Partnerzy serwisu:
Przetargi

Dziesięciu chętnych na prace na Rail Baltice. Także Chińczycy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-03-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
Dziesięciu chętnych na prace na Rail Baltice. Także Chińczycy
Fot. PKP PLK10 firm chętnych do prac przy środkowym odcinku Rail Baltici
PKP PLK otworzyło koperty z wnioskami o dopuszczenie do postępowania firm chętnych na wykonanie prac modernizacyjnych na odcinku Rail Baltiki pomiędzy Sadownem Węgrowskim a Czyżewem.

Zarządca infrastruktury poinformował, że zainteresowanych budową jest aż 10 podmiotów. W dużej mierze są to firmy znane z wykonywanych już prac na infrastrukturze kolejowej, ale akces do przetargu złożyło też konsorcjum chińskie. Są to:

• PUT Intercor Sp z.o.o.
• Konsorcjum Track Tec Construction Sp. z.o.o. (pełnomocnik), PBKiI Infrakol s.c, Leonhard Weiss i Intop Warszawa
• Konsorcjum Impresa Pizzarotti & C. S.p.A (pełnomocnik), Pizzarott SA i TSO SAS
• Konsorcjum Torpol SA (pełnomocnik) i Budimex SA
• Konsorcjum Vias y Construcciones SA (pełnomocnik), Tesca Empresa Constructora SA, Electren SA, NDI SA i NDI Sp z.o.o.
• Konsorcjum Aldesa Construcciones Polska Sp z.o.o. (pełnomocnik), Aldesa Construcciones SA, Poltores Sp z.o.o., Construcciones Rubau SA i Rover Alcisa SA
• Konsorcjum China National Technical Import & Export Corporation (pełnomocnik), China Railway No 3 Engineering Group Co, China Railway Engeineering Consulting Group Co ltd
• Konsorcjum w składzie Astaldi S.p.A (pełnomocnik), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp z.o.o., Construzioni Linee Ferroviarie S.p.A
• Konsorcjum Porr Polska Construcion SA (pełnomocnik), Porr Bau GmbH, PKP Energetyka SA
• Konsorcjum Strabag Sp z.o.o. (pełnomocnik), Strabag Rail GmbH, Strabag Rail a.s, Strabag Altalanos Epito Kft, Trakcja PRKiI SA, ZUE SA.

Postępowanie w sprawie budowy Rail Baltiki jest dwuetapowe, teraz więc PKP PLK zweryfikują, czy uczestnicy postępowania spełniają warunki udziału w postępowaniu. – Procedura wyłonienia wykonawcy w tym przypadku, co do zasady trwa dłużej niż w przypadku przetargu nieograniczonego – tłumaczył rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Inwestycja jest współfinansowana z instrumentu unijnego „Łącząc Europę” (CEF).

Na modernizowanym 35-kilometrowym odcinku dla bezpieczeństwa podróżnych i uzyskania większej płynności jazdy pociągów zmodernizowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym i wybudowane lokalne centrum sterowania ruchem w Małkini. Powstanie też drugi tor i nowy most kolejowy na Bugu. Urządzenia będą dostosowanie do prowadzenia ruchu z prędkością 160 km/h oraz do współpracy z Europejskim Systemem Zarządzania Ruchem Kolejowym – ERTMS/ETCS. Zmodernizowana zostanie także sieć trakcyjna i wymienione rozjazdy.

Cena w przetargu stanowi 80% warunku udzielenia zamówienia, termin realizacji 10%, okres gwarancji to także 10% Termin realizacji inwestycji PKP PLK określiły na 27 miesięcy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Linia 38: Ostatnie prace przed grudniową reaktywacją

Infrastruktura

Linia 38: Ostatnie prace przed grudniową reaktywacją

PKP PLK 24 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Linia 38: Ostatnie prace przed grudniową reaktywacją

Infrastruktura

Linia 38: Ostatnie prace przed grudniową reaktywacją

PKP PLK 24 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij