej idzie się w stronę linii KDP. Być może w przyszłości linia na Gdańsk była by jedyną, na której polska kolej miała by przygodę z tiltem. Własnie dla samego zebrania doświadczenia warto było kupić.

Czy to będzie awaryjne? Czy produkt i rozkład byłby stabilny? Nie wiem, ale tym bardziej szkoda, że nie wydano tylko 2.5mld zł na fragmentaryczne części tej linii i nie szarpnięto konkretnie i planistycznie w taki sposób jak w temacie Ygreka na rzecz CMK Północ. Miała to być moderna pełną gębą zamiast, zamiast planowanej za Gierka CMK Północ mimo, że CMK istniejąca dała nam dowody swojej przydatności.

A teraz wyskakuje się nagle z pomysłami KDP do Szczecina przez Gorzów. Akurat kiedy zachodni fragment E-20 (Poznań-Berlin) ma dobrą geometrię z nielicznymi fragmentami do korekty i możliwym czasem 1:45. Podobnie jak Poznań-Szczecin z możliwym czasem 1:30 i z w miarę prostą Ost Bahn z odcinkiem Krzyż-Gorzów zdatnym do moderny na v-160km/h z czasem Poznań-Gorzów 1h.

Mimo wszystko, może technologia tilta przyda się w przyszłości na jakieś bardziej wydzielonej części sieci tj w relacji niestanowiącej kręgosłupa komunikacyjnego np na Gdynia-Słupsk-Koszalin-Stargard-Szczecin, gdzie tilt żył by sobie tam własnym życiem. Tilt dał by tam dobrą stabilizację dla v-160km/h.

Ale na północ czas nam było szykować CMK Północ, która by spięła bezpośrednio 6 wojewódzkich miast między sobą, a pośrednio jeszcze więcej.
2010-12-03 12:20:20 Autor: Mattijjah
---.236.26.56

Mattijjah
No właśnie ta E-65 to jest główny dowód na to, że Pendo miały mieć tilta, bo jeśli nie, to i tak to podchodzi pod mega niegospodarność.
Co do wypowiedzi, faktycznie nie wspominaliście o tiltcie, ale widząc medialną wrzawę, ANI RAZU nie próbowaliście jej dementować, nie zaprzeczaliście, że tego systemu NIE BEDZIE....
2010-12-03 12:45:57 Autor: Tadeusz
---.radzionkow.net
Tilt ma sens tam, gdzie aby \"wyprostować\" linię potrzeba mnóstwa tuneli. Dobrym przykładem są górzyste Włochy czy wyżynno-górzyste Czechy - nic dziwnego, że tam TILT się sprawdza. W Polsce, jako kraju nizinnym, trzeba dążyć do budowy typowej KDP o przebiegu \"na przestrzał\" pomiędzy największymi miastami w Polsce.
Jednakże, są w Polsce linie, na których TILT znacznie poprawiłby czas przejazdu i komfort podróżowania:
Wrocław - Praga przez Międzylesie
Warszawa-Zakopane przez Radom, Kielce, Kraków
TAM TO JEST ŁUKÓW OD CHOLERY ;-)
2010-12-03 12:55:15 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tadeusz.

Nie ósemka, powinna zostać beztiltowa. Jest ona dublowana przez CMK. I tak w przyszłości należałoby oczekiwać Warszawa-Kraków 1:30 przez CMK i Warszawa-Kraków przez Radom i Kielce z czasem 3:30-45. I wówczas jest separacja produktów.

Natomiast Wrocław-Praga przez Międzylesie jak najbardziej. Dlatego że:

1. Najprawdopodobniej powstanie HSL Praga-Brno - może Brno-Ostrawa i Katowice-Ostrawa. I czas z Warszawa do Pragi będzie na poziomie 3:30.

Równiez powstanie CMK Północ sprawi, że Gdańsk-Praga będzie 4:30. Natomiast wówczas marnie widzę nową linię przez przełęcz lubawską, tym bardziej, żę dla Czechów ta linia nie będzie służyć w łączeniu z jakimś innym miastem krajowym. Wówczas trasa na Międzylesie da Wrocław-Ziębice v-160km/h.
Ziębice-Bardo 140km/h
Bardo-Kłodzko 100km/h
Kłodzko-Międzylesie 140km/h z dwoma zwolnieniami na v-100km/h.

Wrocław-Międzylesie 1:15.

I do Pragi na 2:55 dało by zmieścić.

A ponieważ do Poznania też będzie moderna klasycznej linii na v-200m/h. Więc te 4h. A może i jeszcze Szczecin. Tak czy inaczej \"wododział\" relacji między Opolem i Kaliszo-Łodzią-Bydgoszczą.
2010-12-03 13:00:18 Autor: Kflik
---.8.104.65
No tak, bo tilt nie musi być wiązany z liniami dużych prędkości.
Może być na liniach lokalnych i być wykorzystywany przez tabor przeznaczony generalnie do szybkiego ruchu lokalnego, taka linia Kraków - Zakopane na przykład...

a ta moderna Poznań - Szczecin to kiedy? Jak prędkości spadną do 40km/h?
Ponoć już od RJ 2011/2012 może być 80km/h na Poznań - Krzyż.
2010-12-03 13:01:53 Autor: gutek
---.120.225.195.static.bait.pl
Rajliet to nowoczesny pociąg na który nas stać i kupilibyśmy ich więcej-rozwijają do 230km/g.
PO kiego nam Pendolino bez wychyłu który nie skróci czasy przejazdu?
2010-12-03 13:06:36 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@gutek

Nie martw się składów wagonowych z lokami na przedzie to ty będziesz miał w Polsce jeszcze jedno, albo i dwa pokolenia.

Wolałbym Piętrowe push-pulle i wzmocnienie TLK.
2010-12-03 13:09:45 Autor: Kflik
---.8.104.65
@Adam Zz

podobno RailJety też można zaliczyć pod termin \"skład zespolony\" (ze względu na sposób łączenia wagonów??)
a jednocześnie do push-pulli.

2010-12-03 13:09:54 Autor: Tadeusz
---.radzionkow.net
@Adam Zz:
\"Natomiast Wrocław-Praga przez Międzylesie jak najbardziej\"

Cieszę się, że pomysł z Pragą na Tilcie również Ci się spodobał.

\"Jest ona [ósemka] dublowana przez CMK\"

A w Radomiu i Kielcach ludzie nie mieszkają? ;-) Nie używajmy słowa dublowanie, bowiem te dwie linie spełniają różną rolę. Docelowo na CMK widzę ofertę KDP z prędkościami >250, a na \"ósemce\"(w obecnym kształcie) pośpiechy(TLK) na Tilcie (ze wzgl. na łuki) z prędkością max 160/200

A apropos CMK - Najchętniej bym ją zaorał i wybudował połączenia KDP Kraków-Kielce-Radom-Warszawa oraz GOP-Częstochowa-Łódź-Warszawa (ale to tylko moja chora wizja).
2010-12-03 13:22:55 Autor: Kflik
---.8.104.65
No to ok, powiedzmy, że PKP IC nie sprostowało szeptów (i początkowych wypowiedzi Alstoma?! to najdziwniejsze), bo po co to przechodzimy do problemu numer dwa, czy w takim razie potrzebujemy Pendolino i czy na pewno jest to lepszy zakup niż jakieś składy bardziej klasyczne, który być może byłyby tańsze a i tak mogą jechać ponad 200km/h.

Pokusiłbym się o taką teorię nie spiskową, że na początku faktycznie miał być tilt ale szybko się Alstom zorientował, że skoro jest jedynym oferentem to nie potrzebnie tak zaszalał a PKP zaczęło (jak zwykle) kombinować, że właściwie ten tilt nie jest potrzebny - i wspólnie doszli do kompromisu, że tilta jednak nie będzie.

No więc może: przetarg do kosza, ogłosić nowy bez słowa \"skład zespolony\", za tilta dawać ewentualnie dodatkowy punkty.
2010-12-03 13:36:05 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Kflik

\"podobno RailJety też można zaliczyć pod termin \"skład zespolony\" (ze względu na sposób łączenia wagonów??)
a jednocześnie do push-pulli.\"

Nazwał bym je pół zespolonymi. Pociąg jak pociąg. Wiem, że wielu kolejowych fetyszystów kręcą te RailJety. Mnie nie specjalnie.
A jako push-pulle widziałbym jednak piętrusy na TLK. Wydajne, w przeliczeniu na jedno miejsce ekonomiczne i uniwersalne w mozliwości zestwiania długości i dwukierunkowość bez obracania.

@ Tadeusz

Mieszkam przy \"lini Bełchatowskiej\", która się śni Kolejarzowi jako KDP do Wrocławia i mnie ona nie kręci, blisko wiedenki, bo się w Piotrkowie urodziłem i mam rodziców blisko CMK, bo się na zielone łąki przeprowadzili i jedyne co bym chciał to Opoczno CMK. I wcale nie chciałbym zaorać CMK. Są lepsze pomysły na wykorzystanie jej położenia. Linia Warszawa-Radom ma dobrą geometrię, a chwilami zaskakująco dobrą, oprócz kilku naprzemiennych łuków była by zdatna geometrycznie na... v-300km/h. Tak czy siak będzie v-160km/h bez tilta i 50-55 minut na tym 103km odcinku.

Warszawa-Kielce być może będzie w szybkim wariancie przez CMK w konfiguracji 8+8, czyli 8 sprinterów przez CMK 1h i 8 przez Radom 1:55-2h.

Jedynie relacje Kielce-Kraków dały by tilta z v-160km/h na około 40-50% trasy i na reszcie v-140km/h na tym 132?km odcinku.

Tak czy siak samych TLK-owych bezpośredniasów na ósemce w relacjach Warszawa-Kraków było by góra 4-6, reszta była by kompilacja róznych relacji dedykowanym konkretnym regionalnym celom. Tyle, że do tego tabor lekki, zespolony,krótki i żwawy, a nie wagonowiec niesmiertelny.

ósemka jest do zrobienia na v-200 tylko do Radomia, dalej Tilt nie da więcej jak 140-160km/h. Poza tym, CMK z taktem 16-18x dziennie musi być podstawową ofertą możliwą do skorzystania \"z buta\", tak jak w innych krajach. Natomiast oferta TLK z natury swojej tańsza, rzadka i wybierana świadomie jako TLK.

Z wariantów KDP-owych ostatnio rzuconych, można sobie obmyśleć jeśli już KDP do Lublina jako Warszawa-Radom-Lublin 200km z v-300km/h w 55 minut.
Skoro Julek fantazjuje to ja tez.
2010-12-04 14:20:44 Autor: Czesław...
---.adsl.inetia.pl
Faktycznie można się zastanawiać czy z wychylanym czy bez i będą plusy i minusy takiej decyzji, ale mnie najbardziej dziwią słowa które podają sens modernizacji tej Lini (do takich parametrów) faktycznie może czas nie będzie powalał na nogi ale ta modernizacja w końcu pokazuje nam ile czeka nasze \\\"ukochane PKP PLK\\\" pracy na pozostałych liniach przykładem linia Gliwice-Katowice-Kraków. I moim zdaniem wystarczy że każdą linie będziemy modernizować do 160-200km/h i nie będzie nam potrzebne żadne KDP. Tym bardziej mnie martwi to że PKP PLK chce się wziąć za budowanie KDP wieć szykuje się niezła szopka a nam pozostaje jak zawsze jazda z prędkością 40km/h.
2010-12-04 19:34:35 Autor: Tomnord15
---.xdsl.centertel.pl

Tomnord15
Adam Zz

Pomysł zastosowania pociągów z wychylnym pudłem na linii Wrocław-Międzylesie był już na początku lat 90-tych. Co z tego wyszło? Jak zwykle tylko obietnice i nic więcej. Już po elektryfikacji tej linii miała być przeprowadzona modernizacja.
2010-12-07 07:43:35 Autor: Tinky Winky
---.toya.net.pl
\"I czas z Warszawa do Pragi będzie na poziomie 3:30.
Wówczas trasa na Międzylesie da Wrocław-Ziębice v-160km/h.
Ziębice-Bardo 140km/h
Bardo-Kłodzko 100km/h
Kłodzko-Międzylesie 140km/h z dwoma zwolnieniami na v-100km/h.
Wrocław-Międzylesie 1:15.
I do Pragi na 2:55 dało by zmieścić.\"

Skończcie już z tymi dopalaczami! Czyste fantazje SF. W tym kraju nie można porządnie doprowadzić i wykorzystać zwykłych modernizacji a niektórzy palcem po mapie na fikcyjnych wyliczeniach już podróżują. Co za paranoja...
2010-12-07 23:34:10 Autor: Krzysztof Waszkiewicz
---.pl

Krzysztof Waszkiewicz
\"PLK od samego początku – czyli na etapie prac studialnych, projektowych oraz wykonawczych – zakładało osiągnięcie prędkości 200 km/h na ok. 50 % linii jedynie przez składy zespolone z wychylnym pudłem, a nie składy klasyczne z lokomotywą. Wynika to między innymi z mniejszego nacisku na oś rzędu 13-15 ton (i mniejszych oddziaływań bocznych na szynę oraz tor w łukach) w przypadku lekkiego taboru wychylnego, dla którego można stosować normę przyspieszenia odśrodkowego nawet rzędu 1,6 do nawet 2 m/s2 (przykładowo Czesi jeżdżą Pendolinem do 1,75 m/s2).\"

No a czemu nie ma w artykule w ogole wzmianki o czasie przejazdu dla EZTa, ktory byl przedmiotem przetargu - czyli zespolencu bez tilta? Wygodnie porownuje sie klasyke dodajac jej jeszcze rezerwy do forsownego przejazdu tiltem (bez rezerw).
Jak wiadomo EZT bez tilta ma tak samo jak ten z tiltem mniejsze naciski na os i rowniez mozna dlan stosowac lepsze parametry niezrownowazonego przyspieszenia bocznego.

Realnie z tilta mozna wyciagnac 14 minut zysku - w stosunku do klasyki. Dokladnie tyle samo co na Praha - Ostrava (realne czasy jazdy wziete z rozkladu). Z EZTem z rozproszonym napedem bedzie jeszcze gorzej. IMO zupelnie bez sensu placic za ten bajer :)

Bzdura jest rowniez pisanie, ze 10 mld wydano na moderne pod tilta. Znakomita wiekszosc mozliwosci jakie daje ta infrastruktura dobry EZT beztiltowy rowniez wykorzysta. Wiecej - wykorzysta je kazdy pociag - nawet brutta. Troszke dystansu do sprawy polecam...
2010-12-08 08:58:53 Autor: psz
---.money.pl
Jeśli będą jeździć pociągi, które trasę z Gdańska do Katowic będą pokonywać w niewiele ponad 4:30 to postęp i tak będzie kolosalny.
2011-02-22 06:26:36 Autor: adi2
---.xdsl.centertel.pl
jeżeli pociąg bez tilta, nieważne czy pendolino, czy husarz z wagonami, lub inny wynalazek pojedzie
OD WARSZAWY CENTRALNEJ DO GDAŃSKA GŁĂ“WNEGO (CZYLI CENTRUM, CENTRUM) W 2H30MIN to jestem za żeby kupić bez tilta.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS