Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Intercity znów chce wynająć 7 lokomotyw spalinowych. Pojadą w nowych relacjach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
14-11-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Intercity znów chce wynająć 7 lokomotyw spalinowych. Pojadą w nowych relacjach
Fot. Radim Holiš, Wikimedia CommonsLokomotywa serii 754
Przewoźnik dalekobieżny ponownie poszukuje 7 lokomotyw spalinowych, którymi będzie mógł prowadzić pociągi na niezelektryfikowanych odcinkach szlaków. Prawdopodobnie będą to czeskie lokomotywy.

PKP Intercity potrzebuje lokomotyw dwukabinowych, które zdolne są do poprowadzenia pociągów pasażerskich z prędkością minimum 100 km/h. Moc silnika spalinowego nie może być mniejsza niż 1400 kW, muszą być także przystosowane do współpracy z wagonami pasażerskimi w celu ich ogrzewania lub schładzania, a także zapewnić dostęp do sprężonego powietrza. Lokomotywy muszą też posiadać ważne na terenie Polski certyfikaty i dopuszczenia.

Zważywszy na to, że krajowi przewoźnicy niemal nie dysponują taborem spełniającym takie wymagania (pojedyncze sztuki ma jedynie PKP Cargo oraz Przewozy Regionalne), PKP Intercity zapewne będzie chciało włączyć do swojego taboru sprawdzone już na krajowych torach czeskie lokomotywy serii 754, które także teraz można zobaczyć na krajowych szlakach. Jedną z przyczyn zwiększonego zapotrzebowania na lokomotywy spalinowe jest pojawienie się nowych, „spalinowych” relacji w ofercie PKP Intercity od 11 grudnia. Chodzi zwłaszcza o odcinek Gdynia Główna – Gorzów Wielkopolski, gdzie pojedzie TLK Kociewie.

– Lokomotywy będą wykorzystywane na trasach: Białystok – Suwałki, Gdynia – Gorzów Wielkopolski, oraz Piła – Szczecin – poinformowała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity, która dodaje, że dzierżawa lokomotyw wynika z większego zapotrzebowania Spółki na pracę eksploatacyjną w trakcji spalinowej.

Dlaczego przetarg podzielono na dwa zadania – jedno na 5 lokomotyw, drugie na 2, chociaż wymagania techniczne są wobec nich takie same. – Jest to decyzja biznesowa spółki – odpowiedziała przedstawicielka PKP Intercity, unikając konkretów. Oferty w przetargu można składać do 22 listopada. Lokomotywy mają wjechać na tory 11 grudnia 2016 i pozostaną na nich przez ponad rok.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5