NUMER 04/2018
NUMER 04/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Czy grozi nam pustka za nastawnikiem?
szukaj
Śledź nas:

Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]

| Michał Szymajda 16.03.2018 384

Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]
Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]
Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]
Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]
Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]
Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]
Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]
Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]
Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]
Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]
Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]
Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]
Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]
Cztery dwuczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne Elf 2, wyprodukowane w bydgoskiej Pesie oficjalnie trafiły dziś w ręce kujawsko-pomorskiego oddziału Przewozów Regionalnych.
– Cieszymy się bardzo, że Przewozy Regionalne nam zaufały, że proces zmian w tej spółce wymusza zakupy takich pociągów jak Elf 2. Wierzymy, że będziemy mogli zbudować dla Przewozów jeszcze więcej nowoczesnych pojazdów – powiedział prezes Pesy Krzysztof Sędzikowski.

– Pojazdy, które dzisiaj przekazujemy, będą cieszyć naszych pasażerów i są dowodem na to, że restrukturyzacja spółki się udaje. Pasażerowie w województwie kujawsko-pomorskim mają już do dyspozycji nowe pociągi, a teraz będzie ich jeszcze więcej. Zmiany następują też w innych regionach Polski – dodał Krzysztof Zgorzelski, prezes Polregio.

Pozytywne wrażenie 

Nowoczesne elektryczne pojazdy zbudowano zgodnie z obowiązującymi normami TSI we wszystkich obszarach. Są więc dostępne dla osób na wózkach inwalidzkich, posiadają wygodną toaletę, wydzieloną przestrzeń dla osób z problemami ruchowymi. Maszynista, aby dostać się do kabiny, musi jednak przejść przez przestrzeń pasażerską (inaczej jest w śląskich Elfach 2). Nowego Elfa przygotowano do obsługi peronów o wysokości 760 mm, a odległość między taborem a pociągiem niweluje wysuwany stopień.

Pod każdym (wygodnym) fotelem znajdują się gniazdka elektryczne, a przestrzeń w wagonach jest klimatyzowana. Przy niektórych uchwytach znajdują się ładowarki usb. Utrzymano dość przyjemną, szaro-czerwoną kolorystykę wnętrza znaną już ze spalinowych Linków, zmodernizowanych EN57 czy Impulsów, które kursują w województwie wielkopolskim. W pojeździe są też miejsca na cztery rowery, które można zawiesić. Zespoły trakcyjne wyposażono w prosty, ale czytelny system informacji pasażerskiej. Pociągi mają m.in. rolety przeciwsłoneczne oraz podłokietniki przy każdym fotelu. Nad każdym z siedzeń znajdują się ruchome wieszaki.

Względem poprzednich Elfów pojazdy są cichsze (lub lepiej wyciszone) i bardzo dynamiczne. Ładniejsze niż u poprzedników jest też wykończenie wnętrza, które przypomina te ze spalinowych Linków.

Znamy trasy

Zespoły trakcyjne przygotowano do poruszania się z prędkością 160 km/h. Będą kursować po wszystkich zelektryfikowanych trasach województwa kujawsko-pomorskiego, zwłaszcza na tych kursach, gdzie nie ma potrzeby używać dłuższego, trój- lub czteroczłonowego taboru. Pojadą więc na trasach: Toruń – Inowrocław, Bydgoszcz – Inowrocław, Toruń – Bydgoszcz, Toruń – Włocławek, Bydgoszcz – Piła i Bydgoszcz – Laskowice.

Elfy 2 zamówiły także Koleje Śląskie i są one sukcesywnie dostarczane zamawiającemu. Takie pojazdy zakupił też urząd marszałkowski województwa podkarpackiego i są one udostępniane tamtejszemu oddziałowi Przewozów Regionalnych. Elfy 2 będą dostarczane Kolejom Wielkopolskim, Pesa złożyła również z tym produktem najlepszą ofertę dla warszawskiej SKM.  

Niestety, Elfy 2 wyprodukowane dla Polregio zostały odebrane przez zamawiającego z czteromiesięcznym opóźnieniem. O jego przyczynach piszemy tutaj. Warto przypomnieć, że obecnie Pesa znajduje się na etapie restrukturyzacji. Trwają negocjacje z potencjalnym inwestorem, którym ma być Państwowy Fundusz Rozwoju.



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS