NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Czeskie lokomotywy nie dla IC? Za mało i za drogo

| Jakub Madrjas 25.11.2016 161

Czeskie lokomotywy nie dla IC? Za mało i za drogo
Fot. Antoni Mężyński
Zgodnie z przewidywaniami, tylko České dráhy złożyły ofertę na dzierżawę PKP Intercity lokomotyw spalinowych. Niestety, tylko pięciu, a przewoźnik potrzebuje siedmiu.
Podzielony na dwa zadania przetarg ogłoszono w połowie tego miesiąca. Informowaliśmy o nim w tym miejscu. PKP Intercity potrzebuje lokomotyw dwukabinowych, które zdolne są do poprowadzenia pociągów pasażerskich z prędkością minimum 100 km/h.

– Lokomotywy będą wykorzystywane na trasach: Białystok – Suwałki, Gdynia – Gorzów Wielkopolski, oraz Piła – Szczecin – poinformowała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity, która dodaje, że dzierżawa lokomotyw wynika z większego zapotrzebowania spółki na pracę eksploatacyjną w trakcji spalinowej. 

Jedyną ofertę w postępowaniu złożyły , do tego wyłącznie na część zamówienia obejmującą dzierżawę pięciu spalinowozów. Czesi zaproponowali cenę 960 tys. euro netto. PKP Intercity określiło szacunkową wartość zamówienia na 4 964 755.60 złotych - ale brutto. Po odjęciu podatku vat kosztorys kształtuje się na poziomie 4 036 386 złotych, co oznacza ok. 913 tys. euro. 

PKP Intercity potrzebuje nowej umowy na wynajem lokomotyw na okres jednego roku, poczynając od 11 grudnia 2016 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS