NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

Część pociągów TLK i IC jeździ bez wagonów pierwszej klasy

| Michał Szymajda 14.01.2020 251

Część pociągów TLK i IC jeździ bez wagonów pierwszej klasy
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Od 15 grudnia, czyli od momentu wprowadzenia w życie nowego rozkładu jazdy pociągów, PKP Intercity uruchamia kilkanaście pociągów IC i TLK bez wagonów pierwszej klasy. Przyczyny są różne.
Czytelnicy „Rynku Kolejowego” coraz częściej informują o braku wagonów 1. klasy w składach IC i TLK. Naliczyli ich kilkanaście. Nie ma ich w pociągach Rozewie, Drwęca, Stoczniowiec, Zamoyski, Lednica, Witos, Tuwim, Krasiński, Wielkopolanin, Ukiel, Roztocze, Matejko. Do 4 stycznia wagonu pierwszej klasy nie posiadał także TLK Narew. Zapytaliśmy PKP Intercity o to, dlaczego w pociągach brakuje wagonów o podwyższonym komforcie. Operator tłumaczy to na wiele sposobów. 

– W pociągach Drwęca i Stoczniowiec, w związku z niewielkim zainteresowaniem podróżnych przejazdami tą klasą, zaplanowano kursowanie zmodernizowanych wagonów AB (z klasą 1. i 2.). Zostaną one włączone do składów pociągów po ich przekazaniu przez dostawcę. Zgodnie z deklaracją wykonawcy pierwsze wagony powinny być oddane w I kwartale 2020 r. – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity. Za budowę tych wagonów odpowiedzialna jest Pesa, która pierwszy z gotowych wagonów pokazała na targach Trako 2019. Kontrakt na przebudowę łącznie 40 wagonów do standardu AB warty jest 165 milionów (możliwa jest jeszcze opcja na modernizację dodatkowych 20 pojazdów). 

– Wagony klasy pierwszej w pociągach Zamoyski, Lednica i Witos, jak wskazują analizy frekwencji, były niewykorzystane. Natomiast pociągi Tuwim, Krasiński, Wielkopolanin, Ukiel, Roztocze i Matejko zgodnie z planem zestawione są ze zdeklasowanych wagonów klasy pierwszej – wyjaśnia przedstawicielka PKP Intercity. Taki wagon jest też w TLK Rozewie na części trasy. Rezerwacja miejsca w nim nie jest jednak łatwa. Pasażer musi znać numer takiego wagonu.

– PKP Intercity dysponuje wagonami 1. klasy w liczbie zapewniającej obsługę składów, do których są przypisane, oraz niezbędną rezerwę – zapewnia jednak biuro prasowe PKP Intercity. Do realizacji rozkładu jazdy 2019/2020 PKP Intercity korzysta z wagonów wypożyczonych od słowackich kolei (24 sztuki) ZSSK i Kolei Czeskich (55). Liczba ta wzrośnie w sezonie letnim. 

PKP Intercity w końcu 2019 roku miało problemy z zestawianiem pociągów z wagonami restauracyjnymi. Brakowało ich, ponieważ przechodziły naprawy i przeglądy, a nie było dla nich zastępstwa (FPS jest w trakcie przebudowy wagonów 1. klasy na restauracyjne, będą jednak gotowe w lipcu 2020). Obecnie sytuacja wróciła już do normy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (43872)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (43872)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5