Partnerzy serwisu:
Biznes

Dużo ofert w przetargu na projekt modernizacji linii Poznań – Szczecin

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
15-06-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Dużo ofert w przetargu na projekt modernizacji linii Poznań – Szczecin
PKP PLK otworzyły oferty w największym przetargu trwającym na prace projektowe. Projektem modernizacji połączenia Poznań – Szczecin chcą się zająć aż 23 podmioty.

Otwarcie ofert opóźniło się o prawie trzy miesiące, jednak w końcu poznaliśmy potencjalnych wykonawców. W przetargu złożono aż 23 oferty. Każdy wykonawca mógł złożyć ofertę tylko na jedną część zamówienia. Wszystkie oferty mieszczą się w kosztorysie inwestorskim, który dla całego projektu wynosi 61,5 mln zł.

W części 2 zamówienia najtańszą ofertę złożył Egis. Na trzecią, największą część zamówienia najniższa była oferta złożona przez Halcrow. W części 1 najtańszą ofertę złożyło Biuro Projektów Komunikacyjnych. Warto pamiętać, że cena zdecyduje o wyborze tylko w 60%. Pozostałe 40% oceny wykonawcy otrzymają za jakość oferty. W tym kryterium oceniane będą dwa podkryteria: planowanie realizacji zamówienia oraz kluczowe elementy organizacji i zarządzania kontraktem. Ocena zostanie dokonana na podstawie opracowania przygotowanego przez wykonawców.

Modernizacja przewiduje zwiększenie prędkości do 160 km/h na odcinkach Poznań POD (Jeżyce) – Wronki oraz Dobiegniew – Szczecin Dąbie i przywrócenie pierwotnych parametrów linii, tj. prędkości 120-130 km/h na odcinku leżącym na obszarze Puszczy Noteckiej i Puszczy Drawskiej oraz na odcinku Wronki – Dobiegniew. Ponadto, odcinek Wronki – Dobiegniew należy zaprojektować w ten sposób, aby pozostawić w przyszłości możliwość podniesienia prędkości do 140-150 km/h.  

W przypadku ważnego przetargu na prace projektowe PKP PLK odeszły od stosowania ceny jako dominującego kryterium wyboru wykonawcy. Otwarcie ofert potwierdziło słuszność takiego działania – przy relatywnie niewielkich różnicach cenowych pomiędzy ofertami wykonawców prace wykona firma najlepiej przygotowana do tego zadania. Nawet jeżeli nie będzie to jedna z najtańszych firm, to zarządca infrastruktury niewiele do tego dopłaci – przynajmniej w skali szacowanej na 2 miliardy złotych inwestycji.

W portalu Monitor znajdziesz:

  • Pełne zestawienie ofert
  • Założenia modernizacji
  • Komentarz ekspercki

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5